Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cherie prioriteringar. I dagsläget har jag kanske inte jättemycket vardagligt socialt liv. Jag planerar in träningarna efter mitt schema och ibland blir det löpning eller hemmaträning för att hundarna samtidigt ska få sitt.
När jag pluggade var det mycket tränande med kompisar och ev före/efter, alla bodde ju så nära varandra. Sen träffades man ju även i skolan. Men ja, vill man träna många gånger i veckan kanske man inte bara kan köra gruppass känns det som. Eller ja, jag skulle inte få in det.

Idag blev total vilodag. Bortsett från 8 timmar jobb med tillhörande leverans då. Hade sovit 3 timmar så kvällen spenderades mest med feberkänningar i sängen/soffan. Mår bra nu dock så det var nog bara trötthet.
Idag blir det promenad och yoga, imorgon gym med fokus på överkropp :)

Godmorgon!!

Tredje veckan(eller ja, fjärde, då jag avslutade förra jobbet med en dagtidsvecka) dagtid gjord, och inte sjutton känns det som att det blir lättare? Snarare svårare! Fy jävla fan, vad jag är trött!
Tur det är fredag idag...

Idag ska jag försöka ta mig ut på en kort löprunda. Kom aldrig ut igår, men idag kan jag gå tidigare från jobbet och ta fys, så då ska jag banne mig göra det! :)

Ha en bra dag hela gänget! :)

Godmorgon!!

Tredje veckan(eller ja, fjärde, då jag avslutade förra jobbet med en dagtidsvecka) dagtid gjord, och inte sjutton känns det som att det blir lättare? Snarare svårare! Fy jävla fan, vad jag är trött!

Idag ska jag försöka ta mig ut på en kort löprunda. Kom aldrig ut igår, men idag kan jag gå tidigare från jobbet och ta fys, så då ska jag banne mig göra det! :)

Tgif! :D hoppas det blir en bra löprunda. :)

Godmorgon!!

Jag blir faktiskt också tröttare av dagtid, jag vänjer mig aldrig. Och det känns som att jag har mycket mindre tid när jag jobbar så. Men tycker ändå det är en fördel mot skiftjobb just för att man ändå är ledig när andra är lediga, slipper jobba högtider o.s.v. Men du kanske är en sån som föredrar skift, det kan ju vara bra att veta :)

Lycka till med löprundan och ha en bra dag du med!

Nu kommer utmaningen - (helt ledig) helg och kaloriräkning :nailbiting: Hittills har det gått bra. Men har inte särskilt mycket extra kalorier sparade till helgen eftersom jag tränat så lite...

Tgif! :D hoppas det blir en bra löprunda. :)

Verkligen TGIF! Löprundan känns som att den är i farozonen. Asregnigt!! :p
Kanske lättar dock :)

@cherie, egentligen tror jag också att jag gillar det här. Skönt att slippa jobba mer än varannan helg (typ, jobbar man med mitt jobb ute i Götet så är det 4 av 6 helger man jobbar, även om det inte är hela helger). Nu jobbar jag var tolfte helg och det är ju extremt lyxigt :p
Jätteskönt att vara ledig när andra är lediga med som sagt, men jag saknar sovmorgnar.... :D
(bäst var förra stället jag jobbade på - helg där med, men man la hela schemat själv i princip. Jätteskönt!)

@Sleepan Åh, nä, var tolfte helg går ju inte att klaga på - vad skönt!! :) Men håller med, egenlagt schema måste vara det bästa, speciellt om man får igenom sina önskning i allra största mån.

Jag köpte inget godis igår, high five! :D Haha. Men hade fullt upp igår. Var på studiebesök hela dagen igår, intressant men blev så trött av att lyssna koncentrerat hela dagen så jag provade till och med att dricka kaffe för att hålla mig vaken. Sjukt äckligt, fattar inte att någon kan gilla det, haha!

Idag blir det stall, får se om pålle har blivit bättre i benet. Han lyckas ju med saker hela tiden, i lördags kom han in med varmt och svullet ben och avskavd päls trots att han går själv i hagen just nu pga skadad kompis :meh: Ska också göra ett nytt försök att få tag i tandläkaren, helt otroligt hur dåliga dom kan vara på att svara i telefon. Hoppas att dom har en tid inom det närmaste, vill ha ordning på den där skiten nu.

God morgon tråden och alla trådare! :)

Äntligen fredag och jag känner att nu får jag nog anse mig frisk och börja träna om jag inte ska bli totalt koko i huvudet:D Det kommer bli mycket mat både idag och imorgon dock, men vafaan, det är jag värd!:D

@Sleepan Åh, nä, var tolfte helg går ju inte att klaga på - vad skönt!! :) Men håller med, egenlagt schema måste vara det bästa, speciellt om man får igenom sina önskning i allra största mån.

Men ellerhur! Jag var lite anti att lägga schemat själv, för jag tyckte var så bra som jag hade det när jag jobbade ute i Göteborg. Men periodplaneringen vi hade i Skåne var fan bäst när man väl fattade hur det funkade :D

Puh, fick mig precis en svettig power walk till bussen! 25 min med ryggsäck och matpåse och lite för varma kläder för att gå så snabbt. Fy sjutton, gillar inte att svettas i vardagskläder :crazy: Väl på bussen har de dragit på värmen så att det är som en bastu!! Så nu sitter jag här överhettad och svettig och försöker se det som att jag i alla fall fått motion :D

Min pålle har gått sååå bra i dressyren tisdag-onsdag, tror kanske att det berott på att jag ridit bättre pga tävlingsambitionerna ;). Men igår när vi red ut några stycken så kändes pålle lite trött. Han kom lite på efterkälken i skritt och trav och bjudningen var lite varierande :-/. Jag blir så himla orolig att det är nåt som är fel! Kunde dock inte hitta nån uppenbar fysisk åkomma... Möjligen har han träningsvärk efter två ganska tuffa dressyrpass på raken? Ni som rider mycket, brukar era hästar variera i energi? Kan de ha träningsvärk precis som vi människor? Pålle ska få vila idag och sen får vi se om han känns bättre imorgon.

Min egen träning känns lite seg just nu, det töar så skidåkning är svårt och jag vågar inte springa än :P. Bläschdag.

Skräpnatt. Febertoppar och allmänt dåligt mående p.g.a. en allergisk reaktion på något. Och någon allergitablett kunde jag inte ta eftersom jag skulle upp tidigt och åka till skolan (blir trött av dom). När klockan ringde var jag mer död än levande och kände att det här går inte. Så nu missar jag ett obligatoriskt moment (som går ut på att sitta och lyssna på de andra gruppernas redovisningar).
Känner fortfarande av allergin, men har ingen aning om varför.

Skönt ändå att jag planerat att denna dagen skulle vara en vilodag, då behöver jag inte känna att jag missar något träningspass. Ska bara försöka bära ner några lådor i källaren idag. Möjligen ta en promenad till biblioteket och hämta en bok om jag känner mig pigg nog.

Sådär ja, tandläkartid bokad. Hade kunnat få en återbudstid idag men det blir väldigt svårt, nästa tid var nästa fredag och det är naturligtvis den dagen då jag absolut inte kan över huvud taget :p Så 5 mars fick det bli. Känns som en evighet men nu har jag i alla fall en tid bokad så det känns bra. Förhoppningsvis kan jag få ordning på det här nu :) Ska börja med corsodyl igen så att jag får må lite bättre under tiden.

@cili Låter härligt med en promenad iaf, hoppas du tar dit ut! :) Här ser det till och med ut som att solen kanske kan komma fram bland molnen lite senare...

@zassoo Skönt att ha tandläkartid! Vad exakt är vad med tanden som krånglar? Visdomstand eller nåt annat? Hoppas det löser sig bra i alla fall för fy farao vad handikappande det kan vara att ha tandvärk alltså!

Ställde mig på vågen i morse och har redan gått ner 0,6 kg sedan i måndags (det kan ju variera från dag till dag, så vi får väl se om det håller i sig). Så fick lite ökad motivation till både träningen nu på lunchen och att verkligen hålla kaloriräknandet under helgen! :up:

Tips på god fredagsmat som ändå är relativt kalorisnål? Vanligtvis brukar det bli hemgjord pizza, tacos (funkar förvisso att få kalorisnålt men vi har ätit det så mycket på sistone), paj eller annan ganska kaloririk mat här.

@cherie Jag har tandköttsinflammation :down:

-----------

Just det, tog sista tabletten antibiotika idag. Alltid något! Försöker beta av ett problem i taget...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka