Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit ledig fre-idag och det har varit så otroligt skönt! Umgänge med dottern under helgen vilket innebar fotbollsmatch, sushi, bad och Dumlemuffins-bak.
I fredags var jag hos frisören samt köpte en klänning till kommande helgs 100-årsfest. I övrigt mest slappande :)

Igår och idag var jag på Shaperoll. Idag tog jag med mig hunden på en Turf-runda på ganska precis en timme. Lagom bra väder för promenad, 15 grader och mulet.

Idag tog jag mig i kragen och gick till gymmet på morgonen! Kändes skitbra och jag vågade köra på trots att det var en del folk där! Såååå himla sugen på att gå dit och köra ett pass till men huvudvärken är påtaglig så det blir nog lite vila och sedan matteplugg resten av kvällen.

Så himla kul med en mini-tass @Tassetass! Grattis!! Hur tränar man när man är gravid egentligen, vad för sorts övningar kan/får man göra liksom? Jag har ingen aning om hur det funkar men det verkar intressant!

Skoj att det kändes bra på gymmet @hermulen, du ska se att ditt självförtroende hittar tillbaka in no time! Vi hejar på dig här, glöm inte det!

Jag hade ju då bokat in PT-pass i morse med tanken att jag skulle gå dit utan träningsvärk för en gångs skull. Det gick sådär med tanke på gårdagens hårdträning... Nästa gång ska jag se till att verkligen verkligen vara helt utvilad och att inte ha tränat på åtminstone en dag, för det påverkar mig tyvärr både fysiskt och psykiskt (jag blir svagare mentalt när musklerna gör ont redan från början) och jag kan inte riktigt ge allt jag skulle vilja för att det ska kännas värt pengarna liksom.

Nåja, det var ett helt okej pass i alla fall även om jag inser i efterhand att jag nog borde ätit något mer än födelsedagstårta till frukost som uppladdning :angel: Men vad tusan, jag fyller bara år en gång om året och då får man äta, göra och säga vad man vill har jag hört! Nu ska jag ta en liten disco-nap innan det bär av ut för tapas och massor av goda paraplydrinkar med mina bästa vänner på en brasiliansk bar i stan. Tjoho, det är skoj att bli äldre!

Idag har varit en ganska bra dag, handlade mat utan att köpa hem onyttigheter:p Och nu kom jag precis tillbaka från en kort löptur, det kändes bra även om den kalla luften känns lite i halsen.

Jag tror nog att jag kan komma tillbaka till min "snabbhet" i löpningen ganska fort faktiskt, det kändes redan lättare idag nämligen :) Så jag är hoppfull! :D

Grattis @Mineur!! :bump: Och angående träning som gravid så kan man träna precis som vanligt, så länge det känns bra och man orkar :) Till slut blir ju magen i vägen oftast dock :D

Nu när Lidingöloppet är slut ska jag börja satsa mot Vasaloppet, vilket betyder att jag ska besöka gymmet där jag inte satt min fot på ett halvår :p Jag ska till och med försöka gymma innan jobbet, hur nu detta ska gå med min brutala oförmåga att ta mig upp ur sängen utan att snooza femtio gånger :nailbiting:

Jag såg ut såhär:eek::laugh: när jag läste den meningen. Jag läste nämligen dildo ist för dito.:angel: Tror jag borde gå och sova snart, jobbat alldeles för mycket på sistone.

Hahahaha, det blev ju ganska roligt då ja ;).

Ingen ridning på pålle idag. Vi gick en kort promenad istället och jag sprang lite med honom för att se om han hostade i traven även utan ryttare, och det gjorde han :(. Red en ridskolehäst på lektionen istället och det gick faktiskt jättebra så jag var i alla fall inte ledsen när jag åkte ifrån stallet idag. Imorgon bitti kommer veterinären och tar prov.

Grattis @Mineur, hoppas att du har haft en fantastisk födelsedag!

Idag har jag börjat ett 30 dagars lärarlett program via internet med en blandning av yoga, pilates och meditation.
JÄVLAR vad stel och osmidig jag är! :eek: :rofl:
Det var så länge sen jag tränade fysisk yoga ordentligt(vi talar åratal), så det ska bli spännande att se hur det känns om en vecka, två veckor, tre veckor. Blir ett perfekt komplement till simningen.
Tänk så stark, smidig, vig och uthållig jag kommer bli... Wow! :D

Grattis till bebis @Tassetass !!!
Och grattis i efterskott @Mineur ! Hoppas födelsedagen blev som du tänkt dig!

Jag har inte skrivit så mycket senaste veckan för jag har helt enkelt inget att rapportera ;) Har haft fullt upp och inte hunnit träna, däremot så har jag skött maten så i morse stod vågen på all time low igen! 62 kilo, även om jag misstänker att den inte kommer stanna där, för mig är det normalt att pendla nåt kilo från dag till dag även om jag alltid väger mig innan frukost... så jag kan nog inte säga att jag väger det än. Tror dock att en anledning till att jag har lyckats hålla igen på portionerna och inte äta så mycket är att jag har dragit ner på träningen, hade inte orkat köra tunga pass på de här kalorierna utan behövt äta mer. Det blir skillnad på hur hungrig man blir när man tränar eller inte... så det får väl gå i perioder. När jag kommer igång bättre och träna sen får jag nog lägga in ett mellanmål till, för jag vill ändå hjälpa musklerna lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 386
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 490
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka