Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Men om du får schema på ett par veckor framöver kanske du kan planera utifrån det? :) Ofta tycker jag när min motivation är pissig att det lättast bara är att klä på sig, ta sig till gymmet och träna utan att tänka så mycket på vad man gör. Men du kanske ska börja med lite hemmaträning? Det går att göra riktigt jobbiga grejer utan att lyfta vikter :)

Jag har just varit ute på PW med en vän, 7 km skrapade jag ihop. Men jag hade egentligen planerat att springa lite idag, så jag ska snart ut igen :angel: Men det blir en ganska kort runda tror jag, jag måste hem och se på världscupshoppningen :D

Men om du får schema på ett par veckor framöver kanske du kan planera utifrån det? :) Ofta tycker jag när min motivation är pissig att det lättast bara är att klä på sig, ta sig till gymmet och träna utan att tänka så mycket på vad man gör. Men du kanske ska börja med lite hemmaträning? Det går att göra riktigt jobbiga grejer utan att lyfta vikter :)

Ja jag får ju en månad i taget. Men sen rings det ofta in fler pass utöver det. Men en grundplan går ju att lägga i alla fall.
Hemmaträning håller jag på med efter bästa förmåga, men det är också svårt att motivera sig till när man är tom på motivation. På gymmet går det ju bra om man väl tar sig dit, det funkar ju inte riktigt likadant hemma :(

Hur fan får man tillbaka motivationen? Efter en dryg månad av nästan bara vilande p.g.a. sjukdomar och stress så är min motivation helt bortblåst. Kan lika gärna sitta i soffan över hela beachsäsongen känns det som just nu. Nån som har bra tips?
Har klickat hem massa nya träningskläder, så förhoppningsvis kommer det lite träningssug när dom anländer. Men det känns som om det behövs något mer

Efter den 25:e kommer du vara tvungen att gå dit varesig du har motivation eller ej, för du ska lära mig. :P

Kommer du och hämtar mig på vägen? blir inte sååå lång avstickare ;)
Du kan ju kidnappa zass också, det blir typ på vägen

19c63eae80fa11e3870e0efcc5f6d7df_8.jpg

Myggfri dag :D ska smälta frukosten och sen gå till gymmet, ska försöka ta en promenad ikväll också!

Tvi vale.

*kl*

Jag är så dödligt opeppad på kvällens tänkta träningspass. Jag har redan 7 h 45 minuter träning loggad denna vecka, så jag skulle med gott samvete kunna strunta i passet. Just nu lutar det kraftigt ditåt... :angel:

Men det där är väl lite onödigt kallt? :p Här är det -3, precis lagom!

Tassen, vad är det för pass? :)

Alltså, jag säger bara PUH! Vill ni testa nåt jobbigt, spring i snö :D 3,1 km pulsande i skog/oplogad grusväg var tungt och riktig styrketräning för fotlederna. Men rätt kul :p Nu lutar jag mig tillbaka i soffan med gott samvete, här ska kollas hoppning! :up:

Hah! Då förstår jag, känns som att man behöver vara rätt pepp för det passet :p Med tanke på hur mycket du tränat i veckan så behöver du ju inte ha dåligt samvete om du skippar, gör precis som du känner för säger jag!

Alltså, jag säger bara PUH! Vill ni testa nåt jobbigt, spring i snö :D 3,1 km pulsande i skog/oplogad grusväg var tungt och riktig styrketräning för fotlederna. Men rätt kul :p Nu lutar jag mig tillbaka i soffan med gott samvete, här ska kollas hoppning! :up:

Bra jobbat! :bump:

Heja dig! Skitkul och SKITjobbigt :P

*knapp*
Promenerat dryga 8km idag. Det får räcka. Nu kolla serier och sen laga middag. Så får det bli. Nästa vecka har jag inte riktigt planerat än träningsmässigt, så det får jag nog göra ikväll det med.

Rolig träning och rutin är mina råd. Jag jobbar ju också skift, men det funkar inte att träna jobbdagar eller? För mig har det funkat bra att försöka göra något varje dag, inte nödvändigtvis hårda pass.

Men herregud :eek:

Här har vi typ -3 och jag fryser ihjäl typ. Tur jag bor så långt söderut :D.

Emtherlia: Gud vad bra jobbat!

kl*

Jag jobbar helg och är så TRÖTT och fryser heela tiden. Jobbat i hemtjänsten och det är minst sagt körigt just nu... men det är bara att kämpa på! Jag ska vara ledig måndag och tisdag och då ska jag springa. Jag orkar verkligen ingenting när jag kommer hem från jobbet. Men jag går x antal km varje arbetsdag eftersom jag jobbar i en utegrupp och går mellan varje brukare, det är bra!

Och hör och häpna, jag tror jag sov en hel natt inatt. Det har inte hänt på måånga månader. Tror inte jag vaknade alls och fick 8 timmar i sträck. Inte på naturlig väg utan genom tablett, men ändå, det brukar inte fungera iallafall. Så konstigt att vara utvilad!

Jo jag kan träna på jobbdagar, men det blir liksom ingen vettig rutin. Ena dagen jobbar man 10-19, nästa 14-23, följt av 8-20 o.s.v. Det finns liksom ingen struktur alls i schemat, lediga dagar är insprängt lite där det passar

kl

Jag måste bara tipsa om det jag åt nyss: Världens godaste mellanmål! Lättkvarg, chokladproteinpulver, mandelmjölk och lite kakao. Rör ihop och släng på lite bär ovanpå. Som att äta chokladglass, fast nyttigt! :love:

25ce1e20811211e3ae701205090394ff_8.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
423
· Visningar
9 568
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 772
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31