Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Fina skor! Och att köpa träningspepp är ju det bästa :D

Kl

Tentavecka = ingen chans att hinna åka till gymmet. Dessutom krånglar tanden fortfarande. Så promenader och yoga blir det i veckan helt enkelt. Förutom vanliga promenaderna på totalt 40 min har jag just kört drygt 20 min yoga. :)

KL

Uhäääää jag har vurpat med cykeln IGEN (tredje gången denna säsong, jag måste ju vara korkad som inte lär mig cykla försiktigare) och vred till ena foten på något konstigt sätt :( Har jätteont och den har svullnat upp, var ju tvungen att gå hem på den sista biten och det kanske inte var så bra att belasta den. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den... Ligger med foten i högläge och kyler den med en ärtpåse just nu. Så där sprack min plan att ta en PW varje dag denna vecka...

Bra att du håller upp med promenader och yoga i alla fall. Är nog perfekt tenta-vecka-träning. Frisk luft och mer fokus på meditation/avslappning, kan ju inte vara fel.

Har du något tandläkarbesök inbokat för tanden stackare?

Men neeej vad dumt med foten!! :(

Jo det får bli bra så. :) Längtar efter lite hårdare träning men allt har sin tid, jag ska försöka vara duktigare på att prioritera skolan den här terminen. Jo jag har en tid men inte förrän 19 februari :/

Nej vad tråkigt,:( hoppas det går över under natten!

kl
Här har det snöat så det är superkall, halt och blåsigt. blä. Detta innebär 0 motivation för mig.

Ååhhh nej! Det är läskigt att ramla med cykel tycker jag, man kommer liksom ihåg hur oskyddad man är då :o Hoppas att foten känns bättre snabbt!!

Chili: Supersnygga skor :love: Sånna vill jag meeed haaa :D

Här är också skitväder idag, snö och blåst och kallt! Jag körde dock 30min på crosstrainern och sedan armhävningar, inte lika många som ni andra dock:o utan tror det blev 16 sammanlagt.

Åt förresten en väldigt god kvällsmat idag med som jag ju kan tipsa om:D Ätit mkt gott idag tydligen :p
Tog fryst broccoli och harricot verts, kokade några minuter, typ 4. Stekte guornfile till och gjorde en sås på turkisk yoghurt, lite majonäs, citron, vitlök och örtsalt. Tadaaa! Enkelt snabbt och gott!
Sambon äter inget av det, men han ville bara ha en macka idag så det passade ju bra :D

Tack för omtanken allihopa! :) Ja det är läskig känsla att ramla med cykeln... Man hinner ju också inse att man kommer ramla innan man faktiskt ramlar, det är obehagligt tycker jag :p

Lät som en god och enkel mat, både broccoli och haricots verts är ju jättegott. Jag blev nyss serverad indisk daal till middag och det är också hur gott som helst :d

Älskar skorna! Har gått i dem hemma nu och de är sköööna :love: Nedsatta till halva priset dessutom. Provade ett par andra som också var nedsatta halva priset, men de kändes verkligen som att de kostade 399 från början...

Angående haricot verts: Så. jäkla. goda. De ska stekas i smör med vegeta, då är de som bäst! Om man kokar frysta så tycker jag de mest fylls av vatten och blir blaskiga. Vegeta är för övrigt ungefär som buljong fast i kryddform, bästa kryddan!

cherie, angående foten; jag hade gått så mycket som möjligt på den för att inte stelna till. När jag stukar fötterna har det varit bäst att gå på dem men inte anstränga dem, hoppa eller annat som kan göra att du skadar den igen. Men att gå på den har jag bara fått höra ska vara bra. Annars blir det lätt bara stelt och gör ont och då blir man ännu mer avskräckt från att gå på den. Så länge inget är brutet eller totalt trasigt, såklart! Men känns det bättre när man gått lite, så är det nog ingen större fara. Så tänker jag iaf. :)

Jag flög själv över styret och fick cykeln över mig en vinter för något år sedan. Bromsarna frös fast och nöp till så framdäcket tvärnitade. Cyklar inte på vintern sedan dess. ;)

Är det så? Jag tyckte faktiskt att det blev lite bättre när jag nu efter maten gick runt och donade lite i köket, efter en stund gjorde det inte lika ont som när jag bara satt still. Är kanske inte så konstigt i och för sig, blodcirkulationen gör kanske det hela bättre. Brutet är det nog verkligen inte! Då kanske jag inte ska vara så nervös över promenader... Tar kanske en lugn sen i kväll och så försöker jag i morgon igen. Behöver kanske inte gå världens PW liksom utan lite mer vanligt promenadtempo och se hur det känns. Det jag oroar mig för mest är dock att den känns ganska "ostabil" eller hur jag ska förklara det, rädd för att snea till den ute i snön igen men går jag lugnt som sagt borde det ju gå bra.

Nej, man borde inte cykla på vintern så du gör helt rätt :p. Precis innan jul gjorde jag värsta vurpan hittills (jag flög lååångt åt ett håll och cykeln lååångt åt andra hållet) och slog i ena knät ganska hårt, har tyvärr fortfarande känningar i knät sen dess men bara i helt böjt läge så jag hoppas det läker ut snart.

Jag hade nog vilat från aktiviteter, du får väl känna själv om det skulle funka med promenad. Men vila en dag eller två vore nog inte fel. Det är mest att du nog inte behöver linda den eller vara rädd för att öht gå på den, det är oftast till det bättre att röra på den. Det är iaf det tips jag fått när jag stukar fötterna, nu kan jag knappt göra det längre. Händer inte så mycket när jag trampar snett förutom att det gör ont precis den sekunden... Att det känns vingligt är inte så konstigt! Och är det en riktigt illa stukning borde man stärka upp den med sjukgymnastik.

Håller med Chili :) hoppas foten blir bra snart!

KL
Jag har åkt skidor idag med, inte så långt, kanske bara 6 km men det var desto mer backar än där jag åkt tidigare :p

Jag har också hört att man ska gå på foten "som vanligt" men tänka på att den är svagare så att man kan behöva lägga lite extra sjukgymnastik eller stärkande övningar på foten när man ska igång igen för att inte riskera att dra upp stukningen om man trampar lite snett!

KL
Igår var jag på bodystep! var alldeles extra jobbigt tyckte jag, full lokal så dåligt med syre och varmt samtidigt som instruktören tog väldigt korta stopp mellan låtarna. Men väldigt skönt att få köra igenom kroppen så att man blir helt slut! Maten går väl okej... inte lika mycket onyttigt som förut, åt en väldigt god broccolisoppa härom dagen som några av er andra pratade om! Fast jag hade ett lite annat recept. Nyttig och kalorifattig och bästa av allt, flera matlådor i frysen ;)

Håller också med Chili, och flikar in att om du behöver bygga upp den när det är läkt sen så är ett väldigt enkelt sätt att stå på ett ben. Väldigt effektivt och enkelt att kombinera med något annat man gör!

KL

Jag skulle ha sprungit imorgon enligt plan, men då jag råkade krocka med ridhusväggen igår så vilar jag några dagar och känner efter framåt helgen hur kroppen känns!

Ingen fara! Tips från stukningscoachen liksom. ;) Jag har till och med stukat fötterna i stigbygeln när jag ridit, på den nivån ligger jag...

addan, låter mycket smart tycker jag!

knapp

Det var ju prat om broccolisoppa här, igår kanske? Föga förvånande att det var exakt vad som stod på spisen idag. ;) Sjukt gott!

Ingen träning idag, istället har jag roat mig med att köra bil upp till Uppsala igen. Och det här, förstås:
1551698_734433339909529_1399251020_n.jpg

Ja, när det hugger när man går ska man nog undvika att springa!

Hur går det med din kropp? Blir det bättre?

Men fy, var rädd om dig! Vad är det som gör ont?

Jo jag håller på med mina balansövningar varje dag, ikväll tog jag ut svängarna lite! Gjorde lite olika flax med armarna och "svanen" eller vad man ska kalla det på ett ben. När det kändes enkelt att bara stå på ett ben skulle jag gå vidare, så jag prövar mig fram lite. :) På det stora hela känns den bra, har dock inte promenerat så mycket senaste veckan så knäna har fått lite vila från det!
Just nu mycket pepp inför att provgymma, då ska jag slå på en slagsäck och det är väl det jag ser fram emot mest. :D

Ja jag kände mig lite grym där, även fast det inte direkt kan påstås att hålet hamnade där av skicklighet. Nybörjartur ;)

Härligt! Det viktigaste är att ta sig dit och göra nånting, inte att man köttar på i evigheters evigheter - då tappar man ju suget direkt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 392
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 731
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka