Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Emuliiaa Skitsnygga, vart hittade du dom och blev det hål i plånboken?![]()
Men hallå, sådär kan du ju inte skriva utan att berätta hur övningarna gick till!Idag lunchtränade jag med min parallell-kollega (samma arbetstider, luncher, arbetsuppgifter osv men på varsin avdelning) och vi körde mage. Han visade mig två bra magövningar. Jag gjorde först 20 stycken av övning 1. När jag sen låg på mattan och dog kom han och påpekade att rumpan måste längre ner (jobbigare!), att jag ska göra övning 2 direkt efter och sen minimera vilan. Pfft, tror han att jag är typ Rambo eller Hulken eller något?![]()
![]()
Men hallå, sådär kan du ju inte skriva utan att berätta hur övningarna gick till!![]()
Men hallå, sådär kan du ju inte skriva utan att berätta hur övningarna gick till!![]()
Jag kan tipsa om ett par andra bra magövningar så länge !
Båda görs i TRX-band. Den första utgår från en planka med fötterna i banden. Sen gör man en armhävning, följt av ett "indrag" (benen mot magen) och sen en "split" (benen isär i sträckt läge). Upprepa tills kroppen skakar (jag brukar preciiiis klara 10x3, där en repetition alltså består av alla tre moment).
I nummer två har man också fötterna i TRX-banden, men händerna på en bosuboll (ni vet en sån där halv pilatesboll, bolldelen ska vara neråt). Händerna greppar i kanten på bosubollen och sen gör man en armhävning följt av en pik (rumpan ska så högt upp i luften som möjligt och benen är raka). Typ varenda muskel i kroppen aktiveras och de inre magmusklerna får sig en rejäl omgång eftersom de måste stabilisera upp hela tiden.