Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Sen måste jag hoppa och skutta lite här också :D Skriver mest om vikt i vikttråden på Senior, men måste berätta för er: jag gick ju ner från 75 till 65 under förra året, men under hösten tappade jag lite karaktär och gick upp drygt två kilo igen. 1/1 stod vågen på 67,7 kg, idag 65,4! :bump: Jätteskönt att vara tillbaka på banan igen :) Kommer köra vidare mot 62 kg, men bryr mig inte om hur långsamt det går.

I övrigt kan jag rapportera att jag tar vilodag idag, om man inte räknar att dra omkring en stor kundvagn på Ica i nån timme :angel:

Jag ör på din sida, vi hade inte heller några medicinbollar i skolan ;) Låter som en lyxskola, haha!

Bra jobbat! Känns som att du generellt verkligen har hittat till en jämn och hälsosam vardag :)

Bra jobbat! Känns som att du generellt verkligen har hittat till en jämn och hälsosam vardag :)

+1 på det här, och vill lägga till att det känns väldigt hållbart också (iaf så som det låter när du skriver här). :)

kl

Själv har jag inte fått till någon träning alls sen mitt sista försök pga förberedelse inför flytt => flytt => upp-packning av flytt. Så nu är jag väldigt sugen på att komma iväg ikväll och dansa ett pass + köra lite rygg och core! :)

Det är då beckmörkt när min klocka ringer på morgonen minsann. :mad: Kan ju vara för att jag går upp innan 5 denna veckan, men ändå.

KL

Veckans ena löptur klar! Sprang ca 20 minuter, det kändes lätt, så jag ska öka lite nästa gång tror jag. Hittade en jättefin upplyst "skogsväg" som jag följde, skönt att slippa springa i stan!

Alltså, jag gick till torpet igår genom skogen klockan sju på kvällen. Och behövde ingen lampa! När vi gick därifrån och hemåt så lyste det så starkt från stan att hela himlen blev ljus. Därför älskar jag snö. :love: Det måste ju ändå vara liiiite ljust vid fem på morron? :D
Kul att du hittade en bra väg att springa på!

En sak funderade jag på idag, nämligen om det är bäst att köra först ben och sedan armar, eller om man ska köra en benövning, en armövning, en benövning och så vidare? Jag delar oftast upp det så att jag kör alla maskiner & övningar för en muskelgrupp först och går sedan vidare till nästa, tycker det är rätt skönt att veta att jag är klar med en del liksom. Hur brukar ni göra? Vad blir bäst?

Jag brukar oftast köra muskelgrupperna för sig, dvs först köra benen för att sen ta ryggen typ. Det som jag framförallt brukar ta hänsyn till när jag lägger upp mina pass är att jag tar de tekniskt svåra sakerna först (alltså typ övningar med fria vikter, som involverar balans osv) och sen köra slut på allt i maskiner, känns som att det blir mindre skaderisk då. Och core brukar jag alltid köra sist i passen, så att det går att köra slut på den helt utan att behöva oroa sig för om att orka hålla den i andra övningar.

Haha men vad tusan, inga medicinbollar i skolan! Min världsbild rasar. :p När jag tänker efter så har nog idrotten på mina skolor varit bra, särskilt på högstadiet och gymnasiet. På högstadiet hade vi en softball/baseballbana vid skolan, naturreservat på bakgården där vi orienterade, grusbana och stor idrottshall med det mesta man behövde. På gymnasiet idrottade vi i en riktig idrottslokal med vanlig hall, danslokal med speglar, litet gym och friidrottslokal. På sommarsäsongen var vi alltid utomhus på stadens rugbybana och gjorde allt möjligt och kunde även nyttja en frisbeegolfbana.

Saknar minsann skolidrotten lite! Speciellt under tvåan på gymnasiet då vår lärare tvingade oss att springa runt där där himla rugbybanan hur många var som helst som uppvärmning varje gång. :p Men utan övrig löpträning än gympan så sänkte jag min tid på coopertestet (2,5 km så fort man kan) med 13 minuter. :D (Från att mest gå till att springa hela).

KL

Varit hos sjukgymnast nu på morgonen och det är fritt fram att börja springa! Göteborg 17 maj, se upp! ;)

Fick dessutom ett peppande sms från en kompis igårkväll att hon satt igång med träningen så jag planerar att mitt första löppass ska bli på fredag!

Grattsi Zassoo! Duktig du är:)

*kl

Ok, så efter lite längre sovmorgon än jag tänkt, frukost samt lite plugg börjar det bli dags för gymet. Ben och rygg på schemat. Kan inte rktigt känna om jag är peppad eller trött. Haha, skitsamma, dit ska jag ju iaf;)

Fick tips en gång om att inte köra rygg och ben tillsammans eftersom båda är såpass stora muskelgrupper, att man får ut mer om man kör var för sig och det tycker jag stämmer :)

Kl

Tack vad fina ni är :love::love:

Det känns jättebra just nu, december månad var ju... sådär :angel: Men nu är motivationen väldigt hög och det går helt enkelt skitbra! Jag vill ju ha en hållbar livsstil och det känns som att jag är på god väg.

Hoppas alla har en fin dag! :)

Mm, det kan säkert stämma. Det är ju ett tungt pass att köra! Men när kör du marklyft då? På rygg eller benpasset? Tycker det är smidigt att köra ben o rygg ihop för kör ju oftast marklyft och tycker det tar på både rygg och ben. Tror jag kör på ett tag till med denna spliten men får se hur jag gör sen! Vad kör du för split?

Zass: du är ett föredöme:bow:

*kl

Alltså tjejer! Jag marklyfte 70 kg idag:banana: Lyfte ju 60 kg sist och tänkte öka till 65, men la på 5 kg på varje sida vilket ju blir 70 kg:p Det var riktigt tungt men klarade 3 reps:up:

Ökade också hantelrodden till 16 kg. Och reppade 8+8 knäböj på 45 kg, känner att det är dags att prova mer än 50 kg nästa gång (vilket är mitt max i knäböj).

Det är dessutom fint väder idag, SOL och typ några plus (ingen snö här iaf!) och jag ska luncha med syster och vän på stan innan jobbet vilket ska bli jättetrevligt:)

Ha en bra dag alla!

Senast ändrad:

Stark! Du hade ju superfin teknik så jag är inte förvånad :). Klarar du 8or på 45 kg så tror jag att du maxar 60, minst.

Angående vad man ska köra när så kör jag helkroppspass 2 ggr/vecka. Kör tung mark och lätt böj det ena passet och sedan vice versa det andra passet. Den här veckan blev det p.g.a tidsbrist så att jag körde tungt i både mark och böj på samma pass och det var slitigt, men det gick. Skulle nog inte vilja göra så jämt dock, inte minst för att det är sjukt jobbigt mentalt :p .

*kl
Vad ni skriver! Hinner ju inte med här :)
Frukost idag bestod av 2 ägg, turkisk yoghurt m frysta bär, solroskärnor och linfrön. Tar tacksamt emot tips på goa och nyttiga frukostar, det här börjar bli tråkigt!
Igår blev det ett "helkroppspass" på dryga 30 min med hjälp av daglig workout-appen, usch vad jobbigt!
Idag hinns det inte med mycket, men imorgon blir det bodypump och löpning, får se om jag ger mig ut i snön på kvällen eller om det blir löpbandet efter bp.

Zassoo: Vad duktig du är! Riktigt bra resultat på kort tid.

Fan vad grymt! Och som snow skriver så såg ju tekniken riktigt bra ut :)

Ang. marklyften så kör jag vanliga mark på ryggdagen och så raka mark på bendagen. Tycker det är mycket skönare att dela upp! Kör oftast biceps ihop med rygg eftersom dom aktiveras i många ryggövningar, sen kör jag benen med mage dom dagar jag ids, oftast blir det bara ben då jag inte vill vara på gymmet i hundra år, haha!

Idag blir det aktiv vila för mig antingen i form av crosstrainer eller promenad, har brutal träningsvärk, orkar knappt gå på jobbet och har 3 timmar kvar av ren plåga :D

Senast ändrad:

Tack! Och ja, det är ganska jobbigt mentalt måste jag säga:p Brukar börja med knäböj och sedan köra mark, men idag fick jag göra tvärtom för böjracket var upptaget. Var ganska jobbigt att ställa sig och köra böj efter att ha marklyft så pass!

Pepp: Tack:) Det låter som en bra uppdelning av marken! Får fundera på detta. När kör du axlar/bröst/triceps? Biceps och rygg kan jag tänka mig passar bra ihop:)

Låter som du är på gång! Din frukost låter god :) jag brukar äta mellanfil med banan/frysta bär/annan frukt och så lite granola på toppen. Ibland knäckebröd/nyttigt mjukt bröd med typ philadelphia och kalkon på och mjölk att dricka. Annars kan man ju äta gröt, jag gillar inte ren havregrynsgröt men gör ibland overnight oats. Eller smoothies! :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 464
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden