Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cykelpendlare! @snow och kanske nån mer?
Har tänkt cykla hela vintern också, vill inte gå tillbaka till att åka buss. Funderar på att skaffa vinterdäck, nån som har? Tankar?

Dubbdäck löser inte alla situationer (t.ex. snömodd, som Tassetass skrev), men det är definitivt en bra investering! Jag cykelpendlar ju ganska långa sträckor (ca 25 km enkel resa) så jag är ju ombytt i en för vädret lämplig outfit. Bra lampor och reflexer är the shit på vintern också. Hur långt ska du cykla?

@snow du är så himla stark!

För mig blev det ingen träning i söndags pga seghet och opepp, men igår så pallrade jag mig iväg till Pole-träningen efter jobbet och det var såååå kul! :love: vi testade bl a inverts (när man hänger upp o ner) för första gången (med pass såklart) o det funkade faktiskt, även om jag inte tror att det var så snyggt precis. :p
Är också så sjukt pepp för att en tjej på mitt jobb frågade ifall hon kunde ta mitt jobb-pass to kväll (något hon gärna får då jag jobbar 6 pass denna vecka), vilket innebär att jag kan gå på hiphop-klassen på mitt gym som jag inte kunnat gå på på hela terminen eftersom att jag jobbar då. Så det löste sig himla smidigt!

Så min vecko-plan ser ut såhär ungefär:
må: pole dance
ti: yoga
ons: vila
to: hiphop
fre: abs+ass (2 st 30 min klasser på gymmet)
lö: vila
sö: vila

Hur ser er veckoplanering ut? :bump:

@GoLightly @villagegirl tack! :) Jag gillar verkligen TRX-band, man kan variera övningarna så himla mycket och verkligen göra dem superjobbiga trots att man bara jobbar med kroppsvikten.

Poledance och hiphop låter f.ö. himla svårt i mina öron. Min känsla för koreografi och koordination är lite "sisådär", för att uttrycka sig milt ;).

Jag köpte dubbdäck förra året, så himla värt! Visst, när det är som moddigast hjälper ju ingenting, men här (Örebro) är det rätt så ofta barmark eller slätt underlag men ändå rätt så halkigt och spårigt och då är dubbdäcken kungligt bra att ha.

Jag kan välja att cykla mest på bilväg, och då är det ju plogat. Det är mest isen som oroar mig.

Nej, det hade jag inte sett. Kanske ska anmäla mig då :)

Dubbdäck löser inte alla situationer (t.ex. snömodd, som Tassetass skrev), men det är definitivt en bra investering! Jag cykelpendlar ju ganska långa sträckor (ca 25 km enkel resa) så jag är ju ombytt i en för vädret lämplig outfit. Bra lampor och reflexer är the shit på vintern också. Hur långt ska du cykla?

Vanligtvis cyklar jag bara 6 km enkel väg, ibland upp till en mil. Lampor och reflexer har jag gott om, har stor respekt för bilar som försöker ta livet av mig :nailbiting: Det är mest isen som oroar mig, en sträcka brukar vara så jävlig att det är helt uteslutet att kunna cykla där med vanliga däck.

Blir dubbdäck hala på ren asfalt?

Nu har jag anmält mig. Lite skeptisk till att mitt namn + bild kan publiceras nånstans :nailbiting: men jag vet ju inte ens om jag kommer med så...
Man kan ju be om att ens bild inte publiceras väl? :) Hade jag cyklat mer hade jag anmält mig! Men mina sträckor är bara på strax över en km enkel väg oftast så det blir ju för kort.

Man kan ju be om att ens bild inte publiceras väl? :) Hade jag cyklat mer hade jag anmält mig! Men mina sträckor är bara på strax över en km enkel väg oftast så det blir ju för kort.

Det stod något om att man måste godkänna att bild och namn kan komma att publiceras. Men jag får väl höra mer om jag skulle bli uttagen. Vill veta vad det är för däck man får också, vill inte ha vilket skräp som helst :D

@villagegirl Åh, pole verkar ju hul kul some helst, jag har funderat på att prova på det länge. Det verkar vara ganska tufft fysiskt?

Jag kör samma upplägg som förra veckan, känns skönt att få in lite rutiner.
Måndag: Löpning + styrka
Tisdag: Yoga
Onsdag: Löpning + styrka
Torsdag: Ridning
Fredag: Längre löppass
Sedan tar jag träningsledigt på helgen och kör lite svärdsträning på vardagarna som komplement.

Idag var det alltså yoga, 40 min, jag vet inte riktigt om det känns som rätt träningsform för mig. Men skulle behöva lite mer styrka och smidighet och har inte råd att gå på gym så jag kör på ett tag till och ser om jag tycker annorlunda när jag kommit in lite mer i det.

Idag fick jag lunchträna på egen hand. Den onde kollegan kände sig inte helt hundra idag så han hoppade över träningen. (Mes! :angel: )
Jag körde iaf ben i ca 40 minuter och det kändes rätt schysst. I en övning märkte jag dock att högerknät sa ifrån så jag körde bara två set.

GALET STRESSAD! Kaos i skolan, kandidatuppsats, slutprov x 2, 4 "vanliga" tentor och vfu innan jul. Plus intervjuer inför kommande jobb ( ska bara avgöra min framtid mitt upp i allt O_o:crazy::confused::wtf::banghead:). Orkar ingenting, har tappat minnet känns det som och orkar nästan inte träna även om jag VET att det är det enda som minskar stressen:banghead:. Masade mig ändå iväg och fick till ett helt okej ryggpass. Höjde alla vikter på ren jävulskap och det gick bättre än förväntat;)

Börjar komma igång nu igen! Lite rethosta kvar men det brukar kunna hänga kvar ganska länge...
Så i söndags var jag på gymmet, styrketräning + korta intervaller på löpbandet :) Idag joggade jag 30 min. Är reserv på ett yoga pass imorgon... vet inte om jag ska ta med mig spinningskorna ifall jag inte får plats eller bara gymma. Orka ta med sig 2 par skor :p

@snow Åh, det där känner jag igen. Har gjort en variant där alla rörelser utom pushup kombinerades i en övning. Jag kallade den kort och gott magdödaren.

Hade tänkt träna idag men hade glömt att vi skulle ha avskedmiddag för en kollega som ska sluta, så det blev kantarellpizza och chokladkaka istället... inte helt fel det heller.

Tack för input @Tassetass och @GoLightly :) Det blev ett par nya Asics GT-2000 med gjutna sulor, så nu ska jag förhoppningsvis inte trampa lika snett framöver. Avvaktar tills vidare med dubbskor och ser hur det fungerar utan, kanske köper lösa dubbar till att börja med om det känns som att jag behöver, märker jag senare i vinter att jag behöver ett par riktigt dubbskor ändå så får det bli ett par då :)

Ridlektion idag, vilodag igår. Det är tentaperiod i skolan nu, så det blir en lite lugnare träningsvecka. En löptur imorgonbitti igen är planen iaf, vill testa de nya skorna! :D

Har asmycket träningsvärk i baksida lår efter måndagens hemmaträning! Gjorde knäböj med upphopp där jag snurrade 45 grader varje hopp, det tog! :D

Igår yogade jag, ett tufft pass för armar och mage. Idag blev det gym på morgonen, jag invigde mitt gummiband och gjorde chins! Det funkade hur bra som helst, sen att jag är svag och bara klarar "nästan en" med det hårdaste gummibandet, det är en annan sak :angel: Men övning ger färdighet! Ska försöka köra chins en gång i veckan.
Det blev även försök till dips utan hjälp, samt lite marklyft med lätta vikter. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 394
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka