Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en kort promenad på förmiddagen, bara 20 minuter, för sen var vi och handlade mat, jag ska strax ut på en lite längre runda typ 60-70 minuter och ikväll blir det typ 40 minuters promenad. Det kommer alltså inte bli lika mycket aktivitet idag som igår och de flesta andra dagar och det ger så klart massor, massor av ångest. Men en lugn dag borde väl inte vara farlig?
Dina lugna dagar är mer än normalt för de flesta av oss. Så nej. En lugnare dag är inte farligt. Inte heller två eller tre, det är först när de lugna dagarna blir fler och fler och de aktiva färre och färre som det blir mindre hälsosamt.

Jamen vad kul, det höll i några dagar men idag vaknade jag igen med smärta i munnen och orken nere i botten :down: Kul att känna sig helt slut fast man sovit tio timmar. Bara att börja med corsodyl igen och ringa tandläkaren på måndag :(

Blir ridning idag i alla fall. Ska försöka ha kul. Rejäl svacka just nu där jag mest känner mig ensam och uttråkad. Blä blä blä.

@Qelina - du skulle se mina kassar :P De är alltid överfulla och jag skäms inte det minsta. Skulle någon bry sig har de väldigt lite att tänka på.

Jamen vad kul, det höll i några dagar men idag vaknade jag igen med smärta i munnen och orken nere i botten :down: Kul att känna sig helt slut fast man sovit tio timmar. Bara att börja med corsodyl igen och ringa tandläkaren på måndag :(

Blir ridning idag i alla fall. Ska försöka ha kul. Rejäl svacka just nu där jag mest känner mig ensam och uttråkad. Blä blä blä.
Så tråkigt Zass :( Köp glass och unna dig det i soffan ikväll!

@cili och @fryckan Tack för era svar, jag ska försöka att tänka så, jag handlar ju bara mat en gång i veckan så det är ju inte så konstigt om jag har två fulla påsar, och då är det ju även toapapper, tvättmedel och mediciner (måste hämta ut mediciner varje vecka) och saker till hunden i de där påsarna så det är kanske inte så hemskt mycket iaf. Grejen är den att mina kassar liksom är lika fulla eller fullare än mina föräldrars och de är ju två stycken men det jag då glömmer är ju att de för det första handlar helt andra saker än mig som kanske inte tar lika stor plats men innehåller mer kalorier, att mamma äter mat på jobbet varje dag och inte behöver laga lunch och att de småhandlar i veckorna när de behöver saker vilket jag oftast inte gör och att jag aldrig äter ute utan alltid äter hemma.

Jag ska också försöka tänka att det får vara ok med min lugna dag,tack för hjälpen med tankarna @fryckan. Det är kanske ingen katastrof med en lugnare dag, kommer ju bara hinna gå ca 2 timmar totalt idag men jag rörde mig ju lite när vi handlade också. Hinner jag gå mer är det ett plus men annars får jag nöja mig med 2 timmar. Att det ska vara så svårt att ta det lugnt och att det ska vara så svårt att inse att man inte hinner, orkar eller kan gå exakt lika mycket varje dag. Dumma tankar. Igår var en bra dag som gjorde mig lugnare, då gick jag 3 timmar, sprang 2 km, tränade på gymmet, trimmade hunden och städade hemma så var ju igång hela dagen nästan och idag blir det inte alls så.

Förresten! Jag har lyckats bestämma mig för vad mitt slutprojekt i skolan ska handla om! Nämligen träning och hälsa! Ska vinkla det ur olika vinklar och göra 3 artiklar, en om vad som är rekommendationer och bra träning och då ska jag intervjua en sjukgymnast och ha med rapporter, en om när det går överstyr och blir ohälsosamt och sjukt och intervjua någon med en ätstörning eller som blivit frisk och någon från vården och en artikel med intervjuer med folk om hur de ser på träning och hälsa. Tror det kan bli bra. Det är fortfarande lite luddigt för jag kom på idén idag men det känns bra att äntligen ha bestämt mig :D

@Qelina, Nu handlar ju jag ytterst sällan ensam, eller till hushållet så eftersom jag bor hemma, så det blir ju mer att man antingen springer in på ett ärende åt mamma när man ändå kör förbi, eller handlar för att man är sugen på något själv just då. Men jag har handlat med min mamma i hela mitt liv, som storhandlar med två vagnar varje gång, så nej, jag bryr mig inte direkt om folk glor. Jag är van vid att de glor. :p

En halvtimmes ridning blev det idag, på en häst som var rejält pigg och framåt. Jag vill ju inte gärna sitta och bromsa hela tiden eftersom hon tidigare har varit mer åt det slöa hållet, men idag var det nästan så jag blev tvungen. Vi tog lite trav i alla fall för första gången efter vilan, förutom i ridhuset, hästen var så laddad att hon slog över i galopp, det har nog faktiskt aldrig hänt förut. Vårkänslor?

Det blev ett par km promenad i lugn takt, och en massa snöbus i de stora högarna som plogats upp! :love: Nu har vi ätit tidig middag och ska mysa resten av dagen :)

@cili och @fryckan Tack för era svar, jag ska försöka att tänka så, jag handlar ju bara mat en gång i veckan så det är ju inte så konstigt om jag har två fulla påsar, och då är det ju även toapapper, tvättmedel och mediciner (måste hämta ut mediciner varje vecka) och saker till hunden i de där påsarna så det är kanske inte så hemskt mycket iaf. Grejen är den att mina kassar liksom är lika fulla eller fullare än mina föräldrars och de är ju två stycken men det jag då glömmer är ju att de för det första handlar helt andra saker än mig som kanske inte tar lika stor plats men innehåller mer kalorier, att mamma äter mat på jobbet varje dag och inte behöver laga lunch och att de småhandlar i veckorna när de behöver saker vilket jag oftast inte gör och att jag aldrig äter ute utan alltid äter hemma.

Jag ska också försöka tänka att det får vara ok med min lugna dag,tack för hjälpen med tankarna @fryckan. Det är kanske ingen katastrof med en lugnare dag, kommer ju bara hinna gå ca 2 timmar totalt idag men jag rörde mig ju lite när vi handlade också. Hinner jag gå mer är det ett plus men annars får jag nöja mig med 2 timmar. Att det ska vara så svårt att ta det lugnt och att det ska vara så svårt att inse att man inte hinner, orkar eller kan gå exakt lika mycket varje dag. Dumma tankar. Igår var en bra dag som gjorde mig lugnare, då gick jag 3 timmar, sprang 2 km, tränade på gymmet, trimmade hunden och städade hemma så var ju igång hela dagen nästan och idag blir det inte alls så.
Angående dina lugna dagar så kan jag bara säga att de är som mina aktiva dagar, typ. :angel:

Och angående kassarna så är två fulla kassar inget konstigt, på samma sätt som sju kassar eller bara en fylld fryspåse inte hade varit konstigt. Alla är olika och handlar olika. Personen före mig i kön kanske köper en vagn fylld med yoghurt, mjölk, färdigrätter, chips, toalettpapper och köttfärs medan personen bakom mig köper ett paket tuggummi och en coca cola. Jag själv har förmodligen fyllt en rullkorg till bredden (som inte inkluderar vare sig tvättmedel eller toalettpapper, då jag brukar beställa det samtidigt som pappa) och släpar på en säck kattsand. Folk tittar nog på alla, hela tiden. Men man märker det först när man börjar tänka på det!

Har precis varit ute en timme nu, fick tvinga mig att inte gå mer än så för det var det jag hade bestämt för att jag ska hinna hem och vila lite innan jag ska ut och gå igen med kompisen och sen orka med en helkväll med henne. Rent fysiskt hade jag orkat att gå mycket mer men jag vet att det i detta fallet hade varit ätstörningen som styrt om jag gått mer för det blev ändå en ganska bra promenad och hunden verkar nöjd så därför stålsatte jag mig och gick hem. Vet att jag egentligen är ganska trött vilket jag känner när jag sätter mig ner och jag har nu satt mig i soffan med mitt kedjetäcke och en elektrisk värmefilt och ska försöka varva ner och vara "normal" ett tag och surfa runt på olika forum och läsa och ta det lugnt och sen äta lite kvarg till middag innan jag går ut med hunden igen.

Till er alla, kanske är det så att folk tänker på vad man köper eller inte, men egentligen, vad spelar det för roll vad de tänker? Jag skäms inför mina föräldrar också men varför skulle de tycka att deras dotter är äcklig som äter så mycket?

För mig blev det en slapp dag med kinamat och inköp av lite chips och ingredienser för kladdkaka:)

Gymmade 40 min iaf även om det var lite halvhjärtat:p

Till er alla, kanske är det så att folk tänker på vad man köper eller inte, men egentligen, vad spelar det för roll vad de tänker? Jag skäms inför mina föräldrar också men varför skulle de tycka att deras dotter är äcklig som äter så mycket?
Det är ätstörningstomten som tycker detta Qelina. Du är varken äcklig - eller äter "så mycket". Du har varit kraftigt underviktig och är fortfarande underviktig, och det blir man inte av att äta mycket! Hårt men sant...

Tack alla som svarade på min fråga om marklyft! Tror nog det var vanlig träningsvärk men att jag är så ovan att känna den i ländryggen att jag misstog den för något annat :o Idag har jag också kört marklyft och nu ska jag nöta in den tills det blir en självklar favorit! :D

Tack alla som svarade på min fråga om marklyft! Tror nog det var vanlig träningsvärk men att jag är så ovan att känna den i ländryggen att jag misstog den för något annat :o Idag har jag också kört marklyft och nu ska jag nöta in den tills det blir en självklar favorit! :D
Jag kom att tänka på en sak med det där. Hur låg du i menscykeln? Jag kan känna det som att det är löst där vid äl och mens, och då är det fogarna som spökar.

Jag kom att tänka på en sak med det där. Hur låg du i menscykeln? Jag kan känna det som att det är löst där vid äl och mens, och då är det fogarna som spökar.

Aha, nä, ingen sån känsla alls! Har aldrig känt det tidigare! Dessutom var det värst dagen efter + lättade av allteftersom dag 2 så jag tror nog det var träningsrelaterat :)

Dina lugna dagar innehåller vad som utgjorde huvuddelen av min träning när jag gick ner 35 kg. Fundera lite på det.

Dålig, dålig dag. Panikångest på hästryggen igen och ville bara hoppa av, men tvingade mig själv att rida runt en stund i alla gångarter så att hästen i alla fall fick motion. Deppigt. Vet inte riktigt hur jag ska klara av hoppträning på tisdag :(

Stackars sambon försöker allt han kan för att muntra upp men det är inte lätt när jag går runt med ett regnmoln över huvudet. Känner mig lite bättre nu och förhoppningsvis gör mat i magen mig gott också.

Dålig, dålig dag. Panikångest på hästryggen igen och ville bara hoppa av, men tvingade mig själv att rida runt en stund i alla gångarter så att hästen i alla fall fick motion. Deppigt. Vet inte riktigt hur jag ska klara av hoppträning på tisdag :(

Stackars sambon försöker allt han kan för att muntra upp men det är inte lätt när jag går runt med ett regnmoln över huvudet. Känner mig lite bättre nu och förhoppningsvis gör mat i magen mig gott också.

Fundera på hoppträningen på tisdag när det ÄR tisdag.

Jag förstår att du blir jävligt knäckt med tanke på hur allt har varit och att du nu igen fått vakna upp med smärta i munnen. Jag sitter där under regnmolnet med dig, bröt själv ihop idag när jag skulle ställa mig upp ur soffan och det gjorde så ont i bäckenet att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. Det är knäckande när kroppen inte fungerar, speciellt när man som du inte riktigt ser en tydlig orsak och ett tydligt slut på det (jag vet ju åtminstone att bläckfisken kommer ut om två månader, jag har ett ljus i tunneln även om det inte syns just nu).

Kram! Och...

floating-umbrellas-1%25255B2%25255D.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka