Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorn känner jag att jag borde inviga mina nya löparbrallor. Känns dock mindre peppigt med massa minus och glashala vägar. Så det kanske får bli löpband, hur kräktråkigt det än är... :p

Två mil på skidor i förrgår, den första gick fint och den andra var jobbig. Det var kallt, men solen sken och föret var finfint. Igår blev det en kort promenad, var lite less på kylan.
skulle gärna vilja ha lite tips på måltider/frukost som är nyttiga och bra för kroppen. Jag får liksom lite magkatarr av att äta så fet mat som julmat är.

Så nu är jag lite trött på det och undrar lite vad ni äter för nyttiga måltider? Helst lätt att göra också:p
Kyckling, lax, eller annan fisk, färska eller frysta grönsaker, och så krydda med vad du gillar. In i ugnen på en plåt. Sås och kolhydrater till efter behov.

Veckans plan: löpning måndag, tisdag. Och sen några skidturer. Sambon har ett långpass på skidor under helgen, då tänkte jag åka skidor tills jag tröttnar och sen byta skor och börja springa hemåt.

Men åh vad kul det låter med dressyrkurs!! :D

Jaaa, åh det ska bli så kul! Var superlänge sen jag var på kurs. Men är lite nervös, försöker lägga prestationsångesten bakom mig för det är ju en ny tränare som inte vet hur jag rider så jag har ju ingenting att bevisa :p

Vi har -15 just nu... Hade tänkt mig någon timmes promenad innan frukost men då får jag nog leta fram lite mer kläder :p

Jag sitter som bäst och gör en lös träningsplan för två veckor framöver. Trots att den kursen vi läser nu är rätt tuff så finns det en del tid, och det är nog bra för både kropp och hjärna att komma iväg och träna för att få ett avbrott från böckerna. Dessutom får jag med mig syrran flera gånger = ännu bättre avbrott från studierna.
Känns bra att tydligt rita upp vilka dagar som definitivt kommer innebära vila (dvs långa skoldagar) och vilka som är fritt fram för träning. Har ritat upp lite förslag på när det passar bäst med bad resp. gym (vill inte gärna ner i en bassäng när det är stor risk att det är mycket barn på plats, eftersom det mest troligt skulle förvärra min vattenrädsla) och hoppas att det ska dyka upp några bra pass som jag kan lägga in i planen sen också (som det ser ut nu är det tomt på pass i en hel vecka vid nyår/början av januari :( ). Har inga direkta prestationsmål, mer att jag ska ta mig dit och göra något för att liksom få in vanan.

Snart ska jag iväg och vara mentalt stöd till syster som ska få ett träningsprogram av en instruktör, tänkte dra igenom mitt eget program samtidigt, och ikväll blir det core! (jag lär hinna bli rätt nervös innan dess)
Är inbokad på ett corepass imorgon också, med en annan instruktör, men får se hur det blir med den saken. Om det blir mycket träningsvärk så bokar jag gladeligen av det :p

Själv fick jag just en riktig glädjekick när jag insåg att hotellet jag ska bo på nu söndag-tisdag självklart har gym, och att jag imorgon alltså ska få gymma och lyfta lite skrot för första gången på två veckor! :bump: Det är nästan pinsamt hur lycklig den insikten gjorde mig, och hur mycket mer jag nu längtar efter den här lilla minisemestern som jag redan längtade väldigt mycket efter! :banana:

Och så kommer jag fram och inser att gymmet kostar 100 kr per gång... :meh: Det stod ju ingenstans! :arghh: Nåja, jag har bestämt mig för att lägga de pengarna en gång i alla fall, så imorgon blir det långpass på gymmet!

Även jag har fyndat träningskläder på annandagsrean - 2 par Nike-tights för halva priset på Stadium och en massa bra linnen för 39 kr styck på Gina Tricot! :)

Gött, vi har träningsbidrag på jobbet så mitt årskort på badhuset kommer kosta fjuttiga 100 kronor i mellanskillnad :D:D

Vi har -15 just nu... Hade tänkt mig någon timmes promenad innan frukost men då får jag nog leta fram lite mer kläder :p

Det blev 50 minuter rask promenad :) Underbart väder, lite kallt men jag hade tagit på mig ordentligt med kläder och blev ganska varm, fick ta av mig vantarna till och med.

Inte helt fel med promenad i soluppgången :love:
0a6cbb2146248171c114ef5166f71931_zps63b21cba.jpg

Och så kommer jag fram och inser att gymmet kostar 100 kr per gång... :meh: Det stod ju ingenstans! :arghh: Nåja, jag har bestämt mig för att lägga de pengarna en gång i alla fall, så imorgon blir det långpass på gymmet!

Även jag har fyndat träningskläder på annandagsrean - 2 par Nike-tights för halva priset på Stadium och en massa bra linnen för 39 kr styck på Gina Tricot! :)

Härligt med reashopping. Det är det bästa! :D

Och jag hoppas du får ett bra gympass, även om det kostar dig pengar. Så segt!

För övrigt började jag fundera på att köpa mig ett ridläger för de pengar jag fick av min pappa i julklapp (eller ja, de räcker inte till ett helt...). Visst rekommenderade väl du Vedbände?

Det fick bli avbokning av corepasset ikväll. Kom nyss hem efter sisådär 50 minuter styrketräning på gymmet och nu rinner näsblodet igen, som vanligt (det är stressrelaterat :( ). Hälsa före muskler, bättre att vara hemma och ta det lugnt resten av dagen. Men imorgon kväll är det som sagt ett likadant pass, så jag taggar inför det istället :)

Det börjar bli dags att ta upp diskussionen om eventuellt namnbyte på tråden också förresten, vi har ju inte allt för långt kvar innan det är dags att låsa denna. Mitt förslag ligger kvar på "Träning och hälsa", och så kan man ju lägga in "(gamla beachtråden)" efteråt i nån/några trådar framöver

Jag tycker inte om idén med namnbyte, alls.
Jag gillar beachtråden för vad den är och tycker att det är ett namn som funkar.

Men, jag är ju inte ensam om att tycka saker så vill folk byta namn så gör vi la det. Fortsätta hänga här har jag tänkt ändå, även om jag är emot ett namnbyte :p

Jag tycker inte om idén med namnbyte, alls.
Jag gillar beachtråden för vad den är och tycker att det är ett namn som funkar.

Men, jag är ju inte ensam om att tycka saker så vill folk byta namn så gör vi la det. Fortsätta hänga här har jag tänkt ändå, även om jag är emot ett namnbyte :p
Det trista med namnet som är nu är ju vad icke-invigda tror att det handlar om, alltså någon slags beachhets - när det är så mycket mer än så egentligen. Men det kanske går att göra tvärt om och lägga till en parentes i stil med "Beachtråden 2015 (träning och hälsa)", och se om det kan göra nån skillnad?

Det trista med namnet som är nu är ju vad icke-invigda tror att det handlar om, alltså någon slags beachhets - när det är så mycket mer än så egentligen. Men det kanske går att göra tvärt om och lägga till en parentes i stil med "Beachtråden 2015 (träning och hälsa)", och se om det kan göra nån skillnad?

Så länge man gör en schyst trådstart kan jag känna att folk borde va med på vad det handlar om, men äh. Alltså. Så big deal är det inte för mig. Känner mig nog mest sentimental som varit med sen starten av beachtråden 2009
:p

Kl

Inviger mina tights nu. Löpband och jag är en dålig kombo. Gått 1 km, joggat 2. Går nu och ska nog jogga en till iaf. Tror jag :p

Så länge man gör en schyst trådstart kan jag känna att folk borde va med på vad det handlar om, men äh. Alltså. Så big deal är det inte för mig. Känner mig nog mest sentimental som varit med sen starten av beachtråden 2009
:p

Kl

Inviger mina tights nu. Löpband och jag är en dålig kombo. Gått 1 km, joggat 2. Går nu och ska nog jogga en till iaf. Tror jag :p
Jag gjorde ett försök med en sån trådstart för ett tag sen, men det hjälpte tydligen inte :p Folk vill uppenbarligen inte läsa (men då kanske det inte gör nåt att dom missar hela tråden heller ;) )

Heja, heja!

Alltså. Nu Förstår jag varför sambon är så förtjust i sina 2XUs. Så jäkla sköna. Vill typ inte hoppa in i duschen eftersom jag då måste ta av dem.

Är ni sugna på nya, schysta tights så var de löjligt billiga på Stadium Outlet. :love:

Blev tillslut 6 km på löpbandet.
1 km pw, 2 löpning, 1 km pw, 1 km löpning och avslutningsvis 1 km pw.
Ska snart på bio och funderar på om jag ska ha biogodis eller ej... Svåra frågor livet bjuder på :p

Vi har en kladdkaka i ugnen här :angel: dottern är väldigt mammig och närig så det där med träning är inte lätt... Hoppas på att hon vill sova hos mormor ikväll så att jag får lite Ninna-tid. Vill ut och jogga ju!

Idaaaaaaaaag... kom jag igång. Hoppas jag. Det känns så i allafall. :D
En timmes rask promenad med hunden i helt fantastiskt väder. Hade det inte varit för att mina benhinnor började bråka så hade det blivit en halvtimme till. Men sånt är livet. :)
Lycklig hund, Lycklig matte och bara underbart med motivation! ^^

Ang. trådnamn så är jag neutral. :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 913
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 514
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka