Hoppar in här
Kort bakgrundsinfo: För ca 2,5 år sedan var jag i mitt livs form, sedan gick det utför och jag övertränade mig och blev sjuk. Och har inte tränat sedan dess mer än nån enskild löprunda och lite yoga. Så nu ska jag försöka komma igång på riktig. Har en gymintroduktion med en PT inbokad nästa vecka

. (Alltså, egentligen KAN jag ju träna, men känns på något sätt skönt att ha ett stöd första gången som kan sätta nån slags riktlinje på hur jag ska träna. Är nämligen rädd att min "beroendehjärna" ska dra iväg med mig och så sitter jag där med en övertränad och sjuk kropp igen.) Sedan är målet att nu i första stadiet komma iväg på yoga en gång/vecka och gymmet en gång/vecka. Känner att jag nog måste lägga det på den låga nivån bara för att få in en rutin på det. Sedan brukar det liksom vara lättare att öka.
Det jag ska fokusera på träningsmässigt:
- stärka bålen. Har problem med ryggen och pluggar = sitter mycket, ingen bra kombo.
- minnas att träning kan vara KUL inte bara krav och prestation.
- bli smidigare. Har nämligen korta muskler på typ hela baksidan av kroppen. Hej kylskåp!
Sedan har vi det här med kosten. Jag har ett FRUKTANSVÄRT sockerberoende. Alltså, på den nivån att jag kan ha svårt att koncentrera mig om jag är sockersugen men inte får socker. Och här behöver jag era tips. Jag har testat att ha sockerförbud (bryts efter ca 2 dagar), dricka vatten (hjälper 0), tugga tuggummi (hjälper lite, men bara typ några minuter), äta mörk choklad ist (slutar med att jag äter hela kakan och sedan vanligt godis OCKSÅ).
Tips? (Förutom att äta regelbundet och allt det där, det spelar inge roll hur mätt jag är, lite godis eller kakor eller läsk eller chips går alltid ner...)