Ja gud vad jag känner igen mig i det du skriver, problemet för mig är ju bara att om jag hoppar över något äter jag ju liksom inte igen det senare utan det blir för lite mat totalt. Jag måste också jobba med mina matrutiner, det blir att jag skjuter alla måltider framåt så de blir senare och senare för då är jag inte hungrig till middagen och då anser min ätstörning att man inte behöver äta middag för jag ska ju dessutom snart äta kvällsmellis
De måltider som är normalstora för mig är just eftermiddagsmelliset och kvällsmelliset. Frukosten är ok men lite för liten enligt terapeuten men jag har inte så mycket aptit på morgonen så den fick ett tveksamt ok. Lunch och middag är inte bra alls, lunchen är bättre än middagen som är katastrof nu när jag ser det från ett objektivt håll. Sen har jag ju två näringsdrycker utöver maten så det är dom och mellisen som håller mig flytande.
Jag har svårt att få till lagad mat. Och det här borde inte vara någon ursäkt men det är det, jag hatar nämligen att laga mat! Efter alla år utan matlagning tycker jag det är jätte jobbigt med minsta lilla ansträngning för att få till en måltid. Att hacka lite, skära något, steka, koka, ja allt som har med matlagning att göra är jobbigt. Jag har blivit slö när det gäller matlagning, är ju inte heller van att lägga tid på det och jag bor ju ensam så det finns ingen annan som jag behöver laga till eller som vill ha lagad mat...
Rutiner, rutiner, rutiner! Vi får kämpa vidare med det. Heja heja![]()
Jag har samma problem som du med matlagning och vet hur jobbigt det kan vara. Jag brukade laga mycket på en gång och frysa in, skulle det kunna funka för dig? Då behöver du bara laga mat någon gång i veckan och har färdiga portioner att värma när det är dags att äta.
Angående middag om jag ska bort så brukar jag antingen äta miffagen lite tidigare och sedan ett mellanmål, eller tvärtom, först mellanmål och sedan middag när jag kommer hem igen.
Tycker att du är grymt stark som kämpar som du gör!