Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev skogspromenad idag igen med Hugo och Dundertunnan! Det är så bra när man har en lätt kompis som vill rida, då får Dundertunnan motionera lite också :D

Det är så himla skönt att promenera tycker jag! Bra sätt att varva de tuffare passen på :)

img_2300_543d30159606ee02049c391f.png

img_2297_543d3012e087c33ff222b47e.png

Tycker som @Jenka. Innehållet i tråden tycker jag är sunt och peppande, trådnamnet speglar inte riktigt det. Men håller med om att beachis är mysigt :p

Jag har bu
Hej, undrar här om någon har SOC fleece fodrade löparbrallor? Funderar nämligen på att införskaffa mig ett par sådana. Eller om ni har ett annat märke där ni har fleecefodrade löparbyxor. (Är egentligen tänkt att använda i stallet.)
Undrar också om det finns någon som hade kunnat tipsa om vart man kan hitta trekvarts typ harembyxor fast i träningsmaterial. Tycker det är lite drygt under vintern med för tajta kläder under träningspassen.
Jag har byxor som egentligen är till längdskidåkning på vintern. Från craft kanske?

@LindgrenV Härligt! Annars kan du ju tömköra om du inte vill rida? :)

KL

Rygg och mage idag på gymmet! Är så roligt när jag märker att jag blir starkare :D Idag påbörjade jag resan mot att göra riktiga chins också! Orkar typ bara hänga men jag tänkte att det är väl bättre än ingenting. Ska köra rygg tungt nu framöver så kanske jag lyckas få till en liten chin. Magen fick sig också en ordentlig omgång, känns ordentligt nu såhär 12 timmar senare. Morgondagen kommer bli fantastisk ur träningsvärkssynpunkt :D Jag gillar verkligen det, gör ingenting om det känns ordentligt.

Imorgon blir det spinning, sen gym torsdag och fredag och sen vila lördag söndag! Då har jag tränat 6 dagar på rad :) Men just nu är det så himla roligt!

Jag är kluven i namndiskussionen, tycker ju också att Beach mest låter mysigt. Och även om några har missförstått så kommer det ju ändå in nya kontinuerligt. "Hälsa och träning" känns som en kurs som @cili skulle kunna läsa på utbildningen ;) inte alls så familjärt som det känns nu. Kan förstå att namnbyte kan behövas, men jag tycker fortfarande att namnet ska ha en mjuk framtoning.

-------------------------
Jag känner mig friskare nu, fixar förhoppningsvis ett lugnare träningspass imorgon. Om nu inte den här migränen som tjatar hål i huvudet på mig (bokstavligen talat känns det som) bryter ut på riktigt. Har haft känningar till och från sen i torsdags, börjar bli less på det nu :down:

Jag är kluven i namndiskussionen, tycker ju också att Beach mest låter mysigt. Och även om några har missförstått så kommer det ju ändå in nya kontinuerligt. "Hälsa och träning" känns som en kurs som @cili skulle kunna läsa på utbildningen ;) inte alls så familjärt som det känns nu. Kan förstå att namnbyte kan behövas, men jag tycker fortfarande att namnet ska ha en mjuk framtoning.

-------------------------
Jag känner mig friskare nu, fixar förhoppningsvis ett lugnare träningspass imorgon. Om nu inte den här migränen som tjatar hål i huvudet på mig (bokstavligen talat känns det som) bryter ut på riktigt. Har haft känningar till och från sen i torsdags, börjar bli less på det nu :down:
Tss, vi läser "Kropp, rörelse och hälsa" ;)

och halvt kl

Apropå att beskriva tråden i förstainlägget, det är ju det jag gjort i massa trådar i sträck - och ändå tror folk att det är nån bantningstråd :p
Dom läser alltså ändå inte det som står där, utan bildar sig en uppfattning utifrån titeln på tråden. Jag gör samma sak. Så en mer beskrivande titel vore toppen, om man nu ska byta ut Beach 2014.
En annan idé är ju att lägga till några beskrivande ord i titeln. T.ex. "Beach 2014 del 9 *träning, hälsa, må bra*"

Eller så döper vi den till "Mat, träning, hälsa, sjukdomar, skador, tankar, ångest, pepp, motivation, kläder, redskap och löparbyxetråden"

Så att vi täcker upp majoriteten av ämnena, menar jag :idea: :D

Eller så döper vi den till "Mat, träning, hälsa, sjukdomar, skador, tankar, ångest, pepp, motivation, kläder, redskap och löparbyxetråden"

Så att vi täcker upp majoriteten av ämnena, menar jag :idea: :D
Jag tror att skorna känner sig lite bortglömda och kränkta här :( Stackars skor!

Alltså beachisar i all ära, men "Beachistråden" känns ganska tramsigt :p Förresten är det väl Apollos bebis som är Beachis? ;) (ok inte så mkt bebis längre kanske)

Jag håller däremot med om att vi kanske inte ska ha ett allt för stelbent namn. Hälsotråden låter ju fint, men får man skriva där när man inte är hälsosam? :p Jag ska klura lite mer på saken.

Alltså beachisar i all ära, men "Beachistråden" känns ganska tramsigt :p Förresten är det väl Apollos bebis som är Beachis? ;) (ok inte så mkt bebis längre kanske)

Jag håller däremot med om att vi kanske inte ska ha ett allt för stelbent namn. Hälsotråden låter ju fint, men får man skriva där när man inte är hälsosam? :p Jag ska klura lite mer på saken.

Alltså, det den här tråden egentligen är är ju "Den brutalt toppenfina pepp- och kärlekstråden där alla får skriva om allt som rör kost, träning och hälsa och alltid blir peppade åt rätt håll av en massa underbara människor". Men den titeln är kanske lite lång. :D

Alltså, det den här tråden egentligen är är ju "Den brutalt toppenfina pepp- och kärlekstråden där alla får skriva om allt som rör kost, träning och hälsa och alltid blir peppade åt rätt håll av en massa underbara människor". Men den titeln är kanske lite lång. :D
Fast å andra sidan vore det rätt kul att slå rekord i trådtitellängd (japp det är ett ord, så det så)! Och dessutom vore ju tråden i princip omöjlig att missa... Meeen det kanske finns en gräns på hur många tecken varje titel får innehålla? :D

Den senaste veckan har jag börjat känna mig sjukt trött och jag tror det har mycket med att mörkret börjar komma och att det är få soltimmar. Är det någon som testat om D-vitamin hjälper?

Kan inte fatta att jag skriver detta, men jag ska börja gymma med min pojkvän :) Han är sån riktig nörd och tränar 6 dagar i veckan och riktigt duktig så han kan lära mig bra! Kört två pass tillsammans nu, innan har jag bara gått på bodypump och sånt men gym var rätt kul det med! Time to get in shape again!

Någon som har tips på bra, lite billigare träningstights? Alla märken är så sjukt dyra!

@Emtherlia Jag har hört flera som tycker att det hjälper, men själv märkte jag inte någon skillnad alls förra året när jag provade. Började tidigare i år och ska se om det gör någon skillnad. För mig ger det mer effekt att gå ut och gå en sväng på lunchen, äta bra och träna.

Den senaste veckan har jag börjat känna mig sjukt trött och jag tror det har mycket med att mörkret börjar komma och att det är få soltimmar. Är det någon som testat om D-vitamin hjälper?

Jag tycker att det brukar hjälpa, men i år vette sjutton... funderar på att byta sort.

Varning för deppinlägg igen...

Jag har varken ork eller motivation till nånting nu :( har sovit massor och vaknat på fel sida av både humöret och förkylningen. Sämsta tänkbara vecka att bli sjuk.
Ska till jobbet om en timme, får bli en liten promenad innan dess. I övrigt har jag inte gjort något vettigt alls idag bara vilat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 918
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 542
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka