Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde inte hålla mig. Det fick bli en lugn, mycket lugn, promenad på cirka 40 minuter igår kväll. Absolut inget pulshöjande, men skönt att komma ut och få lite frisk luft efter de här sjukstuge-dagarna. Idag har jag ridit ett dressyrpass i paddocken där musklerna faktiskt fick jobba en hel del, och jag är mer än nöjd med att ha skött kosten helt okej hela veckan. Jag åt förvisso glass i onsdags, men det får man när man har extremt ont i halsen, va? :angel: Annars har jag inte ätit skräp på hela veckan, och ätit middag alla dagar (bra för att vara mig!).

Vad det är roligt att läsa om allas träning! Man blir verkligen peppad! :bow:

Det sägs att det tar typ tre veckor att bryta en vana, så jag har nu bestämt mig för att hålla mig borta från onödiga sötsaker i tre veckor för att bli av med det värsta sockerberoendet. Igår åt jag ett paket (!) marsglass, och skulle lätt kunna äta ett till paket idag också. :o :down: Såå, inge mer glass till middag!

Var på mitt första Grit-pass på gymmet idag, 30 minuter intensiv träning. Jobbigare än jag kunde ana och pulsen var uppe på samma nivåer som den är på ett bra och intensivt spinningpass :D

Ni som tränar på gym och går på gruppass ibland, vad har ni för favoriter? Jag tänkte försöka prova på alla pass, jag fastnar så lätt i samma gamla pass i vanliga fall :)

Podypump är min stora favorit och gillar även bodycombat och spinning :)

@cili, jag har inte hängt med riktigt känner jag, varför bor du med det här skrikande barnet? Låter fruktansvärt i mina öron. Förstår om du är riktigt less på den boendesituationen, hoppas det löser sig så snabbt det bara går för dig! Peppkram!
Bor tillfälligt hos mamma (2,5 månader totalt) eftersom jag var tvungen att flytta rätt hastigt från Uppsala pga studier i Gbg men inte fick tag i egen lägenhet direkt. Det är alltså mina syskon som håller på, tvååringen är värst (skiljer 24 år på oss..). Får min lägenhet i månadsskiftet nu, visserligen 1 timme tåg från Gbg men hellre det än att bo här mer än nödvändigt.

Box, Fighter fitness och BodyCombat är mina favoriter. Gillar BodyPump, BodyBalance och yoga också som omväxling :) Jag tycker att dans är kul men jag är så katastrofalt dålig på att göra som instruktören gör att jag hellre dansar hemma istället :p

Fighterfitness har vi inte på mitt gym, är det ungefär som box eller vad är det för typ av träning? :confused:
Jag är lika kass på dans, absolut ingen koordination men det är roligt ändå :D

@cili, då är jag med. Jag förstår dig fullständigt, har själv två små kusiner på fyra år som är gudomligt söta och roliga, men jag är som tant Berg i Lotta, jag är glad både när de kommer och när de går hem igen. Vid det senare tillfället är jag dessutom mentalt knockad, och hade aldrig klarat av att bo med dem.

Idag blev det axlar, bröst och armar på gymmet. Måste verkligen få till bra axelövningar och hålla mig till dem, känns inte direkt som att jag har någon plan och då känns träningen hattig. Ska strukturera upp det här! På söndag blir det ben igen och sen börjar en ny träningsvecka :D

Happ, den här dagen började ju bra... Skulle cykla till jobbet tänkte jag. Kom 10 km, sen gick växelörat av :meh:. Det var då ca 17 km kvar till mitt jobb så jag ringde min pappa som turligt nog kunde komma och hämta upp mig. Sitter nu i soffan och försöker få upp värmen igen efter en låååååång varm dusch. Ska lämna in cykeln på helrenovering hos min lbs och sen försöka ta mig till jobbet medelst bil, hoppas att det går bättre....
Men hu! Kallt att bli stående nånstans i detta väder!

Välkommen @kerryand !

Lät skönt att komma ut en sväng @Kiwifrukt .

Kl
Ryggsäcken är packad och väderprognosen är...usel. Imorgon blir det äventyr:-D först någon mil löpning, sen byta till utplacerad cykel och trampa tillbaks till bilen,där det förhoppningsvis finns varmt kaffe och torra sockor.

Glömde visst att rapportera om dagens träning :o Körde iaf vader och axlar. Med tanke på träningsvärken så kändes det faktiskt rätt bra.

Ni som tränar på gym och går på gruppass ibland, vad har ni för favoriter? Jag tänkte försöka prova på alla pass, jag fastnar så lätt i samma gamla pass i vanliga fall :)

Jag älskar alla typer av cirkelträningspass ! Så jäkla skönt att ta ut sig och sen veta att man får vila lite, kul med olika muskelgrupper och att det är så allsidigt:) sen gillar jag spinning och body pump också.

Vad är trx-band? @snow mfl

@cili ta hand om dig!

@Bexzor jag tänker också promenader och core men har inte så stor koll på varje kejsrsnitt eller träning efter graviditet. Hur länge kan det ta innan det är helt läkt?

@kerryand Välkommen!

Här är förresten bruden som fortsätter vara halvförkyld, deppig och sova antingen 14 timmar om dygnet eller inte alls. Känns som att jag borde göra nåt åt det hela men vet inte vad.
Nästa vecka är min chef tillbaka iaf så då blir det lite lugnare på jobbet. Kanske mer ork att ta tag i saker då?

Hej och hå, jag var nog trött igår :D hade ju föräldrajour på dagis, dvs jag var fröken i tre timmar. Sen hämtades dottern av mormor och jag passade på att städa köket på dagis (ansvar vid jour) på en gång - en timmes jobb till. Kom hem till dukat bord och sen somnade jag nästan så fort jag satte mig i soffan :p Blev nästan 9½ timmes sömn! Idag är jag betydligt piggare och har väldans massa träningsvärk! :D

@Jenka - det där låter inge bra :down: Hoppas det blir bättre när chefen kommer tillbaka! Annars kanske någon regelbunden sak kan hjälpa till viss del? Typ att varje dag går du upp en stund tidigare och tar en promenad innan frukost? Eller innan du går och lägger dig. Testa att lyssna på ljudböcker när du går så kanske hjärnan slappnar av lite :)

Å hej och hå, tråden!

Förfallet här är snudd på totalt. :p Orken är obefintlig och livet har gått i 190 knyck senaste månaderna. Nu känner jag äntligen att det börjar lugna sig en smula och idag känner jag mig rent av peppad på en promenad och lite styrketräning.

Graviditeten är inte helt snäll mot min kropp, har inga problem när jag är aktiv men att t.ex. ställa mig upp när jag sitter i soffan kan resultera i att det drar i magmusklerna på ett rejält smärtsamt sätt, jag har överlag svårt att sitta längre stunder och när jag lägger mig på kvällen får sambon massera mitt ryggslut för att jag överhuvudtaget ska kunna slappna av. Som sagt har jag ingen ork, kanske beror det lite på att mitt blodvärde har vänt neråt igen, men jag äter tabletter nu så ska det förhoppningsvis vända. Det är inget roligt att gå från att vara van att plugga en hel dag, cykla överallt och träna fem-sex dagar i veckan utan problem till att knappt orka en förmiddag med föreläsningar. Igår blev jag fan sur när jag cyklade hem och började ana viss trötthet i benen i en av de få uppförsbackarna, sa åt benhelvetena att skärpa sig för jag tänker inte börja söndagscykla än på några månader.

Vad som är positivt är att vikten har inte rakat iväg trots mindre träning och mer mat, antar att livet i stort och den lilla knodden krävt ut sin del ändå. Ligger ett kilo plus och är i fjärde månaden nu, känns ju helt överkomligt. Min förhoppning är att inte gå upp så himla mycket utan att det jag har liksom omvandlas (lägger jag på mig vätska räknas det förstås inte). Håller jag nuvarande kost och kommer igång med träningen igen borde det gå rätt bra.

Så, det var dagens kanske mest ointressanta rapport. :D

Idag blev det axlar, bröst och armar på gymmet. Måste verkligen få till bra axelövningar och hålla mig till dem, känns inte direkt som att jag har någon plan och då känns träningen hattig. Ska strukturera upp det här! På söndag blir det ben igen och sen börjar en ny träningsvecka :D

Precis sådär känner jag angående styrketräningen! Jag gör liksom lite övningar som jag känner för men det blir ingen konsekvens, alltså går jag inte framåt i några övningar. Måste också strukturera upp lite!

Precis sådär känner jag angående styrketräningen! Jag gör liksom lite övningar som jag känner för men det blir ingen konsekvens, alltså går jag inte framåt i några övningar. Måste också strukturera upp lite!

Det blir mycket bättre pass när man har en plan och vet vad man ska göra :) För benpassen och ryggpassen har jag en hyfsad struktur redan och det är jättestor skillnad!

Hur har du tänkt dig strukturen för dina pass? :)

@Ninnurur det beror inte på att chefen är borta (pågick innan och det extra ansvaret är mer roligt än betungande, egentligen) men överlag jobbar jag lite mindre nästa vecka vilket borde ge mer tid till vila och hundar.
Eftersom jag har hundarna kommer jag ut på promenader, och det är skönt när jag väl är ute men jag har plötsligt så fruktansvärt svårt att komma igång och hinner då inte med de långa promenaderna jag skulle vilja (och får dåligt samvete pga mindre aktivering till hundarna än vanligt). Tror jag har sovit minst 14 timmar senaste dygnet... :/

Det blir mycket bättre pass när man har en plan och vet vad man ska göra :) För benpassen och ryggpassen har jag en hyfsad struktur redan och det är jättestor skillnad!

Hur har du tänkt dig strukturen för dina pass? :)

Absolut, det håller jag verkligen med om. Jag har väl tänkt som så att jag måste köra helkropp varje pass eftersom jag inte kan gymma så ofta. Tänkte strukturera upp två olika helkroppspass, då har jag möjlighet att gymma 2 ggr i veckan utan att det blir samma pass men blir det bara 1 gång så blir det helt enkelt vartannat pass.

Sen måste jag också vara ganska effektiv under passen. Så jag vill ha med övningar som täcker in mycket på samma gång så att säga, typ chins. Mage kan få vara med om tid finns, annars kör jag magövningarna hemma med min boll :D Men ungefär så här har jag funderat: Pass 1 innehåller chins, någon övning för ben (t.ex. squats) samt knästabiliserande övningar/balans. Pass 2 innehåller övningar för axlar/armar (axelpress mm.), någon övning för ben (t.ex. marklyft) samt knästabiliserande/balans.

Synpunkter på detta tas tacksamt emot :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 518
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 390
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 557
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka