Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Chili - lägg tid på att rota igenom "sista chansen"-ställningarna på xxl. Där har jag fyndat Nike Dry Fit tights för 150:- bla! :up:

Tack för tipset! Hittade en liknande ställning på Stadium Outlet men det hängde inget av intresse på den. Däremot fyndade jag en jättebillig, varm stickad tröja och en träningstop :up: :)

@Chili Jaa det är så kul! Jag hoppade en del förut men har mest småskuttat och travat bommar de senaste åren. Varit med på två hoppträningar fast med typ 1,5 års mellanrum haha. Nu är ägaren med barn och jag ska få ta över hoppningen vilket innebär träning varannan vecka! :) Ska bli superkul och jag kommer lära mig mycket.

Haha jamen eller hur, 1 meter är högt :p Fast går bra på enstaka hinder. Jag har en gång i tiden hoppat hinder på 1,15-1,20 men det var på världens bästa häst :love:

@Chili Jaa det är så kul! Jag hoppade en del förut men har mest småskuttat och travat bommar de senaste åren. Varit med på två hoppträningar fast med typ 1,5 års mellanrum haha. Nu är ägaren med barn och jag ska få ta över hoppningen vilket innebär träning varannan vecka! :) Ska bli superkul och jag kommer lära mig mycket.

Haha jamen eller hur, 1 meter är högt :p Fast går bra på enstaka hinder. Jag har en gång i tiden hoppat hinder på 1,15-1,20 men det var på världens bästa häst :love:
Är det Vicky du hoppar för då? Hon är toppen! :)

Ja det är cirka 100 år sedan jag hoppade högre än 1 meter. :p Högst var väl runt 1,10 när jag red på ridskola i en hoppgrupp. Och det är ju typ... 12 år sedan. :p

Åh vad jag längtar till helgen nu och att få rida jag med! Dessutom älskar jag upptäcksfärder och känner inte till området alls, så det ska bli roligt att ge sig ut. :)

@Chili Och jag är avundsjuk på dig om du har bra ridvägar :p Det är en stor negativ sak med det här stallet tycker jag, det finns inga vettiga ridvägar. Fast de flesta som står där är inte så intresserade av att rida ut ändå tror jag... :cautious:

Hrrm vad mycket OT det blev nu :D Vad gäller annan träning har jag tyvärr inte så mycket att bidra med. Ska försöka köra igång igen (igen! Suck) nu i veckan.

Här har vi en till med träningsvärk i insida lår efter ridning :D

Jag hopptränade igår! :love: Det var så kul och gick jättebra! Hoppade typ 1 m som högst men när vi skulle hoppa bana på slutet tyckte jag det räckte med 80 cm. Jag blir trött och gör mer fel mot slutet så det är lika bra :p

Åh vad kul att hoppa! Själv har jag blivit lite skraj senaste åren, men låga hinder går fortfarande bra. Är så himla sugen på att hitta en medryttarhäst jag med :)

Idag blir det löpning igen men ser just nu mer fram emot lunch med sambon och sedan shopping, hade tänkt försöka hitta både lite höstgrejer för ridning och löpning.

Jag råkade köpa ett par nya tights idag (igen).. Ett par 7/8 shape tights från röhnisch! Så sjuuuuukt sköna :love: Känns som ett andra skinn!

Jag har ont ont ont sedan i måndags (alltså herregud, mina axlar!:wtf:) och för en gångs skull ingen träningsmotivation alls. Känner mig rätt stressad över livet i allmänhet och mitt examensarbete i synnerhet, och jag antar att det är det som tar ner humöret lite grann just idag. Imorgon har jag dock PT-pass bokat, och det känns jättekul! Jag vilar mig i form till det, helt enkelt. :)

Blir jättesugen på att shoppa träningstights och annat när ni skriver så om det här, men jag har annat att prioritera just nu känns det som. Typ till exempel ett par nya vinterstövlar. Meeen SportsDirect har ju rea så... Vi får se. :angel:

Jag överlevde! Iaf nästan :D Började träna på frivändning med stång och fy så svårt det var! :eek: Gjorde ett ganska tufft överkroppspass överlag. Det blir verkligen billiga PT-timmar för mig! ;) Ska nog göra nån julklapp till henne för att visa min uppskattning :)

Idag har jag tränat! Först dubbelövning med en väldig massa brottning och därefter ett rätt tufft pass för armarna. Imorgon lär jag ha brutal träningsvärk plus fina blåmärken och klösmärken på armarna, axlarna och benen :p
Jag fick iaf sällskap i gymmet idag och det var trevligt. Dock suckade han åt mina blåslagna och svullna knän och tyckte att jag kanske ska ta det lite lugnt med mina trasiga knän. Mitt svar var "Pfft!" :D

Här var det tightsdiskussioner ser jag. Jag fick hem nya idag :bump:
Ett par svarta, vindtäta som jag blev löjligt kär i. Och även ett par vinterfodrade - som är aningen för stora :( Så jäkla synd, och att skicka tillbaka till England för att byta lär ju inte vara speciellt billigt. Funderar på om det kan gå att sälja dom eller om jag ska försöka sy in resårbandet i midjan?
Dom har liksom ett sånt där "kalsongresårband":
xIDA_4149.jpg

Jag har haft sån huvudvärk de senaste dagarna att det blir lite svårt att ge allt på gymmet.. Men jag försöker iallafall och har en sambo som peppar mig så det går ändå! Är så stolt över mig själv att jag pallrar mig dit tillsammans med honom så ofta jag kan :) Förra veckan blev det bara två gånger då jag jobbade många kvällar men denna veckan blir bättre. I måndags var det ben, igår armar och idag axlar. Imorgon blir det rygg!

image_zps01e57fa4.jpg

Bonusbild på nya tightsen, dock en dålig en. De är grå/svarta med mörkrosa detaljer.
image_zps5c01681d.jpg

@cili - jag hade nog sålt/skickat tillbaka då jag vill ha tights som sitter som en smäck, annars hade jag inte använt dom. Men det är ju upp till dig :)

Roligt med hoppning @zassoo. Det är pinsamt länge sen jag hopptränade på riktigt, just nu småskuttar jag runt på 30-50 cm, och det är väl där jag är bekväm, hästen tycker väl dock att hindren är lite fåniga. Men jag hoppas att jag kan få tillbaka mitt självförtroende så småningom, så vi kan börja på en "riktig" hoppträning, även om det egentligen är dressyren som ligger närmast till hands.

Roligt med hoppning @zassoo. Det är pinsamt länge sen jag hopptränade på riktigt, just nu småskuttar jag runt på 30-50 cm, och det är väl där jag är bekväm, hästen tycker väl dock att hindren är lite fåniga. Men jag hoppas att jag kan få tillbaka mitt självförtroende så småningom, så vi kan börja på en "riktig" hoppträning, även om det egentligen är dressyren som ligger närmast till hands.

Jag tror att jag har en lite större häst också :D Halvblod på 170+ med lååånga ben. Han kliver över 90 cm nästan ;) Det borde ju finnas hoppträningar där ni kan vara med på er egen nivå? Dvs där du faktiskt inte behöver hoppa högre än du är bekväm med. En vettig tränare kan anpassa sig där tycker jag :)

--------------------------

Dagens motion än så länge: de vanliga promenaderna, plus lite lek med hästen i ridhuset :D Vi sprang omkring och travade och galopperade, jag fick också springa lite ;)
Nu tänkte jag rulla ut yogamattan och unna mig en stund på den.

@zassoo, ja, min är ganska precis 1,40, så det är lite skillnad i höjd. Hästen hoppar däremot 110-120 löst utan större svårigheter, så det är piloten som är lite mesig. Men jag ska börja kika runt lite på hoppträningar som kanske även vänder sig mot unghästar, hon blir trots allt fem nu vid årsskiftet, så det känns som det börjar bli dags att börja på allvar snart. Man brukar kunna hitta något bra som kan anpassa sig till alla om man kikar lite på privata tränare också, och inte bara de där stora namnen som håller till på de "stora" anläggningarna. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 975
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 402
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 606
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31