Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cherie För farmor är det inte så bra alls; jobbiga infektioner och njurar som inte vill fungera. Så jobbigt att se sin pappa ledsen och orolig. För farbrors fru vet vi inte, tror det tar ett par dagar innan man vet exakt hur illa en stroke tagit...

@Ninnurur Tack

Obeachig kost igår på alla sätt, mycket bakverk och lite vettig mat. Men sådana dagar får man väl ha ibland också antar jag.
Blev ett par promenader men det var också allt.

Idag ville en vän ta en promenad runt motionsslingan, så det gjorde vi innan jag hoppade på jobb 2 för dagen. Sedan 1500m i bassängen. Känns dumt, för jag känner mig inte "nöjd" med det utan det känns som att det är för lite aktivitet... jag borde träna mer och äta mindre.

Alltså tack för era tips om marklyften @snow och @Mineur ! Blev himla mycket lättare och roligare att lyfta idag när jag spände upp mig som en liten ballong och verkligen höll koll på rygg och ben. Så supermycket tack :bow:

(Och @LindgrenV , snart kommer mixgreppet fram för om några veckor med lätta vikter tänkte jag försöka lägga på lite mer ;) )

Jag är faktiskt rätt nöjd över att vara jag just nu. Känns bra att ha en sådan magkänsla. Har inte alls skött kosten de senaste två veckorna, men det har varit väldigt svårt när jag haft 12 kr på kontot - samtidigt som jag bott hos pappa då jag jobbat intensivt i grannstaden. Har varit skönt att komma ifrån lägenheten, trots att "allt" fått följa med dit. Men att bara få ta en paus från vardagslivet och låta sig bli bortskämd lite grann är rätt skönt. Vilket gör hela kosttappet värt det! Att slippa laga mat vare sig till matlåda eller middag, slippa räkna på hur mycket maten kostar, slippa bry sig om vad den innehåller (eftersom det är det som serveras, punkt.) är SKÖNT. Snacka om att ta en paus från sin egen hjärna! Trots att jag jobbat väldigt mycket och i princip gått från sängen till jobbet och tillbaka till sängen igen, så känns det som att hjärnan fått sig ett break från vardagen. Nu är jag ledig i morgon och sedan fyra dagar nästa vecka, så då får jag i stället ett break från jobbet.

Jag har jobbat så satans mycket att jag också får en ordentlig lön den här månaden, vilket betyder att jag inte behöver oroa mig för pengar för första gången sedan augusti.

Ska man lägga in lite träning i det här också så hade jag PT pass idag och jag var grymt sugen på kondition - så vi körde det. Blev över två mil på cykel och några km löpning, varav en rejäl ökning på slutet. Slut i kroppen och det känns bra! I kväll ska jag äta glass, jordgubbar, vindruvor och vin. För att det är gott. Woop! :banana::banana:

Idag har varit en dålig beachdag, trots att jag sov djupt och bra hela natten har jag varit riktigt trött hela dagen och inte ens orkat gå ut genom dörren, inte har det blivit så bra mat heller. Sambon har varit ute med jobbet hela kvällen och jag hoppas att han orkar laga något när han kommer hem, annars blir det nog (en till) skål med popcorn för mig till kvällsmat.

Idag har varit en dålig beachdag, trots att jag sov djupt och bra hela natten har jag varit riktigt trött hela dagen och inte ens orkat gå ut genom dörren, inte har det blivit så bra mat heller. Sambon har varit ute med jobbet hela kvällen och jag hoppas att han orkar laga något när han kommer hem, annars blir det nog (en till) skål med popcorn för mig till kvällsmat.

Bästa sambon fixar fajitas :d

Jag ska iväg på ett jympapass snart, klockan 10. Fortfarande lite mör i kroppen sen gårdagens pass, men om jag inte minns fel så är detta pass ganska lugnt så det ska nog gå bra!

Fortfarande 0,6 kg ner :) Älskar kaloriräkning pga den omedelbara effekten (och därmed motivationen) som det ger :bump:

Jag har precis gått upp och satt mig i soffan. Ungen ligger kvar i sängen :D skönt med en slapp dag! Men det skulle vara skönt att röra på sig sen så det får nog bli en sväng till barnvakten så småningom. Skönt att man kan röra sig ute utan brodd nu! :up:

Blä. Idag har vi grått, grått, grått och regn, regn, regn här på Gotland. :down: Jag som är LEDIG för första gången på evigheters evigheter och hade sett fram emot en ridtur på älsklingspållen och sedan en rejäl långpromenad med hunden.. Tyvärr hatar pålle att få vatten i öronen och blir sur och gring som få (På riktigt!) och hunden och regn ska vi inte tala om.. :rofl: Så det slutar väl med att jag får promenera själv helt enkelt medan hunden ligger i soffan under en filt och myser. :laugh:

Kanske att jag far iväg till simhallen en sväng istället, eller kör ett pass hemmaträning - lyckades ju rätt bra med variationerna på övningarna sist (med tanke på den enorma träningsvärken). Har någon liten idé om att kolla upp något yoga-program eller så på tuben också, men vi får se.
Överlag så får vi nog se idag, känner hur tröttheten ligger som en varm filt kring min hjärna... :yuck:

Nu har pulsen gått ner och jag känner mig bara så jävla bra! Haha.
Fattar äntligen varför min sambo är så jävla fast när det gäller Crossfit. Det känns som att jag är på väg åt samma håll... Haha!

Kan varmt rekommendera det! :D

Nu har pulsen gått ner och jag känner mig bara så jävla bra! Haha.
Fattar äntligen varför min sambo är så jävla fast när det gäller Crossfit. Det känns som att jag är på väg åt samma håll... Haha!

Kan varmt rekommendera det! :D

Åh vad roligt jämfört med den gången du var så nedslagen! :D Härligt att läsa!

Såg just att de har en rejäl rea på ungefär allting på XXL, och jag som tänkte åka dit och kolla på ryggsäckar. 50 % på många ryggsäckar stod det. :d Hoppas man kan fynda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka