Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili De tar extra bra när en vältränad snygging gör en sällskap :p
Kan tänka mig det :D

halvt kl:

Själv tränar jag inte alls just nu. Har fullt upp med att stressa ihjäl mig, ungefär. Förmodligen är det pga stress som knäna gör ont också, för då blir jag slarvig med hur jag använder dom och utsätter muskler och ligament för lägen som borde undvikas.
Försöker ägna mig mer åt psykisk hälsa än fysisk tills vidare, därför blir det mycket bakande just nu. Att baka är nämligen lite terapi för min hjärna, då kan jag koppla bort alla krav, tankar och omgivning och bara fokusera på att mäta, vispa, smaka och undersöka när det är exakt rätt tidpunkt att ta formen ur ugnen. Tror dock att det gör varken till eller från på mitt totala kaloriintag, jag är för stressad för att äta ordentligt (att laga mat är inte ett dugg terapiliknande, för det är jag inte bra på = mer ångest över min prestation).
Har en plan för träningen så snart jag fått nya lägenheten och börjat komma i ordning. Tills dess försöker jag släppa alla tankar på att jag "måste träna". Eller ja, försöker släppa alla måsten öht (utöver skolan då, där jag inte har nåt val) men det fungerar inte jättebra direkt. Det har gått så långt med stressen att jag får spontana näsblödningar nu igen :(

Kan tänka mig det :D

halvt kl:

Själv tränar jag inte alls just nu. Har fullt upp med att stressa ihjäl mig, ungefär. Förmodligen är det pga stress som knäna gör ont också, för då blir jag slarvig med hur jag använder dom och utsätter muskler och ligament för lägen som borde undvikas.
Försöker ägna mig mer åt psykisk hälsa än fysisk tills vidare, därför blir det mycket bakande just nu. Att baka är nämligen lite terapi för min hjärna, då kan jag koppla bort alla krav, tankar och omgivning och bara fokusera på att mäta, vispa, smaka och undersöka när det är exakt rätt tidpunkt att ta formen ur ugnen. Tror dock att det gör varken till eller från på mitt totala kaloriintag, jag är för stressad för att äta ordentligt (att laga mat är inte ett dugg terapiliknande, för det är jag inte bra på = mer ångest över min prestation).
Har en plan för träningen så snart jag fått nya lägenheten och börjat komma i ordning. Tills dess försöker jag släppa alla tankar på att jag "måste träna". Eller ja, försöker släppa alla måsten öht (utöver skolan då, där jag inte har nåt val) men det fungerar inte jättebra direkt. Det har gått så långt med stressen att jag får spontana näsblödningar nu igen :(

Det låter inte alls bra att ha det som du har det. Har du provat att kombinera bakning med matlagning, typ göra piroger, pajer och liknande?
Hoppas att din kropp inte tar alltför mycket stryk av det hela. Ta hand om dig!

Det låter inte alls bra att ha det som du har det. Har du provat att kombinera bakning med matlagning, typ göra piroger, pajer och liknande?
Hoppas att din kropp inte tar alltför mycket stryk av det hela. Ta hand om dig!
Är inte alls förtjust i sån mat dessvärre :( Pizzadeg är väl det närmsta jag kommer mat.
Det är under en begränsad period, och det finns ingenting jag kan göra för att ändra på situationen just nu (vilket också är en stressfaktor). Hoppas innerligt att jag kan få nyckeln i förtid så jag kan flytta åtminstone några dagar tidigare än det är tänkt.
Har i alla fall tre dagar ledigt nu (eller ja, ledigt och ledigt, en dag är det självstudier), hoppas kunna varva ner något lite grann i alla fall. Det beror helt på hur barnet i huset sköter sig (normalt sett är det ylande, gnällande och vrålande i ett = stressande så det skriker om det). Kanske kan jag lyckas ta igen lite sömn i alla fall när ingen väckarklocka kommer ringa :)

Ok, dags för mig att hoppa in i tråden. Varit en trogen följare till och från av Beach-tråden sedan starten! Gjort lite gästinhopp då och då och var riktigt aktiv en sommar för typus 100 år sedan:cautious: Nu känner jag för att börja om på nytt så jag startade en ny användare men jag läser och har läst aktivt på buke varenda dag sen stallet tiden.....så looong time. Känns som att jag känner alla, lite stalker varning nästan:nailbiting:

Jaja back to business! Först av allt vill jag bara säga att jag tycker det är så himla skönt att ha blivit äldre. Helt plötsligt känns viktstress ala "jag vill gå ner 10 kg helst igår!!" som bortblåst och känner mer för ett långsiktigt och resten-av-livet-tänk:) Jag var på en medical exam för mitt arbetsvisum förra veckan(utlandssvensk) och positivt nog så vägde jag MINDRE än vad jag trodde. Jag flyttade hit i april och har sedan dess levt mer eller mindre osunt, åtminstonde motionsmässigt. Gick från att träna 4-5 dagar i veckan till total inaktivitet vilket känns fruktansvärt. Men det var iaf positivt att jag vägde ungefär likvärdigt med vad jag gjorde för ett år sedan bara det att musklerna förbytts till daller...:o

Jag är 169 lång och väger 74kg så på inget sätt en lättviktare men ha en väldigt kurvig kroppsbyggnad så mina kilon bärs iallafall upp hyffsat (intalar jag mig, hello självförnekelse!). Just nu är det en period när mycket i mitt liv händer, min framtid kind of formas och det är mycket väntan och nervositet inför vad komma skall. Jag känner att sätta igång med viknedgångsprojekt just nu inte är det bästa utan har istället valt att till en början fokusera på att "eat clean". Förra veckan gick utmärkt på den punkten och jag har som plan att fortsätta. En dag i veckan vill jag ha som godisdag. Efter att mitt liv förhoppningsvis styrt upp sig om 1 månad eller så vill jag ta tag i vikten. I ett längre perspektiv är målvikten 65 med ett delmål på 70. Tänkte börja med att gå ner 2 kg i månaden tills jag når 70 sen får vi se. Självklart ska jag också börja på gym igen när pengar börjar rulla in. Så långsiktighet kommer vara melodin för mig!

Sorry för min roman. :o Hoppas att jag kan vara ett bra stöd till er andra också!

Have a good one!:bump:

Välkommen till tråden @kerryand !

Jag lyckas inte få till någon regelbunden träning alls, har så många bollar i luften just nu med både premiär på en föreställning (visserligen med dans i) samt flytt i november plus skolan som tar mycket tid... Men jag försöker intala mig att det är nog med gymmet en gång i veckan samt den vardagsmotion som blir när jag är i stallet tre dagar i veckan....
Positivt är dock att maten går ganska bra! Har inget stort sötsug utan det är ganska enkelt att välja nyttiga alternativ, så vikten står tacksamt still trots minskad aktivitet!

I slutet av november är det två år sedan jag tog tag i min övervikt och gick med i beachtråden! :banana: Får väl göra en liten summering då men det har resulterat i drygt 15 kg ner och ungefär 2 klädstorlekar! Är så sjukt nöjd men undrar samtidigt vart all den vikten satt, har svårt att se förändringen själv... och så undrar jag förstås varför jag inte tog tag i det tidigare...

@kerryand Välkommen till tråden på riktigt:D

kl
Mitt beaktande går väl sisådär just nu, är så sjukt trött nu när det blir så mörkt så fort samt så har jag jobbat mer än vad jag brukar = trött även därför.

Men idag är det minsann ridning och det kan inget eller ingen stoppa mig från! :)

@Queen Vad duktig du är som har lyckats så bra! Det är svårt att se viktförändring tycker jag, om jag går ner i vikt eller upp tycker jag känns i kroppen på ett sätt, men det syns inte lika mycket, om du förstår hur jag menar?

Happ, den här dagen började ju bra... Skulle cykla till jobbet tänkte jag. Kom 10 km, sen gick växelörat av :meh:. Det var då ca 17 km kvar till mitt jobb så jag ringde min pappa som turligt nog kunde komma och hämta upp mig. Sitter nu i soffan och försöker få upp värmen igen efter en låååååång varm dusch. Ska lämna in cykeln på helrenovering hos min lbs och sen försöka ta mig till jobbet medelst bil, hoppas att det går bättre....

Jag behöver tips, om jag joggar eller gör magövningar så protesterar mitt ärr från kejsarsnittet. Det blir rött, svullet och irriterat trots att det är 10 månader sen. Att promenera fungerar men hur ska då magen kunna minska? Lite minskar den ju eftersom jag just nu puttar 14 kg barn + barnvagn i diverse backar men min mage behöver ju minska mer. Är orolig för att skinnpåsen längst ner kommer vara kvar och endast tas bort med kirugi. Idagsläget kan jag dock leva med den eftersom vi funderar på fler barn. Ni får stå ut med mina sköna mysbyxor :angel: Påklätt syns knappt magen som tur är. Men hur får jag den att minska? Hela jag är så omusklad, så behöver ju bygga en korsett av muskler egentligen :crazy:

20141017102457-62.20.193.167.jpg

@Bexzor Jag kan inget om kejsarsnitt, men har du varit i kontakt med sjukvården angående ärret? Om du upplever att det inte beter sig som det ska tänkte jag. Att promenera låter som en bra start och har du möjlighet att träna på gym kan jag tänka mig att en PT har bra erfarenhet av att hjälpa kvinnor komma i form efter en graviditet.

Happ, den här dagen började ju bra... Skulle cykla till jobbet tänkte jag. Kom 10 km, sen gick växelörat av :meh:. Det var då ca 17 km kvar till mitt jobb så jag ringde min pappa som turligt nog kunde komma och hämta upp mig. Sitter nu i soffan och försöker få upp värmen igen efter en låååååång varm dusch. Ska lämna in cykeln på helrenovering hos min lbs och sen försöka ta mig till jobbet medelst bil, hoppas att det går bättre....

Vilken fruktansvärt jobbig start på dagen, då vill man ju helst att allt bara ska funka... Hoppas du kom iväg ordentligt till jobbet sen!

@zassoo skönt att du både kom i tid till sjukgymnasten och fick ett bra besked! Tycker det låter som att du tänker smart och långsiktigt i din plan! :)

@snow de där magövningarna lät helt sjukt jobbiga!

@cili jobbigt med stressen, men bra att du har hittat bakning som en slags terapi-form som funkar för dig! jag tycker också egentligen att det är roligare att baka än att laga mat, det är pyssligare liksom! :)

@GoLightly Ja nu är jag äntligen på plats. Har missat förmiddagens seminarium men så kan det vara, kände att jag var tvungen att duscha, äta frukost och försöka bli varm igen innan jag hetsade iväg till jobbet :P.

Det brukar vara så himla harmoniskt att cykelpendla men så inte idag alltså. Nu var detta gudskelov första gången jag hade materialhaveri och jag har cyklat till jobbet i två års tid, i alla väder och alla årstider, så det var väl dags nu kanske... en sketen punktering hade jag kunnat fixa på plats men när växelörat går av är det liksom helt kört.

@Bexzor Jag håller med @GoLightly , både ang kontakta sjukvården samt kolla upp med någon PT eller dylikt. Jag har hört om en app som heter något i stil med "mammamage" där det finns träningsprogram som är anpassade för att bygga upp styrkan i coren efter graviditet., har du kollat upp den?

@snow Jag förstår dig, det hade jag också gjort ;) Lite beroende på var jag får jobb sedan så funderar jag på att cykelpendla, det ska ta ungefär lika lång tid in till stan som med tunnelbanan och så får man en skön start på dagen. Eller så kanske det blir motorcykel, känner mig lite sugen :angel:

@snow - fy vilken start! Hoppas resten av dagen bli bättre!

@Bexzor - har du kontaktat sjukvården om känningarna i ärret? Gör det annars! Det kan ju ha vuxit ihop lite galet inuti kanske. Eller så har du fått delade magmuskler, och det går inte att träna ihop igen.
Annars så ska ju plankan vara den bästa övningen för att få ihop magmusklerna sägs det.

-----------------------
Idag har jag tränat ordentligt! Bra styrketräning i olika set. Fy vad det är svårt med utfallssteg på bosuboll! :eek: Framförallt med den främre foten på bollen. Undrar vad mina ben kommer tycka om det imorgon :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 518
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 552
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka