Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var så stressad över tentan igår kväll att jag glömde packa gymväskan, bra där :up: Så idag blir det inget av med gymmet, typiskt! Får åka hem och träna något istället.

Just det, igår gav jag mig ut i skogen på promenad, testade att springa lite försiktigt i uppförsluten. Känner inget idag så det är ju bra :)

@Mineur, shit, jag är kanske några centimeter kortare än du, och jag känner mig som en pygmé bredvid stallägarens fullblod som kanske ligger på 165-170 i manken (min egen är "bara" 1,40, och det var i något uppblåst tillstånd så jag misstänker att hon är något lägre på hemmaplan när hon är avslappnad), jag hade nog känt mig som en myra bredvid en så stor häst. :eek:

Åh just det ja, världens coolaste grej! Jag träffade vad de tror är Skottlands största häst igår... Jag har dock ingen aning om i fall detta faktiskt är sant, men det var vad ägaren skröt med i alla fall :p En Shirevalack på 206 cm i mankhöjd var det, snacka om att jag med mina 160 cm kände mig liten!

Åh! Jag besökte ett stall som hade Shirehästar när jag var på semester i England för en herrans massa år sedan och de var såå mäktiga. Går nästan inte att förstå hur stora de faktiskt är :).

40 minuter yoga blev träningen, det är minst sagt jobbigt när man verkligen tänker på att aktivera musklerna i varje position. Börjar få lite mer koll på min downward dog, är fortfarande stel i benen så hälarna når inte ner (räknar med att det kommer ta ett bra tag till) men jag börjar kunna öppna upp i bröstryggen så det är kul :)

@Mineur Vad kul att få rida igen! :)

@Sleepan Hoppas intervjun var lyckosam, är det jobb i Gbg?

Kul med ridning @Mineur , vad ska du rida på? Min pålle som figurerat flitigt i tråden (hehe) är faktiskt halvskotte! Hans pappa är en Highlandponny, född i Skottland :).

Och för att fortsätta min OT-följetong om min hostade häst så kan jag idag meddela att veterinären tog prov i morse (för fem sorters virus samt kvarka) på honom och två hästar till. Tror proven gick på ca 1500 spänn per häst, och tror ni inte att hästen idag när jag red var helt hostfri :meh: (eller egentligen är det ju :) såklart men det är väl bra typiskt att hästen verkar kärnfrisk bara för att man tagit ett dyrt prov). Jag travade ganska mycket och tog även en galopp för att verkligen provocera honom men nä, inte en hostning (däremot maaaassor av överskottsenergi ). Så att eeeh, var det någon som sa hönsmamma? :angel:

On topic så tänkte jag springa intervaller morgon bitti, det blir nog backe.
Ääh, bättre hönsmamma än tvärtom:-) Skönt att han mår bättre!

@yew98fq tack för påhejandet! Det är verkligen peppande när publiken är på gång!

Igår hade vi friskvård med jobbet, så jag tog ett par stavar och marscherade uppför slalombacken.
I morse fick jag sprinta till busshållplatsen, sen blev det 4 lugnare km från busstationen till jobbet i regnet, det var ganska härligt men nu sitter jag på bussen hem med blöta skor. Fräscht!

Tror att det blir styrketräning i hemmagymmet/bunkern imorgon, vila lördag och en längre tur i skogen på söndag.

Nästa helg hoppas jag att någon vill skjutsa mig och sambon till Sälen så vi kan springa första halvan av vasaloppsleden :bump:

40 minuter yoga blev träningen, det är minst sagt jobbigt när man verkligen tänker på att aktivera musklerna i varje position. Börjar få lite mer koll på min downward dog, är fortfarande stel i benen så hälarna når inte ner (räknar med att det kommer ta ett bra tag till) men jag börjar kunna öppna upp i bröstryggen så det är kul :)

@Mineur Vad kul att få rida igen! :)

@Sleepan Hoppas intervjun var lyckosam, är det jobb i Gbg?

Vad duktig du är som yogar! :)

Det är för jobb i Västra Götaland iaf, inte säkert att det blir i just Göteborg. Men jag hoppas på det! :)

@imrahil Tack! Idag red vi ett dressyrpass för tränade och han hostade två ggr när vi precis började trava (ganska lätt hostning, typ som att han rensar luftvägarna lite) och därefter inget mer. Så jag betraktar honom som frisk men är så klart uppmärksam på om han börjar hosta mer igen.

Får jag fråga varför ni vill springa Vasaloppsleden? Den verkar ärligt talat rätt tråkig i jämförelse med att springa upp på fjället, om ni ändå är i Sälen :).

@Sleepan verkar meckigt med polisyrket. Har jag rätt i att du först var i Göteborg på praktik(?), sedan blev placerad i Landskrona(?) och nu söker jobb i V.Götaland igen? Hade du inget annat val än att ta jobbet i Skåne? Detta är super-OT men det vore spännande att höra hur en arbetsdag ser ut för dig som nyexad polis :).

//snow som tydligen använder den här tråden till lite allt möjligt, ex klagomur/dagbok/frågelåda

@Sleepan Västra Götaland är ju närmare än Skåne åtminstone! Jag håller tummarna stenhårt :)

Om det inte blir typ Åmål eller Mariestad eller något... :p

@snow, du har fattat helt rätt.
Jag kunde tackat nej till jobb och sen sökt igen nu, men valde att tacka ja till Skåne. Kunde även valt Jönköpings län, men är glad att jag hamnade i Landskrona. Trivs bra där! :)
Detta systemet är jävligt knepigt, men jag hoppas på att få komma hem nu..

@imrahil
Får jag fråga varför ni vill springa Vasaloppsleden? Den verkar ärligt talat rätt tråkig i jämförelse med att springa upp på fjället, om ni ändå är i Sälen :):)
Sant sant, tyvärr är jag mer förtjust i stenig fjällterräng än vad sambon är:D. Och så får vi springa hemåt, bor i Älvdalen:up:. Fortsätter min fjällöpningsreklamkampanj ett tag till jag:D

Idag har jag min dumjävel gått en mil. Vaknade med feberkänningar och ont i bihålorna, har slöat framför datorn mest hela dagen (förutom när jag bakat kladdkaka och värmt baguetter i ugnen). Sen fick jag för mig att jag skulle ta en promenad när febern inte kändes av längre. Och att den promenaden skulle bli till affären i grannstan för att köpa frimärken. Så det gjorde jag. Det var exakt 5 km dit. Och jag hade inte tagit med mig busskortet, så jag fick vackert knata samma väg tillbaka.

På den promenaden jag egentligen inte alls skulle ta idag upptäckte jag en lapp. Det stod att ett gäng tjejer spelar innebandy i gymnastiksalen, som ligger sisådär 300 m från min dörr, på söndagar och att dom vill ha fler som hänger på. Så nu har jag slängt iväg ett mail. Känner mig lite modig idag :bump:

På den promenaden jag egentligen inte alls skulle ta idag upptäckte jag en lapp. Det stod att ett gäng tjejer spelar innebandy i gymnastiksalen, som ligger sisådär 300 m från min dörr, på söndagar och att dom vill ha fler som hänger på. Så nu har jag slängt iväg ett mail. Känner mig lite modig idag :bump:

Kul! Innebandy är verkligen roligt :D

@Emtherlia Trycker liksom bak knäskålarna, mot knävecket. Kallas kanske överstreckta knän vanligtvis? Förknippas med överrörlighet, men jag är inte överrörlig alls så det var lite oväntat!

Gymmet imorse, kändes bra körde lite blandat men i princip hela kroppen fick en genomgång :) har tänkt på hur jag står, hade postersession på eftermiddagen så stod rätt mycket. Men det känns i lårmusklerna när jag "puttar fram" knäskålarna, såsom man ska stå. Skit jobbigt efter ett tag :p Lite svårt att vänja sig stå på ett annat sätt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 907
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 386
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 495
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31