Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är trist att folk tar åt sig så otroligt mycket, det blir svårt att komma med konstruktiv kritik eller ifrågasätta vissa idéer eller ens diskutera om allt tas personligt.

Kan vi inte försöka utgå från att, i denna tråden, så vill människorna oss väl? Här skriver beachisarna sånt som kan hjälpa tanke, kropp och själ. :) Vi tycker inte alltid lika men vi argumenterar inte för att vara elaka eller trycka ner någon.

Jag har nämligen väldigt svårt att se att någon beachis vill oss illa och vill att vi ska misslyckas och må dåligt. :)

Håller med dig klokis! :love:

Men jösses vad tråkigt att läsa att så många mår dåligt, både på grund av saker här i tråden och andra händelser! Jag vågar inte riktigt ge mig in i diskussionen om det som hände här i tråden, men vill skicka ut en stor kram till alla berörda och tycker det vore jättetråkigt om vi förlorade trådmedlemmar på grund av detta. Beachtråden är ju liksom inte beachtråden utan alla sina medlemmar, och ni är precis lika viktiga och uppskattade allihop! Och jag är helt övertygad om att vi alla vill varandra väl, faktiskt.

För att komma med lite positivitet kan jag meddela att jag hade ett mycket lyckat PT-pass idag i alla fall där både rumpa, lår och axlar fick jobba hårt. Sedan gick jag och åt igen alla kalorierna på A Swedish Affär - det svenska caféet som slog upp dörrarna här i stan i förrgår. Det gör mig lyckligare än jag vill erkänna, faktiskt. Ett helt ställe fyllt av chokladbollar, kanelbullar, prinsesstårta, kladdkaka, svenskt bryggkaffe och en massa svenska varor som man kan köpa med sig hem - och inte ett dugg överprisat. Åh vad glad jag är att någon vågar satsa på det här i min stad! En stor bit Daim-kladdkaka och en kopp kaffe med mjölk blev det som fika, och så köpte jag med mig Ekströms nyponsoppa som jag just druckit en rykande varm kopp av. Made my night. :love:

Jag har haft en sanslöst bra dag!

Först 1.5 timme ansiktsbehandling inklusive ryggmassage, skalpmassage, axelmassage och ansiktsmassage (avslappnande är bara förnamnet, jag slumrade till 4 gånger och väcktes av mina egna snarkningar :o). Vaxning och färgning av ögonbryn och ögonfransar på det, så jag både kände mig och såg mycket piggare och fräschare ut :up:

Sen nu på kvällen så ville jag VERKLIGEN inte gå ut och gå då det var mörkt, minusgrader och snöade. Men har man hundar så har man, och det faktumet "tvingade" ut mig. Men när vi väl kom ut så var det inte alls så vidrigt, utan vackert och skönt och jag kände mig pigg och stark, och helt plötsligt hade vi promenerat 8 km/90 minuter :bump:!

Nu är hundarna trötta och nöjda (de sprang ju mycket mer och längre än vad jag promenerade ;) ) och nu har jag kurat ihop mig i soffan med en kopp av mitt favoritte :love:!

För att komma med lite positivitet kan jag meddela att jag hade ett mycket lyckat PT-pass idag i alla fall där både rumpa, lår och axlar fick jobba hårt. Sedan gick jag och åt igen alla kalorierna på A Swedish Affär - det svenska caféet som slog upp dörrarna här i stan i förrgår. Det gör mig lyckligare än jag vill erkänna, faktiskt. Ett helt ställe fyllt av chokladbollar, kanelbullar, prinsesstårta, kladdkaka, svenskt bryggkaffe och en massa svenska varor som man kan köpa med sig hem - och inte ett dugg överprisat. Åh vad glad jag är att någon vågar satsa på det här i min stad! En stor bit Daim-kladdkaka och en kopp kaffe med mjölk blev det som fika, och så köpte jag med mig Ekströms nyponsoppa som jag just druckit en rykande varm kopp av. Made my night. :love:

Men ååååh vad fantastiskt :love: :love:

Tror att jag har hamnat i "duktighetsfällan" och idag har varit en extra jobbig dag. Jag har alltid haft lätt för det mesta och tror att jag har svårt att hantera nu när jag har en del motgångar. Mår bättre nu efter att ha pratat med sambon och så gick jag emot mina principer och tog ett glas vin trots att jag är lite ledsen.

Ser fram emot gymmet i morgon för där mår jag bara bra :)

Tråkigt att så många har dåliga dagar, oavsett om det är utifrån eller pga tråden. Hoppas att det vänder snart för er!

Min förra vecka blev sådär träningsmässigt, blev tillfrågad om jag kunde jobba ti + ons när jag egentligen skulle vara ledig, och det + de konstiga tider som blev så fick jag bara till 3 pass förra veckan; 1 pole-klass och 2 rehabpass för min hamstring. Hade egentligen behövt köra mitt rehabprogram för axeln också, den kändes bra under veckan men har känts av lite idag under dagen och självklart mer nu på kvällen efter dagens pole-klass. :meh: Så min plan för kommande veckan är:

Måndag: Pole-klass
Tisdag: rehab axel + hamstring
Onsdag: danspass/vila
Torsdag: vila
Fredag: rehab axel + hamstring
Lördag: vila
Söndag: pole (egen träning)

Har ju fått träningsprogram av sjukgymnasten och ska köra dem 2ggr/vecka och det är min absolut högsta prio just nu! Har börjat tröttna lite på att vara så begränsad i vad jag kan träna. Men han sa att det brukar ta ca 10 veckor att läka, vilket innebär att jag bara har ca 6-7 veckor kvar.

Juste, alltså på pole-träningen idag så var det sååå himla kul, så det känns iaf väldigt positivt, även om jag känner att jag egentligen borde avstå och endast rehabträna axeln tills den är bra. Men det är för roligt helt enkelt! :love: Vi fick testa att göra en butterfly för första gången, och jag satte det! Vet dock inte hur snyggt det såg ut, men jag är asnöjd ändå, för jag är vanligtvis en sån som behöver lite mer tid på sig att tänka på hur man ska göra.

Såhär ser iaf en butterfly ut:
butterfly07.jpg

Juste, alltså på pole-träningen idag så var det sååå himla kul, så det känns iaf väldigt positivt, även om jag känner att jag egentligen borde avstå och endast rehabträna axeln tills den är bra. Men det är för roligt helt enkelt! :love: Vi fick testa att göra en butterfly för första gången, och jag satte det! Vet dock inte hur snyggt det såg ut, men jag är asnöjd ändå, för jag är vanligtvis en sån som behöver lite mer tid på sig att tänka på hur man ska göra.

butterfly07.jpg

Häftigt med pole! Det är jag också sugen på att prova men ser sjukt svårt ut :)

butterfly07.jpg

Fan vad fräck du är!! jag hade halkat av och slagit ihjäl mig (eller vem försöker jag lura, jag hade inte ens kommit upp såpass att jag hade kunnat ramla ner :p !!) Starkt jobbat av dig :up:!!

Varit på Crossträningen idag. Dödhetsdöden nummer 1. Men hade bra tryck i hela passet. 2x30 sekunder på varje station. Höga hopp, handstående, tricepsarmhärvningar, sneda crunches, planka, burpees, armhävning i ringar, dips, vadpress, höga knän, kålmasken, benlyft på golvet, burpees med pullups, crossfitsitups, steps, armhävning på box, toe to bar, benlyft på plint, springa och ha ett band runt midjan och den andra håller emot och avslutande grodhopp. Idag fanns det riktigt mkt jävlar annamma i mig! Känner mig väldigt nöjd. Imorgon väntar promenad igen.

Hej brudar! Jag hängde ju i den här tråden för nåt år sedan, tänkte börja försöka hänga här lite då ni är så fantastiskt stöttande och fina människor.

Som ni kanske kanske kommer ihåg så hade jag en del ätstörningsproblematik, men först i oktober förra året blev jag diagnostiserad med bulimi.
I början av januari mådde jag lite bättre (mina antidepp funkade kanon!) och började träna med min syster några dagar i veckan, började äta normalt och började muskla på mig. Hade gått från mager i oktober (min fantastiska extramamma sa att NU RÄCKER DET och fick mig att söka hjälp, har varit sjukskriven till dess) till helt normalviktig (vågen stod på 73 kg till mina 174-75 cm).
Tyvärr fick jag en kommentar av en jag inte träffat på ett tag att jag var "jättesmal i oktober, men nu.. för mycket godis?" så nu är kaoset igång igen. Spyr som en räv varje kväll, skulle ha sovit hos min mamma i natt men började kräkas och för att hon inte skulle vakna tog jag hunden och åkte hem. Och kräktes lite till. Idag åt jag 2 äpplen och 2 bananer innan jag spårade ut och åt en fjärdedels pizza och 1 chokladkaka. Gick förbi min spegel i hallen och började störttjuta. Det enda jag ser är en fettklump. Min familjeläkare vill att jag försöker börja jobba 25% i mars men jag har redan nu megaångest och panik över att bara behöva vara nära fikarummet. Jag jobbar ju inom vården och folk där vet nu om min bulimi och det är skitjobbigt. Sover inte alls såvida jag inte har tränat skiten ur mig på dagen, vilket jag har svårt för då jag känner mig så sjukt fet när jag går på träning. Har till och med problem med att rida mina hästar för jag ORKAR inte. Och jag känner mig åt helvete för tung.

Såhär såg jag ut för prick ett år sedan, så vill jag se ut igen! Även om mitt huvud säger att jag var nog lite fet där, fast det är ungefär så jag ser ut i dagsläget..
1779793_701642623213155_1351024190_n.jpg

Foto: http://zannasfoto.se

Här är jag i april 2014, lite sjukare än i februari/mars.
10171902_10152743480327542_8195748988960998350_n.jpg

10525752_10202423498295068_8808666267030162861_n.jpg

i somras, nykär och relativt frisk. fattar fortfarande inte att jag kunde lägga ut den här bilden pga asfet. MEN nu ser ni. haha

När jag blev diagnostiserad och kom hem till mina föräldrar med pappret i handen och sa att jag hade bulimi, då sa min pappa "Jaha, tror du på det själv?". Lång historia, men jag är uppfostrad i att man mår bra. Oavsett.

Har någon varit i samma sits? Hur ska man få bort hjärnspökena? Vad ska jag äta? VART/HUR ska man börja för att träna för att må BRA och inte för att bli så smal som möjligt? Jag ska försöka få tag på ätstörningsenheten imorgon, min remiss dit verkar inte ha kommit fram. Just nu har jag kontakt med psykolog och kurator på psyk och VC :)

Förlåt för rörigt inlägg, det kanske är helt fel forum.. Men jag är bara så less och har sån kvällsångest..

Edit: oj det var ju en del med ätstörningar här. hoppas ni orkar skriva någon rad, det är alltid skönt när någon förstår en. Som min extramamma, som ser utan att jag behöver säga något att jag har kräkts även om jag gjort det dagen innan..

Senast ändrad:
Förresten är jag lite upprörd just nu, var hos min kontakt på psykiatrin och berättade att jag har ständiga självmordstankar och att jag inte vill leva mer, att det känns som att jag håller på att drunkna i ångest och dåligt mående och inte orkar mer. Men fick inte mycket till respons, borde hon inte reagera lite iaf? Jag hatar sjukhus men på ett sätt känns det nästan farligt att vara hemma själv just nu, jag är så labil och lusten att ta livet av mig är så enormt stark. Som tur är får jag besök ikväll av en kompis som ska vara här några timmar så den här kvällen hoppas jag att jag tar mig igenom eftersom jag inte kommer vara själv och så blir det nya tag imorgon för att ta mig igenom den dagen, får ta det timme för timme och dag för dag nu.

Dum som jag är tog jag mig till dumma destruktiva beteenden och skadade mig själv för att ångesten är så stark, nu är hela armen öm, röd, sårig och ser hemsk ut och måste döljas.Skäms för hur den ser ut :( Så dumt att göra så där så att det syns.

Massa stöd och kram till dig. Jag tycker det är sjukt hur det fungerar, min psykolog på psyk sa att jag kunde ringa när som helst (direktnummer till henne) och hon skulle ringa upp såfort hon kunde, men såfort jag blev sämre MÅSTE jag höra av mig.
Har ringt sen fredag morgon utan att hon har ringt upp. I fredags ringde jag dessutom mitt i en panikångestattack där jag övervägde att volta med bilen i ett krondike. Vilket gör mig mer övertygad om mammas ord "passa dig för psyk och doktorn, dom kommer förstöra ditt liv" och att folk faktiskt bara låtsas att vilja hjälpa en.

Hoppas du tog dig igenom kvällen med din kompis, det är så skönt att kunna få stöd från vänner.

God morgon tråden! Vill bara önska alla en fin dag här ifrån mitt tågsäte. :) :up: nu blir det konferens för mig i två dagar så förutom transportpromenader blir det lugna gatan. Förutsatt att tågen går hela vägen fram. ;)

@Kolbeinn Du har ju ändå kommit långt för du vet OM din störning och du vet hur du vill ligga med vikt och i kropp. När jag kom dit ändrades sakta hela mitt liv. Visst kommer man tillbaka i gamla tankarna i bland och så men man har lättare tänka om till rätt. Mig tog det 3 år att nå normalviktig för från varit väldigt smal. Som minst vägde jag 48 kg till mina 176 cm. Jag hatade min kropp varje dag jag la på ett kg mer och kunde inte se mig i spegeln eller på bilder. Det var en tuff period :(

Efter första barnet hamnade jag i en förlossningsdepression som följdes av väldigt många år av sjukdomsproblem (reumatism, cancer) och även mycket psykiskt med problem i min familj mm. så utvecklade tröstätandet i stället och gick upp till 138 kg. Det hjälper inte min hjärna kan jag säga och ätstörningarna där.

Jag har blivit informerad om att jag varit så pass elak och hånfull mot en användare här i tråden att jag nu ligger på ignorelist.
Riktigt vad jag sagt som fått personen att känna såhär vet jag inte, men det känns ju jättetråkigt att mitt - i mina ögon - väldigt konkreta och sakliga inlägg i en diskussion om en - i det stora hela - småsak, fått personen att må såhär dåligt. För det var aldrig någonsin min mening.

Inser att jag inte passar in här (heller) eller är välkommen, så lämnar tråden och utmaningarna nu.
Lycka till allihop!

Men det är klart du passar in här! Jag tycker också att du ska stanna och det verkar vara så de allra flesta tycker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 210
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka