Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Jag körde första dagen med armhävningar idag. Jag gjorde jag 6-6-4-4-13 och det kändes helt ok. :)

Knapp

Jag bloggar också. Tror att den finns under min profil. Annars ljungdahlskan punkt blogg punkt se. Mycket träning och kost i den.

Jag har iaf hållt bra kost idag. Alltid något. Men sen har jag jobbat 10h med. Men nu äntligen är det helg.

Gött att nån mer är på!

Ninnurur: Det är bara att börja så kan du också göra massa armhävningar snart. :D

Kolla upp det, så det inte är nån cysta eller nåt som blir tilltryckt.
En vän har en cysta på äggstocken som ger sånna problem

Chokladcystor ligger lite i släkten så skulle inte förvåna mig. Rädslan för gynekolog har dock gjort att jag hittills inte vågat kolla upp det :o

Det vette fan alltså! Det är ju så ruskigt vidrigt att göra dem :D Inte bara jobbigt liksom, det står jag ut med, men hela övningen bara skriker NEJ till mig :D

Congeria - inte för att jag vill skrämma dig men min syster hade lite ont i magen men jobbade på ändå eftersom hon ändå skulle ha semester snart. Andra semesterdagen låg hon på föräldrarnas gräsmatta och spydde av smärta så mamma fick köra henne till akuten. Det var en cysta som spruckit lite och legat och läckt i buken så när de väl fick väck den så var båda äggledarna nekrosa och fick tas bort de också. Så hennes sommar började med en vecka på sjukhus med intravenös antibiotika och sen massor av smärtstillande resten av sommaren tills hon opererades igen och blev steril. Nu var hon klar med barn redan, men ändå... Kolla upp det på en gång innan det går för långt, vad det än är!

Ja det var inte direkt vad man väntade sig av lite magont! Har ni "mina vårdkontakter" i ert landsting? Isf kan du ju logga in och beställa tid på en gång :) Jag tycker det är enklare än att ringa och boka tid.

Vad kul att det är många här som bloggar, nu ska här läsas! Jag bloggar jag med, mest för att hålla folk i Sverige uppdaterade men också för att jag tycker det är kul. Kiltar, kossor och korridorer kan man söka på om man så skulle vilja :)

Praeterea: Jag skulle faktiskt vara intresserad av den där sport-bhn, och XS låter (sorgligt nog) som min storlek. Säg till om den fortfarande ligger och skräpar i april, det är då jag befinner mig på svensk adress nästa gång! :D

Cili och LindgrenV: Härligt med lite pepp och motivation! Kör så det ryker, och glöm inte att ha kul!

KL

Summerar min vecka:

Måndag: 5 km promenad.

Tisdag: Benpass på gymmet och sedan Abs Attack.

Onsdag: 20 minute Bootcamp (fokus cardio) och sedan armar på gymmet. Transportpromenad till & från skolan också, 6 km totalt.

Torsdag: Medball Madness på gymmet (fokus ben) och sedan 90 minuter baskettträning.

Fredag: Abs Attack och sedan 20 minuters kondition på gymmet. Gick inge bra.

Lördag: 6 km lugn promenad.

Söndag: Vila.

Jag är nöjd och peppad inför en ny vecka! :bump: Fast... Jag avslutar den här veckan med att äta choklad. Hoppsan då. Som det kan bli.

KL
Förra veckan;
Mån: 25 crosstrainer cardio
Tis: 1timme core
Ons: 1 timme yoga + 55 min SoftSpin
Fre: Jobb dvs. cykel och trappor :angel:
Lör: 20min crosstrainer + lite mage och armar hemma
Sön: Promenad

Har börjat veckan med besök hos sjukgymnasten. Han tyckte det såg bra ut, lite ömhet och spänningar i senorna till framsida lår. Dock tyckte han att jag tänker rätt och hade bra upplägg i min träning, så det är bara att fortsätta med träning där jag har kontroll på rörelserna och inte belastar knäna för hårt.
Känns skönt att det är på rätt väg! :)

Vad härligt, bra omdöme!

Mineur: Grymt mycket träning, kanon ju! :)

Ingen träningsvärk från armhävningarna här, gött! Jag vet nämligen att det blir apjobbigt om en vecka eller två så jag glider gärna nu i början... :p Verkligen pepp på att komma tillbaka till gamla vanor och en mer vältränad kropp! Tack för glada tillrop angående jeansen, det var superhärligt! Provade dem för några veckor sedan och kunde inte ha med att ha på mig dem, inte minst för att det var rätt obekvämt trots att de gick att stänga fint.

Får se hur länge den här matregimen håller i sig, det är helt klart nån slags mental kickstart från min sida. Några hektos viktnedgång (antar jag, äger ingen våg - och det kan ju dessutom bara vara vätska än så länge) gör stor skillnad på plufsigheten jag känt tidigare vilket är väldigt peppande! Det tillsammans med mitt lilla träningsprogram som jag faktiskt gillar och att jag gör nånting konkret för att få bättre knän känns toppen! Det känns redan som jag börjat få tillbaka min gamla balans, iaf när jag står på högerbenet. :)

*knapp*

Godmorgon alla fina beachisar! :love: Jag har helg nu! ;) Ledig idag och imorgon. Ska till gymmet om ett tag.

Vaknade idag av världen jävla smärta i magen. Woho, där kom mensen som jag har typ en gång i halvåret, väldigt tajmat då jag ska ta cellprov på torsdag, så det är bara att boka om. Inte konstigt att jag varit sjukt godissugen ett tag och fruktansvärt ont i tuttarna. Har typ inte gått och hoppat på Friskis utan att dom dött typ. Där var ju förklaringen och säkert varför vågen inte går neråt. Så det är bara att gilla läget.

Hur går det med alla nyårlöften/mål? Har ni något nytt och spännande inför nästa månad? Jag har tänkt att i februari prova 5:2 med LCHF i botten fortfarande. Träningen kommer rulla på som vanligt, fast skivstången får jag hoppa över då jag fick sån dålig lön när jag var sjuk så det kortet får vänta till nästa månad.

Funderar även på att hoppa på pushups-utmaningen. Skulle ju vara lite halvkul. Idagsläget fixar jag 10 st på tå uppdelat på 2 eller 3.

Usch, vedervärdig känsla i brösten det där! Och då är ändå mina små, så det kan inte hoppa så mycket. :o Skönt att det fanns normala fysiologiska bakomliggande orsaker till måendet senaste tiden!

Jag har inte lagt några nyårslöften men jag satt just och funderade på shortsen jag köpte till utlandsresan 2012. Kunde inte ha dem alls i somras och det vore så jäkla fint att komma i dem igen - och känna mig fin i kortare shorts! Jag är inte byggd enligt någon standardmodell så mina lår är alltid för stora för de flesta shorts, och det är väl alltid nånting jag tänker på när jag vill gå ner i vikt/bli mer vältränad. Jag vill ha ben jag inte skäms över!

Och ja, häng på utmaningen! :D

*kl

Rygg och bicepspass gjort. Verkligen inte höjdarpass men lyckades iaf få till bra känsla i bicepcurls med EZ-stång, vilket jag haft svårt för. Ökade latsdragen till 45 kg med (6+6). 10 kg till sen så borde jag ju typ klara några chin-up;)

KL
Åt precis världens godast mellanmål! En avocado (:love:), keso, lite örtsalt och slängde även ned lite solrosfrön, mums!!
Passade på att tvinga i mig ett glas vatten med, så nu ska jag iväg till gymmet och crosstrainern! Känner för att bli trött idag, så får se hur långt passet blir :sneaky:
Sedan ska jag göra ett pass på den där armhävningsutmaningen, när jag kommer hem :crazy: Vågar inte göra armhävningar där någon ser mig :D

Avocado och keso är urgott ihop! Kokt ägg passar också bra till :)

*kl*
Dagens beachighet blev att tömma släpet på inredning, sopa på mattan, kånka ut mattan och sopa av undersidan av den, sopa ur golvet i släpet och sen kånka in all inredning igen. Puh! :crazy: Sen red jag ett pass i ridhuset också. Nu är min tumme arg på mig :( Men det fick vara snyggt lindad med blå VetWrap i stallet :D

+ Emtherlia: Ja, det känns bra! Det kändes dock lite övermäktigt i fredags, men jag tror bara att det var vätskebrist samt rådande humör som påverkade mig där ;)

KL

Jag vaknade med en raspig hals och fick nästan panik på riktigt! Aldrig i hela mitt liv att jag ska bli sjuk och skippa träning nu när jag är inne i ett sådant underbart flow! Det är säker jag som har jinxat det, för jag sa till någon igår att "jag passar på att träna så mycket jag bara kan nu, för en dag kommer jag att bli förkyld, och då kommer jag vara löjligt bitter och tjurig över bristen på träning". Men jag vägrar bli förkyld nu och känner mig inte dålig på något annat vis, så jag vilar idag som planerat och tränar imorgon som planerat. Och där med basta.

Veckans plan:

Måndag: Vila.
Tisdag: Abs Attack samt ben & rumpa på gymmet.
Onsdag: Konditionsträning samt armar på gymmet.
Torsdag: Basketträning.
Fredag: PT session med en av de nya på gymmet som kom fram och erbjöd mig en gratis träning för honom bara sådär (antagligen för att han ska visa vad han kan så att jag fortsätter att boka med honom och börjar betala). Tänkte be om hjälp med framförallt armövningar då det är det jag är sämst på, och så är jag nyfiken på vad mer man kan göra med kettlebells och medicinbollar!
Lördag: Vila
Söndag: Promenad, minst 5 km.

knapp

Ska antagligen provgymma inom en snar framtid (bara överkropp då) och insåg att jag inte har några skor what so ever att träna i, endast mina hikingskor. Även om jag inte kan träna ben så vill jag inte springa runt i strumplästen. ;) Men nu har jag ett par sanslöst sköna, knallrosa raringar. :D Gillar att man kan köpa träningspepp, även om träningen är väldigt måttlig för min del!
202014_101.jpg

Jag köper träningspepp väldigt ofta. :angel:

*kl*

Dagens tänkta längdåkning blåste bort så istället blev det 55 min promenad och 35 minuter löpning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 390
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 731
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka