Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev dessa två efter mycket om och men! Vrålsnygga enligt mig :d

image_zps0e29e259.jpg

image_zps81d848a2.jpg

Gud vad snygga @Emuliiaa! Nu blev jag visst shoppingsugen :angel:

En timmes uteritt idag på trevlig liten häst och nu ska jag storstäda hela lägenheten. Svägerska med barn kommer på besök i ett par dagar och hennes son är superallergisk mot det mesta :(

Jag vaknade i morse och kände mig alldeles mjuk och utvilad - lite träningsvärk i rumpan och axlarna bara men inte så illa som jag väntat mig. Tänkte att jag kanske undgick det värsta den här gången då, jag kanske skulle slippa stappla omkring som den berömda stelopererade älgen? Hahahahaha. Hahaha. Haha. Ha. Vem försökte jag lura? Det tog några timmar bara, sen hade träningsvärken kickat in med full styrka. Och jag har så ont att jag vill grimasera varje gång jag böjer på benen, lyfter armarna eller sätter mig ner någonstans.

Men det är skönt att träna, ja då! Och nyttigt. Har jag hört.

MVH

Tycker synd om mig själv på grund av något jag själv framkallat (och dessutom betalat för).

@Mineur hahaha! :laugh::laugh: Trodde du, ja! :D

-----------------------

På väg hem från stallet, har ridit ett superkul pass! Pålle var med på noterna och kändes fin. Funderar på att riva av ett par övningar när jag kommer hem, ska ändå duscha och tvätta håret så då är det väl lika bra att jag svettar ner mig lite till? ;)

Jag har inte ont i halsen idag. :bump: Firade detta med en utritt där jag red halva sträckan och gick halva. Jag hoppas att jag kan ta mig ut på någon övrig motion till söndag, fördelen med den här förkylningen är att jag är betydligt mer peppad på att ta mig ut nu.

Jag körde dubbla pass på gymmet idag, ett kort spinningpass på 30 min och direkt efter ett cx worx-pass (core) på 30 min. Från att verkligen ha avskydd spinning för ett par år sedan så har jag verkligen lärt mig att uppskatta spinning nu! Hur omotiverad man än är innan passet så är det roligt så fort man kommer igång :D Jag har inte varit på så många cxworx-pass tidigare, men det som går nu känns det som att det är tusen varianter på plankan, men det borde ju ge resultat iaf :banana:

Igår morse var jag på g! Rev av ett spontant intervallpass på väg till jobbet! Segare på hemvägen så då sprang jag genom skogen och tog det lugnt.

Idag cyklade jag uppför i några km och agerade bromskloss åt rullskidåkande sambo på nervägen. Kallt på väg ner! :eek: Nu har jag tinat upp mig med brasa, te och duntäcke.

Sagt och gjort! Var ju redan uppvärmd efter 20 min promenad från bussen, så jag körde 10 minuters magträning med min boll! Riktigt jobbigt, tror den där bollen blir bra för mig :D Det blir verkligen så mycket effektivare när man samtidigt måste balansera upp kroppen hela tiden.

Nu trööött zass, ska tända en brasa och äta chokladproteinkvarggrej med frukt och bär till middag :d

Idag lunchtränade jag med min parallell-kollega (samma arbetstider, luncher, arbetsuppgifter osv men på varsin avdelning) och vi körde mage. Han visade mig två bra magövningar. Jag gjorde först 20 stycken av övning 1. När jag sen låg på mattan och dog kom han och påpekade att rumpan måste längre ner (jobbigare!), att jag ska göra övning 2 direkt efter och sen minimera vilan. Pfft, tror han att jag är typ Rambo eller Hulken eller något? :eek: :p

Idag lunchtränade jag med min parallell-kollega (samma arbetstider, luncher, arbetsuppgifter osv men på varsin avdelning) och vi körde mage. Han visade mig två bra magövningar. Jag gjorde först 20 stycken av övning 1. När jag sen låg på mattan och dog kom han och påpekade att rumpan måste längre ner (jobbigare!), att jag ska göra övning 2 direkt efter och sen minimera vilan. Pfft, tror han att jag är typ Rambo eller Hulken eller något? :eek: :p
Men hallå, sådär kan du ju inte skriva utan att berätta hur övningarna gick till! :bump:

Men hallå, sådär kan du ju inte skriva utan att berätta hur övningarna gick till! :bump:

Jag kan tipsa om ett par andra bra magövningar så länge ! :)

Båda görs i TRX-band. Den första utgår från en planka med fötterna i banden. Sen gör man en armhävning, följt av ett "indrag" (benen mot magen) och sen en "split" (benen isär i sträckt läge). Upprepa tills kroppen skakar (jag brukar preciiiis klara 10x3, där en repetition alltså består av alla tre moment).

I nummer två har man också fötterna i TRX-banden, men händerna på en bosuboll (ni vet en sån där halv pilatesboll, bolldelen ska vara neråt). Händerna greppar i kanten på bosubollen och sen gör man en armhävning följt av en pik (rumpan ska så högt upp i luften som möjligt och benen är raka). Typ varenda muskel i kroppen aktiveras och de inre magmusklerna får sig en rejäl omgång eftersom de måste stabilisera upp hela tiden.

Jag sprang ett distanspass på 14 km idag. 5:17 min/km i snitt på en hyfsat kuperad runda (ungefär halva passet uppför en kulle och sen ner igen) och pulsen låg så himla lågt och fint hela tiden, Ibland är det verkligen så himla skönt att bara springa lagom långt och lagom hårt. Jag var ute i knappt 1 h 15 min och hann fundera igenom dagen och mitt liv, typ :). När jag springer intervaller kan jag inte tänka på mycket annat än att pressa på och uthärda smärtan, och under uppvärmning och nedvarvning är jag för ångestladdad respektive trött för att tänka något vettigt.

Min förklaringsförmåga är obefintligt. På riktigt. Dessutom är det säkert inga revolutionerande övningar men visst! (Och skyll inte på mig sen när ni knutit ihop armar och ben på gymmet! :p )
Övning 1:
Stå som när du gör armhävningar men krummare rygg så att midjan är något högre upp. Sen tar du höger ben och drar det nästan ända upp till vänster armbåge. Tar tillbaka höger ben. Gör samma sak med vänster ben - höger armbåge. Sen gör du detta 20 gånger.
Övning 2:
Stå som i plankan men även här med midjan något högre upp. Sen tar du höger ben och tar det på utsidan av kroppen upp mot armbågen. Samma sak med vänster ben. Gör detta 20 gånger.

Ingen vila mellan övning 1 och 2 och i princip ingen vila mellan seten heller. Gör varje övning 3 gånger.

Vill man göra det tuffare går det såklart att slänga på viktband på fotlederna :devil:

Jag har ju inget gymkort längre så det blir inte så mycket variation för mig utan jag kör på med löpning och yoga! Men det känns bara bra! Saknar inte alls styrketränings just nu, speciellt inte när man läser om @Mineur s träningsvärk;)

Igår sprang jag ett litet pass på förmiddagen innan jobbet, bara strax över 4 km varav två supertusingar. Idag yogade jag 20 min innan jobbet och sen 40 min nu precis med "yoga with adriene", körde hennes strength and focus-video, den var ganska skön! Var det den du hade kört ganska nyligen med @zassoo?

Nu: dusch och sedan sova!

Jag kan tipsa om ett par andra bra magövningar så länge ! :)

Båda görs i TRX-band. Den första utgår från en planka med fötterna i banden. Sen gör man en armhävning, följt av ett "indrag" (benen mot magen) och sen en "split" (benen isär i sträckt läge). Upprepa tills kroppen skakar (jag brukar preciiiis klara 10x3, där en repetition alltså består av alla tre moment).

I nummer två har man också fötterna i TRX-banden, men händerna på en bosuboll (ni vet en sån där halv pilatesboll, bolldelen ska vara neråt). Händerna greppar i kanten på bosubollen och sen gör man en armhävning följt av en pik (rumpan ska så högt upp i luften som möjligt och benen är raka). Typ varenda muskel i kroppen aktiveras och de inre magmusklerna får sig en rejäl omgång eftersom de måste stabilisera upp hela tiden.

Fy i helskotta vad jobbigt det där låter :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 518
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 552
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka