Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo ett tips i chinsträningen är att hoppa upp mha gummibandet och sen sänka dig ner igen. Då kan du göra fler repetioner! Så började jag och jag har gått från 1 till nästan 7 fria chins på några månader :).

Körde ju ben i förrgår och träningsvärken är ännu värre idag än igår! Känner mig helt stelopererad :D Igår var det armar och idag vila :) Imorgon rygg!

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska springa eller gymma idag.
Vädret är bajs, men jag är lite sugen på att ge mig ut och testa mina nya löparkläder faktiskt :D
Har ju inte sprungit på år och dar, så det skulle nog ge mig rätt mycket rent pannbensmässigt.

@Sleepan löpning i skitväder är mer hemst innan än under tiden! Du kommer att bli blöt, men eftersom löpning är så högintensivt fryser du inte trots regn (om du inte har på tok för lite kläder på dig). Dessutom kan dåligt väder vara en bra motivation att ta i lite extra eftersom man sällan vill vara ute och lulla längre än nödvändigt ;).

Min cykel är lagad och tog mig hela vägen till jobbet imorse :). Vid ett tillfälle när solen precis gått upp skuttade en ung älg över vägen, bara meter ifrån mig. Hen stannade sen inne i skogsbrynet och tittade på mig när jag cyklade förbi. Så otroligt fascinerande djur!

@zassoo ett tips i chinsträningen är att hoppa upp mha gummibandet och sen sänka dig ner igen. Då kan du göra fler repetioner! Så började jag och jag har gått från 1 till nästan 7 fria chins på några månader :).

Ja det är en bra ide! Gjorde det några gånger idag. Det blev totalt 10 repetitioner, uppdelat på vääldigt många set :p Var mest en provomgång för att testa gummibandet, men jag känner redan träningsvärken komma :D

Återigen blev jag ensam på gruppträningen. Så jag bad om ett benpass. Och jag fick vad jag bad om! :D Klarade saker jag inte visste att jag kunde, som benböj med 55 kg på axlarna, och 50 kg i marklyft med knäböj. Så ballt! :D Sen gjorde vi flera andra övningar och såhär en timme drygt efter passet är jag trött, lite illamående och har svampiga ben :up:

Har kört ett riktigt bra benpass idag! Fokuserade på sittande&liggande benpress, benböj och utfall i smitmaskin. Dessutom adduktions- & abduktionsmaskiner.

Börjar äntligen få till benböjen lite och få bak rumpan och komma djupare ner utan att luta fram hela överkroppen :D Tror det är nyttigt för mig att köra andra övningar tungt först och köra benböjen sist som teknikövning. Det är ju inte att stången är tung som är problemet utan min balans och min teknik. Med tyngre vikter i benen vet jag att jag klarar av 20 kg utan att ramla ihop och jag är dessutom ordentligt uppvärmd.

Utfallen i smithmaskinen tog också riktigt bra så det ska bli ett stående inslag! Märkte dessutom att jag är väldigt stel i vänster gluteus, kanske därför benböjen blir lite svårare än nödvändigt? Den blev ordentligt utstretchad i alla fall :sneaky:

Så, nu har jag sprungit! (eller...masat mig fram)
Tack så hemskt mycket @snow för peppen! Det var rätt gött trots regnet, men själva löpningen - not so gött.
Fy fan.
Men tja, det är bara att bita i och fortsätta.
3 km jogging och strax över 2 km promenad.

Ikväll ska jag ut och käka med pojkvän, syster och hennes man. Känns extra bra nu när vi har något att fira!! :D

Bra jobbat @Sleepan ! :up:

Själv är jag orolig att jag håller på att bli sjuk, börjar känna av halsen. Men ptja, när sambon ligger hemma och snorar så är väl inte oddsen på min sida... :meh:

Är på väg till stallet nu i alla fall, ska bli kul. Tror jag rider lite lugnt, han gick ändå hoppträning igår.

Bra jobbat @Sleepan ! :up:

Själv är jag orolig att jag håller på att bli sjuk, börjar känna av halsen. Men ptja, när sambon ligger hemma och snorar så är väl inte oddsen på min sida... :meh:

Är på väg till stallet nu i alla fall, ska bli kul. Tror jag rider lite lugnt, han gick ändå hoppträning igår.

Tack!

Tråkigt om du blir sjuk nu igen :(
Låter ju kanske inte så lovande om S är sjuk dock :/

@zassoo, drygt med förkylning, förstår om risken för att du ska bli smittad är rätt stor med förkyld sambo. :p Jag är livrädd att jag ska bli sjuk igen, mina småkusiner var här i helgen och var duktigt förkylda, och de är så små att de inte riktigt fattar det här med att man kanske inte ska vara uppe i ansiktet på andra människor när man är förkyld. Å andra sidan var de här förra helgen också, och då var det jag som var förkyld, så man kan ju hoppas att det var jag som smittade dem, och att jag alltså redan har haft den här förkylningen. :devil:

För min del har veckan inletts med fruktansvärt mycket pluggande, precis när jag trodde att jag började komma ikapp insåg jag att så var inte fallet. Har min första "riktiga" tenta på den här kursen vecka 45, och jag är redan nervös. Träningsmässigt blev det ungefär 40 minuters lugnare promenad med hästen i måndags, och en timmes utritt igår. Gårdagens ridpass kanske inte gjorde så mycket för träningen, men för själen var det precis vad som behövdes, särskilt eftersom vi har haft (stora) problem med att rida ut ensamma, och igår gick hon riktigt fint. :love:

@zassoo, drygt med förkylning, förstår om risken för att du ska bli smittad är rätt stor med förkyld sambo. :p Jag är livrädd att jag ska bli sjuk igen, mina småkusiner var här i helgen och var duktigt förkylda, och de är så små att de inte riktigt fattar det här med att man kanske inte ska vara uppe i ansiktet på andra människor när man är förkyld. Å andra sidan var de här förra helgen också, och då var det jag som var förkyld, så man kan ju hoppas att det var jag som smittade dem, och att jag alltså redan har haft den här förkylningen. :devil:

För min del har veckan inletts med fruktansvärt mycket pluggande, precis när jag trodde att jag började komma ikapp insåg jag att så var inte fallet. Har min första "riktiga" tenta på den här kursen vecka 45, och jag är redan nervös. Träningsmässigt blev det ungefär 40 minuters lugnare promenad med hästen i måndags, och en timmes utritt igår. Gårdagens ridpass kanske inte gjorde så mycket för träningen, men för själen var det precis vad som behövdes, särskilt eftersom vi har haft (stora) problem med att rida ut ensamma, och igår gick hon riktigt fint. :love:

Härligt det låter med era turer! Verkar gå så bra för dig och C! Det förtjänar du efter tidigare krånglande med hästarna. Hon verkar trevlig, din lilla häst!

Så, nu har jag sprungit! (eller...masat mig fram)
Tack så hemskt mycket @snow för peppen! Det var rätt gött trots regnet, men själva löpningen - not so gött.
Fy fan.
Men tja, det är bara att bita i och fortsätta.
3 km jogging och strax över 2 km promenad.

Ikväll ska jag ut och käka med pojkvän, syster och hennes man. Känns extra bra nu när vi har något att fira!! :D
Bra gjort att sticka ut fast det tog emot!

Sitter på bussen och ska masa mig iväg till simhallen direkt jag kommer hem. 1000 m bröstsim är planen.
Mutar mig med att jag får basta efteråt.

Löpning i någon form imorgon vore lämpligt, och på lördag blir det en två-tretimmarstur.

@Sleepan, tack. :love: Jag tyckte mycket om min foderponny som jag hade innan C också (C:s storasyster för övrigt), hade jag inte haft henne hade jag nog inte köpt C, men det är helt fantastiskt att ha egen häst igen och slippa låna andras, man vet aldrig när ägaren vill ha tillbaka den. Just utritterna har krånglat lite med C efter att hon blev nästan påkörd av en moped i våras, så det känns skönt om vi börjar få lite kläm på det igen. :)

Jag har fått hem massa träningskläder :bump:
Dessvärre kan jag hittills bara titta på dom, för jag är rätt golvad av en förkylning eller vad det nu ska föreställa.

spordir.jpg

Tre tights: ett par turkos/grå, "galactic" (dom röda), svart/vitspräckliga. I mitten ligger två linnen (svart, lila). Ett par shorts (svart/rosa).
Vit underställströja. Lila hoodie. Turkos sportbh. Rosa nätreflexväst. Andra reflexer. Hörlurar. Walkingstrumpor. Fotvärmare. Sporttape. Tygkasse.

Kände mig som världens blobb när jag testade grejerna. Fy fan vad jag förfallit senaste tiden, men jag försöker att inte ha allt för dåligt samvete. Det är bara onödigt att lägga ännu mer stress på mig själv, försöker jag trycka in i huvudet.

Fick springa lite idag, tömkörde hästen :D Haha. Han var duktig. Halsen känns hyfsad just nu men jag kanske bara är hög på häst-endorfiner ;)

Måste bara tacka hela beachtråden, än en gång. TACK för att ni är så medvetna och har så öppna ögon. För att ni drog i alla handbromsar och satte igång alla varningsblinkers när jag uppvisade beteenden som inte var friska. Jag mår så otroligt himla bra nu, kroppen är i balans och jag kan se mig själv i spegeln och faktiskt tycka att jag ser för jävla bra ut, trots att vågen visar 20 kg för mycket. Jag har pratat med mamma i en och en halv timme om ätstörningar och vi har kartlagt mitt beteende så långt tillbaka som när jag var 11-12 år gammal. Det började alltså där.

Ni har varit en sån otroligt stor och viktig del i mitt kämpande att må bra, att jag kände att jag var tvungen att säga det. Det har verkligen slagit mig det senaste dagarna. Det är så lätt att se nu när jag mår bra och har släppt alla störda tankar och i stället äter det jag tycker om för att det är gott, och inte har några som helst stressade och ångestladdade kompensationstankar och liknande med mig. Ni är bäst!!

Måste även skicka ett extra tack till @Apollo 13 som var (är) en helgrym frisk fläkt i de forna beachtrådarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 397
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka