Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emtherlia Jag pluggar till psykolog :) Vad gör du för nåt? Trodde jag hade koll på vad många (gamla iaf) beachisar gör men det ör nog bara de som pluggar som jag har koll på, haha. :) Gruppträning eller löpning, sak samma, du håller ju igång oavsett!

Jag jobbar med ehandel så jag jobbar kontorstider vilket innebär att all träning är på eftermiddagen eller kvällen, jag gillar att ha fasta tider. Skulle må pissdåligt av att jobba kväll eller natt och helg hade också varit tråkigt:D

Jag har, hittills, rört på mig varje dag under 2015! Planen för idag blir att gå en promenad nu på morgonen för sen ska jag till min bror och passa min brorson medan de slaktar ett får. Och äta våfflor:D

c2aba0b1ab91ee9640b75147127e5d9d.jpg

@Emtherlia (Håller med, jobba kväll/helg/natt är inte att föredra!) Wow, rört på dig varje dag hela 2015 är ju hur bra som helst! Kul grej att försöka hålla, måste kännas motiverande :)

Vad har ni för planer idag?

Jag ska först jobba till kl 15 (och cykla totalt ca 1 mil, inte att förakta i denna snö!) sen tänkte jag köra ett jympapass på Friskis (bytte t.o.m. jobbpass med en kollega så jag skulle hinna gå på träningspasset).

(@cili Kommer ihåg att du och blåbäret brukade peta in lite peppande citat och bilder ibland, om jag inte minns fel :))

Hej cherie! Välkommen tillbaka. :)

Jag ska strax åka och rida och sen får vi se. Ska ha semlefika här i eftermiddag men sen på kvällen kanske jag promenerar lite. :)

Jag ska först jobba till kl 15 (och cykla totalt ca 1 mil, inte att förakta i denna snö!) sen tänkte jag köra ett jympapass på Friskis (bytte t.o.m. jobbpass med en kollega så jag skulle hinna gå på träningspasset).

(@cili Kommer ihåg att du och blåbäret brukade peta in lite peppande citat och bilder ibland, om jag inte minns fel :))

Jag skulle inte våga cykla i snö alls :o

Idag har jag en vilodag. Alltså, på riktigt en vilodag :D Ska till stallet nu snart, och rida två hästar är planen (men kan bli tre). Sen ska jag bara åka och handla, och gå med hundarna runt en timme ikväll. Bortsett från det är planen att sitta här, pilla navelludd och läsa hästannonser :idea:

I går red jag två hästar. Min prinsessa och den andra, som är världens bästa ponny :love: Två helt fantastiska hästar, med andra ord.

Lilla killen som jag red först är så oerhört lättriden så det nästan är pinsamt. Bara att hoppa upp, sitta rätt, och så flyter han fram och gör allt perfekt. Underbar, underbar häst :love:
Min lilla fröken, däremot, gick det inte lika bra med. Hon har stått några dagar så det är ju därför, och det är bara att ta nya tag idag när jag ska ut. Det vet jag. Jag försöker att inte låta den dåliga känslan igår sänka mig allt för mycket, för jag VET ju vad det beror på. Hon kan inte ens stå en dag utan att bli smått explosiv och övertaggad, så jag kan ju inte direkt räkna med annat än kaos när hon har vilat fyra dagar :cautious: Egentligen borde jag nog se det som att det gick bra, med de förutsättningarna.

Hur som helst. Jag har ett stort problem. Stort och pinsamt! Och ni här är ju så snälla, smarta och kunniga, så ni kanske kan hjälpa mig? :o
Jag har ridit i minst 15 år. Varit aktiv tävlingsryttare i uppåt 10 år. Haft helt egen häst i sju och ett halvt år, delat häst i elva år. Jag borde alltså, verkligen, kunna det här.
Men jag har aldrig lärt mig KÄNNA vad som är rätt galopp :eek: Hur gör man? Har ni nåt bra tips? Jag måste alltid tjuvkika, och det gör förstås att min sits blir sämre och jag "tappar fram" hästen lite. I synnerhet med tanke på att min häst har världens fluffigaste man, så jag måste verkligen luta mig fram för att se... :cautious: Och det känns lite pinsamt, att vara såpass rutinerad som jag ändå är och inte klara av en så grundläggande sak. Har ni några tips?

Du minns rätt! Kan säkert börja med det igen, har ju ett helt lager just nu :D

Jag ska iväg på yoga i em. Innan dess ska jag iväg till affären en bit bort, kan bli hur trevligt som helst med en promenad i solskenet :love:

Jag har haft utsläpp i stallet så har varit igång sen 06, sitter nu och äter frukost. Den andra tjejen som hjälper till med hästen ville gärna rida idag så jag överlät det till henne, kändes ganska skönt att bara klappa lite på pålle. Tänkte åka dit imorgon och motionera honom för hand (promenad + longering) så att han är lite rastad innan hoppträningen på tisdag. Förra träningen så hade han vilat dagen innan, jag tänker att jag kan göra det lättare för mig själv om han inte har lika mycket överskottsenergi.

Ska äta lunch på restaurang idag eftersom min syster fyller år, sen blir det storhandling och förhoppningsvis kommer vi inte hem allt för sent så att jag hinner ta en promenad och/eller yoga litegrann.

Vi laddar med frukost och ska åka skridskor sen, det är sol idag! :love: Sen är det fullt upp med barnet resten av dagen. Hoppas få barnvakt ikväll så att jag kan gå ut på en pw då :)

Kul att du är tillbaka!! :) såg dig i km-utmaningen när jag kollade häromdagen, så kul att se dig här igen!! :)

Idag ska jag på Zumba tror jag. Inte jättesugen, men det är min favoritinstruktör som håller i passet så! :D

Jag jobbar med ehandel så jag jobbar kontorstider vilket innebär att all träning är på eftermiddagen eller kvällen, jag gillar att ha fasta tider. Skulle må pissdåligt av att jobba kväll eller natt och helg hade också varit tråkigt:D

Jag har, hittills, rört på mig varje dag under 2015! Planen för idag blir att gå en promenad nu på morgonen för sen ska jag till min bror och passa min brorson medan de slaktar ett får. Och äta våfflor:D

Och jag som precis klarat av min första vecka med dagtid längtar tillbaka till treskift!! Hur orkar ni jobbar femdagarsveckor?! :p
Jag har ju gjort det förr men just nu känns det som en omöjlighet :p

@Sleepan Åh tack, go du är!! Kul att se att så många gamla namn är kvar i tråden, fan vad duktiga ni är så håller igång så bra!

Kul med Zumba! Blir säkert skoj när du väl kommer dit :) Typiskt pass man liksom dras med i!

@Ninnurur I Linköping! Pluggar du också till psykolog alltså, eller är dina föräldrar psykologer? (Sego, jag vet...)
Båda mina föräldrar är det. Pappa var professor på SU tills för ett par år sen när han fyllde 67. Honom kommer du med all sannolikhet att höra talas om när det gäller kbt och fobier :D

Båda mina föräldrar är det. Pappa var professor på SU tills för ett par år sen när han fyllde 67. Honom kommer du med all sannolikhet att höra talas om när det gäller kbt och fobier :D

Tror redan jag kanske vet vem du syftar på.. Han har skrivit några böcker också, va? (Har i så fall en av dem här hemma). Och tagit fram ensessionsbehandlingar för fobier? Skoj! :D

Tror redan jag kanske vet vem du syftar på.. Han har skrivit några böcker också, va? (Har i så fall en av dem här hemma). Och tagit fram ensessionsbehandlingar för fobier? Skoj! :D
Några böcker? :D Jopp, det är han! I skrivande stund är han på väg till Oxford igen. Tror han ska jobba med Clarke lite. Du anar inte hur ofta jag fått höra "vad är det värsta som kan hända?" :banghead: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka