Morgonens gymmande avklarat. Fokus på ben och mage. Kändes bra. Snart dags att åka till stallet. Ska mocka för första gången på fem månader 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tänkt på detta ett tag nu: Vi borde döpa om Beach-tråden. Vi borde också fundera på hur vi skriver, vad vi skriver om. För det första: Det är väl knappast någon här som enbart tränar för att komma i strandform? Namnet sänder fel signaler, tycker jag. Jag vet att både @Mammas och @snow till exempel har varit mycket skeptiska till tråden och trott att det varit någon form av hetstråd där alla vill bli supersmala eller nåt, innan de vågat sig in och sett hur det egentligen är. Liknande saker har jag hört från mååånga andra användare. Det är ju inte så vi vill bli sedda på forumet. Vi är ju bara ett gäng människor som gillar att träna!
Även att tänka på vad vi skriver om och hur vi uttrycker oss känns viktigt. Vi är ett glatt och peppigt gäng, men det man inte får glömma är att det finns otroligt många som läser tråden utan att skriva i den. Jag vill inte påverka någon negativt. För mig är beachtråden ingen bantningstråd, ingen hälsohets. Jag vet att jag tidigare har skrivit mycket om min vikt. Har postat bilder på mig själv. Det är inte fel att vilja gå ner i vikt, men man bör vara medveten om sin publik.
Nu känns det som att jag svamlar, men har ni några åsikter om detta? Hur ska vi främja ett sunt tankesätt vad gäller mat och träning? Kanske kan tråden bara heta träningstråden? Träningstråden 2014, tjoho!![]()
Jag tycker att namnet är lite småkasst (även om det för "oss" aktiva skribenter har blivit lite av ett signum, såklart) och gott kan bytas ut. Innehållet däremot tycker jag är väldigt bra redan idag! Jag tycker faktiskt inte att det förekommer "smalhets" öht. Det är viktigt imho att man ska få skriva om ev. ångestkänslor kring det mesta utan att känna att man förstör den "peppiga stämningen". Jag skrev mitt första inlägg som svar till @Mineur när hon var ledsen efter ett PT-besök, just för att jag uppfattade att hon verkligen var ärlig med sina känslor och behövde höra att fler tyckte att PT'ns metod inte var den enda rätta. Jag tror att det är den typen av support och klokskap som är den här trådens största styrka, tillsammans med de peppiga och glada tillropen naturligtvis.
Jag är ny på forumet och ännu nyare i tråden
Min spontana tanke när jag tittar i tråden är inte att det är en bantningshets i den, alla har olika mål med träningen och ambitionsnivå. Bilder kan vara en bra sak för att se hur utvecklingen går för en själv och det är roligt att följa andras utveckling. Jag kan däremot hålla med dig om att just trådrubriken kan föra tankarna till ett visst kroppsideal och utseendehets? Som du säger verkar ju den här tråden överleva somrarna och har just träning som fokus, så nytt namn kan vara passandeÖverlag älskar jag den peppande stämningen i den
Med det sagt, så hoppar jag in i den! Mitt mål med träningen är att bygg upp en stark och uthållig kropp. Jag har alltid hållit igång mer eller mindre, men aldrig varit direkt vältränad, jag brukar alltid komma av mig med träningen innan de riktiga resultaten börjar komma..Nu har jag fått mer tid för träning sen jag sålde hästen och är grymt peppad
Nu väntar en löprunda
/Sandra
Jag tycker också om innehållet, det var mest en reflektion över andra användares (icke-trådmedlemmars) åsikter om trådens innehåll. I andra trådar anklagas beachtråden ofta för att promota osunda ideal. Även om jag inte håller med. Precis som du säger känns det så bra att man vågar skriva av sig om sånt som inte känns bra, fysiska som psykiska saker.
En röst på namnbyte, jag noterar
Välkommen till tråden! Hoppas löprundan går braNoterar en till röst på namnbyte
![]()
Amenåh bor du i England @GoLightly ? Hur är träningskulturen i GB egentligen; finns det en "hälsotrend" där precis som i Sverige? Vilken typ av träning är mest poppis?
@Mineur som bor och tränar i Skottland kanske också har en uppfattning![]()
Bra fundering där!Jag har tänkt på detta ett tag nu: Vi borde döpa om Beach-tråden. Vi borde också fundera på hur vi skriver, vad vi skriver om. För det första: Det är väl knappast någon här som enbart tränar för att komma i strandform? Namnet sänder fel signaler, tycker jag. Jag vet att både @Mammas och @snow till exempel har varit mycket skeptiska till tråden och trott att det varit någon form av hetstråd där alla vill bli supersmala eller nåt, innan de vågat sig in och sett hur det egentligen är. Liknande saker har jag hört från mååånga andra användare. Det är ju inte så vi vill bli sedda på forumet. Vi är ju bara ett gäng människor som gillar att träna!
Även att tänka på vad vi skriver om och hur vi uttrycker oss känns viktigt. Vi är ett glatt och peppigt gäng, men det man inte får glömma är att det finns otroligt många som läser tråden utan att skriva i den. Jag vill inte påverka någon negativt. För mig är beachtråden ingen bantningstråd, ingen hälsohets. Jag vet att jag tidigare har skrivit mycket om min vikt. Har postat bilder på mig själv. Det är inte fel att vilja gå ner i vikt, men man bör vara medveten om sin publik.
Nu känns det som att jag svamlar, men har ni några åsikter om detta? Hur ska vi främja ett sunt tankesätt vad gäller mat och träning? Kanske kan tråden bara heta träningstråden? Träningstråden 2014, tjoho!![]()