Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Har du något julgodis av choklad utan massa konstigheter i så är jag frivillig! :D Hästen och löpningen tar ju på krafterna du vet, då är det gott att ha godis när man kommer hem ;)

// Addan, som inte alls har tre sorters godis och en påse chips hemma just nu...

Meh, senast i förrgår gav du intrycket av att ha slutat med sånt krafs. :D Men nja, nu är det nog några snöbollar (vit choklad och kokos), mozartkulor, massor av chokaldkola och misslyckad knäck kvar (okej, knäcken kan jag gå med på att slänga). Samt allt köpegodis då, typ fudge och Ferrero rocher och Merci.

Snaaaark! Blägodis. :p Kom och ät!

Slutat köpa, det här är godiset jag fick i julklapp som jag inte har ätit upp än! :D Och okej, chipsen slutar jag inte med, hej beroende!

Det lockar, det ska jag erkänna :D

kl

Idag har jag genomfört ett 35 min långt träningspass hemma - och kroppen sa inte ifrån :bump:
Tänkte för en stund att jag kunde köra nåt av mina dans/träningsspel på Wii nu när jag kommit hem från jobbet, men kom på att det nog är bättre att ta det lugnt med "igångsättningen" så jag inte överbelastar muskelfästena i knäna igen. Dessutom är jag lite halvtrött = större risk för snedsteg, så det får vänta tills imorgon :)
Känns bra att vara på väg tillbaka i alla fall, även om det lär dröja innan jag kan köra på hårt eller ge mig ut och springa igen. Men målet är fortfarande att jag ska klara av ca 5 km löpning utan att knät säger ifrån, förhoppningsvis kan jag nå det inom ett år.

HAHA, told you... man ska inte göra julgodis, alls :p
Det enda jag har kvar är dom äckliga mörka chokladbitarna från en kartong vi fick från jobbet. Dom ska jag bjuda ut så fort jag får gäster tänkte jag!

Men ååh de mörka chokladbitarna brukar ju vara godast! I övrigt håller jag med om att man inte ska göra julgodis! :p

Var ute och sprang med ett par vänner idag, vi ska springa Tjejmilen tillsammans i september :) De är ganska otränade så vi tog det jättelugnt idag, gick nån kilometer först och sen intervaller i form av jogga tre lyktstolpar, gå tre. Jag joggade dit också, ca 2,3 km så totalt fick jag ihop 6,15 km. Ganska lagom pass för att vara första efter sjukdom tycker jag :)

Bra start på dagen!!

Kl
Igår var jag på bodystep!! Det var riktigt skönt att komma iväg och träna igen!! Det som inte var så bra var att jag efteråt hade lite ont i min häl, samma häl som jag fick känningar i när jag var igång och joggade i höstas... Det är ju lite oroande att jag vilat från all löpning i tre månader men så räcker det med en gång bodystep för att det ska bli irriterat... Känner ingenting idag som tur är, men det är nog inte helt bra ändå.

Bra jobbat och skönt med en lugnt början!

Men mitt pass från igår verkar inte ha gått in i utmaningen?

Vad har du för skor?

Kl
Kunde inte sova inatt så nu är jag trött! Blev lite ordning på måendet igår, lagade middag och när jag fått i mig lite kolhydrater försvann det. Insåg att jag omedvetet hade ätit lchf-mat hela dagen, undrarom var det? Känns lilite skrskrämmande isf, typ socker/kolhydratsabstinens? Lchf har funkat väldigt bra för mig tidigare.

Blir vilodag idag med, är på väg till jobbet nu och hinner inte ikväll. Planen sen är löpning torsdag och bodypump fredag. Helgen har jag inte listat ut än.

KL

Besök på vårdcentralen idag med misstänkt njursten, så jag skulle även ta vikt och längd. 89,7 kg :nailbiting: Vilket betyder att jag måste legat över 90 under de senaste veckorna då min egen våg visat -2kg. :cautious:

Motivationen att ta tag i mig själv har i alla fall inte försvunnit :meh:

Usch då, inte kul med njursten:( (om det är det). Skönt för dig förresten Tassetass att du ska operera bort din gallblåsa! Synd att man inte kan göra detsamma med njurarna;)

kl

Var på gymet kl 8 i morse, bara 1 person till där. Ganska oinspirerat pass till skillnad från igår (biceps och mage). Biceps har aldrig varit någon favoritmuskelgrupp att träna och jag måste hitta en magrutin som känns ordentligt och är kul så får efterforska det till nästa gång.

Kollade lite spinningpass för veckan med men herregud nu efter nyår alltså... 50 i kö till spinningpasset fredag eftermiddag! 47 i kö till söndagens spinningpass..

Käkat en riktig lyxfrukost idag med tillsammans med en vän så hoppar lunchen innan jobbet känner jag. Håller tummarna för att det lugnat sig lite på jobbet i em, men jag har inga större förhoppningar...;)

Haha, men det var så roligt att göra godis! Jag har även chokladpralinsformar, lagom till påsk kanske dem blir användbara. :angel: Kan man sälja godis på tradera kanske? Det är ju roligare att göra än att äta (sett till mängderna det blir, nån bit vill man ju ta).

KL

Började dagen med nån fruktansvärd smärta från nacken i vissa lägen. Inte som vanlig nackspärr men helt klart från att legat typ tryckt mot sänggaveln, helt snett. Smart! Bättre nu men det gör fortfarande ont. Vetekudde på!
Gick i alla fall ut 2 km i skogen med hunden, skön att få komma ut lite i vår vattenmättade natur. Snart dags för gummistövlar istället för kängor!

Nä, de vet ju iofs inte om det är det - men de ska kolla upp för att utesluta. Jag har en punkt vid njuren på höger sida nämligen som gör förbaskat ont, samt en punkt vid magen som är sammankopplat till det. Men det var inte helt klockrena symtom för njursten, men det måste ju som sagt uteslutas. Jag är i alla fall glad att det inte gör vrålont konstant :p

Slänger mig in här och hoppas på lite motivation och hopp:o
Överansträngt muskelfäste i vänster knä i slutet på augusti, tog det så lungt jag kunde hela hösten. I mitten på december fungerade det så pass bra under vardagsmotion att jag vågade mig på att börja lite försiktig träning. Joggade korta intervaller 500m tre stycken gång/tre stycken jogg. Hann detta typ tre gånger, förkylning, jobbade i mellandagarna (brevbärare med cykel och trappor) tog det försiktigt men började ändå känna av i det friska knät:meh: Ungefär som när det vänstra började krångla, men det blev inte alls lika illa.
Nu sitter jag här med lite halv ont i båda knäna, de känns typ lite svullna.

Någon som haft överansträngda knän? Det ska tydligen ta en jäkla tid, men jag är trött på detta nu! Något man kan träna skonsamt? (hatar simmning :D)
Fick presentkort på Friskis i julklapp, tänker att spinning kanske kan fungera?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 382
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 673
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka