Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorn tänker jag börja mitt nya liv, igen. :p
Nu när jag flyttat hem har jag fan ta mig inga ursäkter... Haha.

Köpt hem en hel del bra käk och ska börja morgondagen med en smoothie och en riskaka med Philadelphia och skinka :d

Till lunch blir det någon variant av nasi goreng (om det blir ätbart, ska laga det ikväll) vilken jag ska räkna ut kalorierna i. :)
Sen blir det blomkålssoppa och torsk med grönsaker, bl.a denna veckan :)

Träna ska jag försöka göra varje dag. Eventuellt inte söndag då jag är bjuden på fest på lördag... Haha.

Avslutade veckan med 6km promenad och 1000m i bassängen. Har fortfarande inte hittat mitt måttband så har inte kunnat mäta mig --> :rage: = Jag

Igår åt jag en liten påse lösgodis. Sockermonstret vann :( Men blev 8km promenad på kvällen iaf. Alltid något. Fick ihop över 5 mil promenad i Januari och -2kg på vågen. Alltid något :)

Hästen tackar! Han är för det mesta mycket trevlig, förutom när han bockar av mig ;).

Jag hade velat åka klassiskt idag men det snöar och blåser här = överallt där det är minsta lilla öppet blåser spåren igen... Så jag tänkte att jag skejtar lite i närmsta elljusspår - det var bara det att det inte fanns något elljusspår där längre eftersom hela området är omdraget pga det annalkande skid-VM här i Falun. Så jag svor och hafsade mig fram bäst jag kunde i stundtals knädjup snö. Blä!

Imorgon åker jag till England och kommer hem igen på onsdag. Kommer springa imorgon bitti innan jag åker (e.m. flyg) och sedan tänkte jag faktiskt ta med mig löpargrejer och se om jag hittar nåt trevligt ställe att springa på dit jag ska ("förort" till London). Gillar att upptäcka nya ställen genom jogging, känns nästan som att man bor där när man är ute och hurtar tycker jag :).

Det förstår jag ;)

Välkommen till min lilla hörna av världen! Här är det bra väder att springa i och inte alltför kallt, även om du kanske är för hurtig för att bry dig om sånt :p

Det förstår jag ;)

Välkommen till min lilla hörna av världen! Här är det bra väder att springa i och inte alltför kallt, även om du kanske är för hurtig för att bry dig om sånt :p

Bor du i/utanför London? Åt vilket håll? Om denna resa går bra kanske jag hamnar i en Londonförort några månader nästa höst, men ingenting är bestämt ännu :).

Jag sammanfattar också min vecka.
Måndag, pass i ridhuset, cirka en halvtimmes effektiv ridning därinne, samt ungefär en halvtimmes skritt och lite trav på ditvägen, lika långt och samma upplägg hem, så allt som allt en och en halv timmes ridning. 2,5 kilometer powerwalk.
Tisdag, en halvtimmes promenad med hästen vid handen. 3,5 kilometer powerwalk.
Onsdag, utritt cirka en halvtimme.
Torsdag, vilodag för hästen. Endast stallpysslet med mockning och vattenbärande för min del.
Fredag, en halvtimmes promenad med hästen.
Lördag, nästan 6 kilometer powerwalk, kan ha varit något längre för jag tror min app hängde sig, det kändes som om vi var ute längre än vad appen angav. Hästen vilar.
Söndag, mellan 30-40 minuters ridning, utritt, men något mer effektiv.

Igår åt jag en liten påse lösgodis. Sockermonstret vann :( Men blev 8km promenad på kvällen iaf. Alltid något. Fick ihop över 5 mil promenad i Januari och -2kg på vågen. Alltid något :)

Åt lite godis igår med :) Brukar köpa 1 kg och frossa. Köpte inte ens 3 kg igår. Räckte :) Man får unna sig ibland!

Det är en app man laddar ner. Man kan också använda hemsidan och logga all träning där i efterhand om man vill. Annars mäter den med GPS sträcka, hastighet osv. Grupper är väl lättast att gå med i via länk härifrån eller om du vill vara med i nån annan grupp. Dock vill jag bara säga att det kanske inte är så lämpligt att du är med i grupper och "tävlar" om mest tid eller flest kilometer? Jag vet att jag själv kan tänka "äh jag går 2 km till så går jag om XX". Hoppas du inte tar illa upp.
Aha, ok. Hittade appen, men räknar den ut hur långt man går eller måste man mäta sträckan själv? Lyckades skriva in i efterhand hur länge jag hade gått men vet ju egentligen inte exakta kilometrarna. Men använder man appen i mobilen för att skriva in sig i utmaningarna hur mycket man gått också eller gör man det alltid på hemsidan?

Jag har också funderat på om det kanske inte vore så bra att "tävla" även om det blir mot mig själv, just nu går jag visserligen bara promenader och tränar 1 gång i veckan på gym (tills mitt knä mår bättre och jag kan börja träna igen). Har räknat ut att jag promenerar ca 62 till 75 timmar i månaden (2-2,5/dag) och sen ska jag träna 3 timmar i veckan också så fort det går.

Funderar på att prova endomondo några dagar och se vad jag tycker om det.

Aha, ok. Hittade appen, men räknar den ut hur långt man går eller måste man mäta sträckan själv? Lyckades skriva in i efterhand hur länge jag hade gått men vet ju egentligen inte exakta kilometrarna. Men använder man appen i mobilen för att skriva in sig i utmaningarna hur mycket man gått också eller gör man det alltid på hemsidan?

Jag har också funderat på om det kanske inte vore så bra att "tävla" även om det blir mot mig själv, just nu går jag visserligen bara promenader och tränar 1 gång i veckan på gym (tills mitt knä mår bättre och jag kan börja träna igen). Har räknat ut att jag promenerar ca 62 till 75 timmar i månaden (2-2,5/dag) och sen ska jag träna 3 timmar i veckan också så fort det går.

När du ska gå: Slå på din gps på mobilen. Sen gå in i appen. Väl walking om du går. Sen play :D
Sen kan du trycka paus om du tar en paus och stannar upp (tex går in på ica ;) ). När du är klar. Paus följt av stopp :)

:arghh: Barnet sover hos mormor så jag tänkte passa på att få en skön kvällspromenad efter den föreningsstämma jag nyss varit på. Men nä, dels så snöar det fortfarande någon form av blöta miniflingor och dels så är mina båda par långa tights + vattentäta jacka hos mormor efter tvätt, och jag kunde inte gå in och störa när jag lämnade bilen. Ska se om jag ids gå dit och hämta om en stund för jag vill ut ju!

Veckan som gått:
Måndag: Vila
Tisdag: Gym
Onsdag: Yogapass på gymmet
Torsdag: Gym
Fredag: Promenad med en vän
Lördag: Corepass + gym (+ en hel del dans ute, men den kan jag ju inte logga ;) )
Söndag: Vila

Planen för kommande vecka:
Måndag: Gym + yogapass på gymmet
Tisdag: -
Onsdag: Yogapass på gymmet
Torsdag: Corepass + gym
Fredag: -
Lördag: Corepass + gym
Söndag: Yogapass på gymmet

Tisdag och fredag är just nu oplanerade, men jag kanske tar några varv i simbassängen någon av dagarna. Det beror lite på hur kroppen reagerar på att jag slutat med hormonella preventivmedel. Ska se om jag mår bättre av att ha en period utan sånt och la ner det för två veckor sen, men just nu beter sig kroppen ännu mer underligt än annars. Hoppas att det ska stabilisera sig snart.

Summering av min vecka:

Måndag: Gym 55 minuter
Tisdag: Vila
Onsdag: Gym 80 minuter
Torsdag: Ridning
Fredag: Gym 75 minuter
Lördag: Vila
Söndag: Gym 70 minuter

Känns rätt bra, men vill lägga in lite cardio också :)

Slår man igång appen och GPS:en funkar så räknar den ut sträckan själv. Är man med i en utmaning registreras det automatiskt hur långt/länge du varit aktiv.

Min personliga åsikt är att du inte borde vara med i utmaningar, det är lätt att det ger ångest för någon som redan rör sig så väldigt mycket som du gör.

Veckan som varit:
Måndag: Core
Tisdag: Promenad på löpband
Onsdag: Promenad
Torsdag: Tabata
Fredag: Promenad + ridning
Lördag: Löpning
Söndag: Löpning + promenad

Mycket promenader pga träningsvärk:p

Slår man igång appen och GPS:en funkar så räknar den ut sträckan själv. Är man med i en utmaning registreras det automatiskt hur långt/länge du varit aktiv.

Min personliga åsikt är att du inte borde vara med i utmaningar, det är lätt att det ger ångest för någon som redan rör sig så väldigt mycket som du gör.
Jag vill inte vara sån liksom, men jag håller med @fryckan starkt i detta @Qelina! Risken är så himla stor att det bara triggar till mer feltänk angående mat och träning. Jag vet själv hur lätt jag blir manisk och endo-utmaningarna är verkligen en riskfaktor. =/

Jag vill inte vara sån liksom, men jag håller med @fryckan starkt i detta @Qelina! Risken är så himla stor att det bara triggar till mer feltänk angående mat och träning. Jag vet själv hur lätt jag blir manisk och endo-utmaningarna är verkligen en riskfaktor. =/
Ah, jag förstår. Om det triggar er triggar det kanske mig också. Ska fundera ett varv extra innan jag går in i det. Tacksam för er input!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 208
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31