Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sprungit idag! :love: :banana: Första gången på länge, passade på idag i det soliga vädret. Sol, lite lätt snö på marken och en massa frost, hur underbart?! Var ute knappa 20 min bara och sprang inte hela tiden men jag ska bygga upp det här långsamt igen. Jag kunde inte låta bli att fnissa lite för mig själv när jag tog de första löpstegen, kändes så himla skönt att vara ute i skogen och springa igen!

Bilder!
924065_409552589193608_362703447_n.jpg

Gud vad härligt och guuud vad avundsjuk jag blir! Fick jogga tjugo meter till bussen idag och fogarna är fortfarande arga på mig.

Tips från coachen; skippa det där med att vara gravid, adoptera is the shit!

MVH Träningssugen

Gud vad härligt och guuud vad avundsjuk jag blir! Fick jogga tjugo meter till bussen idag och fogarna är fortfarande arga på mig.

Tips från coachen; skippa det där med att vara gravid, adoptera is the shit!

MVH Träningssugen

Hahaha :rofl:

Stackare! Tyvärr kommer jag troligtvis att utsätta min kropp för det där om ett par år :cautious: Får passa på att träna nu då :D

Jag är sjuuuuk. Gick hem ifrån jobbet idag och skippar därmed även jobbets julfest. Trist, men timmarna jag sov på eftermiddagen säger mig att det var ett bra drag. Återstår att se när det blir någon träning igen. Snark.

Jag borde verkligen ställa mig på CTn en stund nu, varvat med lite rehabövningar för axeln. Men dottern har varit helt enormt jobbig ikväll så jag tog bara slut...! Vem uppfann treåringar?! :mad: Aja, bita ihop och byta om. Tänkte mig 5 min CT - ett gäng övningar, i typ tre omgångar. Ingen jätteträning men iaf något!

Idag fick jag agera vakthavande befäl på enheten och styra om allas luncher :p Det gjorde att jag, som började 9.45, gick på lunch 10.45. Det var mitt eget förslag så det var helt okej. (Äter inte på min lunch i vilket fall som helst utan äter senare.)
Gick ut till gymmet och körde 35 minuter mage. Kändes hyfsat men inte alls toppat.

Jag kommer nog haka på här!
Har sedan 1 vecka tillbaka gått och tänkt på min hälsosituation. För det första är jag otroligt smal (går liksom inte upp i vikt), åter dåligt och röker! Jag har bestämt mig för att sluta röka efter detta cigarettpaketet och sedan öppna gymkort igen! Mål: Bygga muskler och bli hälsosammare!

Har sedan 1 vecka tillbaka gått och tänkt på min hälsosituation. För det första är jag otroligt smal (går liksom inte upp i vikt), åter dåligt och röker! Jag har bestämt mig för att sluta röka efter detta cigarettpaketet och sedan öppna gymkort igen! Mål: Bygga muskler och bli hälsosammare!

Låter som skitbra mål! Välkommen! :D

Igår var jag och vovven och körde drag. Vi åkte med månsken som enda lyse och det enda som hördes var Max (och mitt :p) flåsande.

Vad häftigt det låter! Men alltså ursäkta om jag låter som världens stadsbo nu (jag kommer att låta som världens stadsbo nu) - vad innebär det att köra drag? :o

Välkommen hit! Låter som finfina planer tycker jag, vi hejar på dig!

Jag tränade precis som jag hade bestämt :) tänk så nöjd man blir då!

Bra jobbat! All träning är bättre än ingen träning alls, så det så! :up:

@Mineur du är verkligen inte ensam om att ha dålig studiemotivation... Tycker att det är extra kämpigt när målet är så nära men ändå så långt borta... Dessutom har jag högre krav på mig själv nu än i början, för nu vet man ju hur man skriver en bra text, och vet att man har chans att få lite bättre betyg. Men jag går runt och säger: får jag mer än godkänt så har jag pluggat för mycket ;) Det hjälper lite iallafall.. Jag måste inte ha bra betyg för att få jobb, måste bara klara utbildningen. Bara att bita ihop och jobba sig igenom det. Men du gör ju helt rätt i att prioritera träningen! Tycker allt går lite bättre när man tränar regelbundet! Härliga endorfiner! :banana:

Själv sträckte jag ryggen igår när jag red :meh: Bra timing. Men antingen en promenad eller så ett pass markarbete med hästen, tror inte jag klarar att rida, det gör lite för ont. Hänger också på hur snabbt jag pluggar. Fastar idag iallafall, alltid något.

Jomen visst är det så! För min del spelar inte betygen heller så stor roll egentligen, men jag ligger precis på gränsen mellan att få en första klassens examen och en andra klassens examen, och även om andra klassens är riktigt bra den med (det finns sedan ytterligare tre klasser under den) känner jag att jag inte riktigt kan nöja mig... Men inte ökar motivationen för det! :mad:

Nåja, vi får kämpa tillsammans helt enkelt. Hoppas ryggen blir bättre snart, det är ju så väldigt irriterande när det är något så pass centralt liksom!

Vad är det du läser?
Skickar pepp och energi, vet hur tungt det kan vara emellanåt. Förra året vid den här tiden svor jag ve och förbannelse över min c-uppsats! Låter klokt att ge utrymme för roliga saker också.

Jag läser marknadsföring och management med inriktning på turism. I svenska sammanhang är det som ett mellanting mellan industriell ekonomi, civilekonomi och service management, har jag fått höra. Det är lite liknande en C-uppsats jag jobbar på nu med, och även om ämnet verkligen är så otroligt intressant (Fitness Tourism - jag tackar @Blueberry för detta - det var hennes träningsresa som var inspirationskällan till det hela!) blir jag bara så himla trött och uppgiven av det just nu... Sista deadline för denna terminen är imorgon, och även om jag såklart kommer behöva fortsätta jobba på den som vanligt känns det i alla fall rätt skönt att inte ha något exakt tidsbestämt förrän efter jul! :)

@Mineur - det är väl inte så lätt att veta! Men som det låter så ska hunden/hundarna dra en :p Hunden ska alltså inte springa bredvid en utan framför. Man har speciell sele och lina med expander och antingen så kör man linlöpning, med cykel, kickbike (ser ut som en mountainbike fast man står på den, vagn, med bara skidor eller + pulka eller släde. Jag har en golden retriever som inte är en "riktig" draghund men han älskar att springa :D Sen när man tävlar gäller det helt enkelt att vara snabbast och det finns olika distanser att välja på.

Tre inlägg i rad.... Börjar ni bli trötta på mig nu?! :D Jag har i alla fall haft ett helt fantastiskt gympass tillsammans med en vän - herregud vad roligt det är att träna med någon som peppar, utmanar och inspirerar en! Jag tog mer i benböj än jag någonsin vågat mig på tidigare, fick lära mig två nya benövningar, fick massor av hjälp med knäböjstekniken och även magen fick sig en rejäl omgång. Vi höll igång i ungefär 80 minuter, och sedan var kroppen rätt färdig även om jag mentalt kände att jag ville fortsätta hela natten. Åh så underbart det var! :bump:

@Mineur - det är väl inte så lätt att veta! Men som det låter så ska hunden/hundarna dra en :p Hunden ska alltså inte springa bredvid en utan framför. Man har speciell sele och lina med expander och antingen så kör man linlöpning, med cykel, kickbike (ser ut som en mountainbike fast man står på den, vagn, med bara skidor eller + pulka eller släde. Jag har en golden retriever som inte är en "riktig" draghund men han älskar att springa :D Sen när man tävlar gäller det helt enkelt att vara snabbast och det finns olika distanser att välja på.
Där ser man! Är snö ett måste, eller kan man liksom göra det på vanlig barmark med cykel och så också som du skriver? Och följdfråga; har du snö där du bor just nu? I så fall är jag officiellt avundsjuk.

Låter helt underbart @zassoo !

Kl
jag har haft en bra dag! :)
10 timmars sömn, trevlig dag på jobbet, tid/ork/motivation för plugg (och det är roligt när jag väl hinner och sätter mig med det istället för att stressa), känslan av att orka och vilja ta tag i saker och imorgon ska jag gymma! :banana:

Där ser man! Är snö ett måste, eller kan man liksom göra det på vanlig barmark med cykel och så också som du skriver? Och följdfråga; har du snö där du bor just nu? I så fall är jag officiellt avundsjuk.
Tar mig friheten att svara: snö är inte alls ett måste :) jag kör med cykel och/eller löpning. Längtar efter att få prova med skidor dock!

Hej alla beachisar! Liten uppdaterong från moi :banana:

Nu har jag varit i Melbourne i typ 3,5 vecka och det är riktigt jäkla nice här! Sjukt fin stad, storstad (typ 4 miljoner invånare) men ändå skön avslappnad stämning. Vädret är lite växlande men upp mot 30 grader soliga dagar och idag när det är grått typ 22 grader, men det är ju typ försommar nu. Planen är att stanna i Melb tom mitten av jan och jobba och njuta av livet här och sen köpa bil och köra great ocean road-> rainbow serpent festival -> köra till sydney -> fortsätta östkusten med ett längre stopp i byron bay. Sen vet vi icke mer!

Träningen gått sådär, först var vi jetlaggade och jävliga ett tag och i veckan blev jag förkyld men jag har hunit med en handfull joggingturer och kanske lika många yogapass.

Lever livet!

Bild från första advent som vi spenderade på beachen :D

20141205021832-220.237.117.94.jpg

Kram på er allihopa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 918
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 545
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka