Usch vad mycket smärtor, sjukdomar och andra problem det är här, jag lider så med er alla! Tyvärr har jag inte så jättemycket positiv energi att bidra med jag heller; skolan och all sanslös stress den innebär drar verkligen ner mig så otroligt mycket nuförtiden. Jag brukar vara rätt bra på att bara ta mig igenom det, men det här året har arbetsbördan ökat markant samtidigt som motivationen dalat lika markant. Jag mår verkligen så väldigt dåligt av det, men mycket av det ligger nog i det mentala. Jag vet att jag snart är klar, jag vet att det här året är det som gäller, men istället för att få en kick av det blir jag bara sexton gånger mer skoltrött än vanligt. Jag blir stressad av bristen på motivation, missnöjd för att jag inte är lika effektiv som vanligt och ledsen för att jag inte tycker att något jag gör duger. Och så börjar cirkeln om. Baah.
Något jag är fast besluten vid är i alla fall att fortsätta prioritera träningen högt, för utan den blir ingenting bättre. Mår jag inte bra psykiskt så kan jag i alla fall göra det fysiskt, liksom.

Idag blev det ett längre överkroppspass som brände rejält i både axlar, bröst och magmuskler. I like!