Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast alltså.. Om promenaderna skulle räknas så skulle dom ju göra det för alla, så det skulle ju inte göra någon skillnad för dig i utmaningarna egentligen? Jag tex loggade 36h i januari inkl promenader, du loggade 17h 24min inkl promenader. Så jag tvivlar på att skillnaden för din placering skulle vara direkt avgörande. ;)
Tack för den kängan.

@Ackio du kan leta upp en sport som är med i utmaningen och ger samma kalorinivå som rodden, och logga den där med rubriken Rodd. Så har jag gjort ibland när en sport saknats i listan. Då felloggar man ju av en bra anledning.
Att promenader och fitness walking inte räknas är dock ganska självklart, för tidsutmaningen var ju redan från början till för dom som inte är ute och går så mycket och därmed inte har någon chans att vinna km-utmaningen. Ägnar man mycket tid åt promenader så hamnar man ju högt i km-utmaningen istället, dessutom.

Fast alltså.. Om promenaderna skulle räknas så skulle dom ju göra det för alla, så det skulle ju inte göra någon skillnad för dig i utmaningarna egentligen? Jag tex loggade 36h i januari inkl promenader, du loggade 17h 24min inkl promenader. Så jag tvivlar på att skillnaden för din placering skulle vara direkt avgörande. ;)

Klart det gör skillnad. Hon loggar ju fler timmar? Det där var inte särskilt sjysst skrivet!

@Ackio du kan leta upp en sport som är med i utmaningen och ger samma kalorinivå som rodden, och logga den där med rubriken Rodd. Så har jag gjort ibland när en sport saknats i listan. Då felloggar man ju av en bra anledning.
Att promenader och fitness walking inte räknas är dock ganska självklart, för tidsutmaningen var ju redan från början till för dom som inte är ute och går så mycket och därmed inte har någon chans att vinna km-utmaningen. Ägnar man mycket tid åt promenader så hamnar man ju högt i km-utmaningen istället, dessutom.

Och därför är jag inte med i tidsutmaningen. För jag tränar på MITT sätt och för inte trigga MINA tankar om MIG.

Eller så skiter vi i den här diskussionen som för mig från början var ett sidospår efter de andra diskussionerna om utmaningarna. Det passar inte alla helt enkelt. Man behöver inte komma med pikar eller göra andra ledsna för det. Och ja @Nixehen ditt uttalande kändes bara på ptn kiv och gjorde mig ledsen. :(

Eller så skiter vi i den här diskussionen som för mig från början var ett sidospår efter de andra diskussionerna om utmaningarna. Det passar inte alla helt enkelt. Man behöver inte komma med pikar eller göra andra ledsna för det. Och ja @Nixehen ditt uttalande kändes bara på ptn kiv och gjorde mig ledsen. :(

Lämnar det, jag nämnde det bara eftersom jag tyckte att det var genuint tråkigt att ni ville lämna utmaningen.

Tack för den kängan.
Fast alltså, det var ju ingen känga alls? Bara raka fakta ? Om promenader räknas så räknas det ju för alla? Och då blir allas tid i tidsutmaningen mer. Vilket då innebär att det i slutänden inte blir någon skillnad?

Klart det gör skillnad. Hon loggar ju fler timmar? Det där var inte särskilt sjysst skrivet!
Fast vad var det som var elakt? Jag tog ett exempel baserat på våra tider för januari. För som sagt, även för mig (och alla andra) blir det ju mer tid om man räknar in även promenader? Jag menade bara att det liksom inte blir någon större skillnad i slutänden eftersom alla får mer tid.

Det var som sagt inte menat som något elakt alls, utan bara som ett inlägg i diskussionen

Fast alltså, det var ju ingen känga alls? Bara raka fakta ? Om promenader räknas så räknas det ju för alla? Och då blir allas tid i tidsutmaningen mer. Vilket då innebär att det i slutänden inte blir någon skillnad?

Fast vad var det som var elakt? Jag tog ett exempel baserat på våra tider för januari. För som sagt, även för mig (och alla andra) blir det ju mer tid om man räknar in även promenader? Jag menade bara att det liksom inte blir någon större skillnad i slutänden eftersom alla får mer tid.

Det var som sagt inte menat som något elakt alls, utan bara som ett inlägg i diskussionen
Jag kanske inte bara jämför mig med dig? Du får det att låta som att du är den enda andra som gäller.

Nja inte riktigt, jag är skitdålig på att promenera och springer inget just nu så för mig skulle det bli någon timme extra. Så jämfört med mig skulle det bli stor skillnad för någon som promenerar mycket.
Men det reflekteras ju redan i km-utmaningen så tycker att är schysst att dela upp det och så får man välja vad man vill vara med på, jag får ju inga km på mitt gymmande ;)

Jag kanske inte bara jämför mig med dig? Du får det att låta som att du är den enda andra som gäller.
På riktigt?`Så jag borde ha tagit ALLA andras tider som exempel för att du inte ska känna att jag pekar ut mig själv som den enda utmanaren? Det känns ju.. rimligt. :grin:

Men okej. Here goes:
cili: 31h 01min (inkl promenader)
Emtheralia: 27h 36min (inkl. promenader)
Nixehen: 36h 10min (inkl. promenader)
fryckan: 29h 52min (inkl. promenader)
GoLightly: 20h 21min (inkl. promenader)

And so on..

Sluta ta allting personligt, för det är det inte. Det var bara ett inlägg i en diskussion, på ett diskussionsforum.

19 h 55 min 16 s hade jag legat på i tid istället om promenader räknats.
Istället låg jag på vad.. 1 timme 15 min.

Rätt stor skillnad. Så kan vi lägga ner detta skit snart? Vi har lämnat tidsutmaningen. Acceptera och sluta bråka :)

Min planering för veckan ser ut så här:

Måndag: Vila
Tisdag: Gym
Onsdag: Spinning
Torsdag: Ridning och gym
Fredag: 100% Abs
Lördag och söndag: Gym en dag, vila en dag

Yeez guys, det spelar ju noll och ingen roll huruvida man vill vara med i en utmaning i en app eller ej. Jag har t.ex. inget som helst intresse av att jämföra mina timmar eller kilometer med andra och reggar mina pass i mitt privata Excel-dokument som ingen annan någonsin ser. Passar mig utmärkt :). Each to his own. Om någon triggas negativt av att inte kunna vinna pga förutsättningarna för den utmaningen så är det väl superbra om den personen går ur? Vissa kan ta en sistaplats med en nypa salt, andra mår dåligt över sig själva och då är det ju väldigt onödigt att vara med.

Jag sprang 6x5 min intervaller i någon slags snömodd imorse, totalt 10,5 km inkl upp- och nedvarv. Vi har fått så sjukt mycket snö de senaste tre dygnen! Löpningen gick långsamt, men pulsen var rätt låg också vilket tyder på att jag har bättre kapacitet egentligen. Nu är jag på tåget mot Arlanda och kom på att jag nog behöver en eluttagsadapter i UK men glömde ta med. Bajs. Får försöka köpa en på flygplatsen.

Jag sprang 6x5 min intervaller i någon slags snömodd imorse, totalt 10,5 km inkl upp- och nedvarv. Vi har fått så sjukt mycket snö de senaste tre dygnen! Löpningen gick långsamt, men pulsen var rätt låg också vilket tyder på att jag har bättre kapacitet egentligen. Nu är jag på tåget mot Arlanda och kom på att jag nog behöver en eluttagsadapter i UK men glömde ta med. Bajs. Får försöka köpa en på flygplatsen.
Här bara fortsätter snön också. Det känns i benen att alla småmuskler fick jobba när jag gick igårkväll :)

Här bara fortsätter snön också. Det känns i benen att alla småmuskler fick jobba när jag gick igårkväll :)

Åh jag vill också ha snö! Blir lite avis när jag ser alla snöbilder på Facebook. Nu har vi iaf runt nollan så håller tummarna för att det kommer snö istället för regn snart.

Åh jag vill också ha snö! Blir lite avis när jag ser alla snöbilder på Facebook. Nu har vi iaf runt nollan så håller tummarna för att det kommer snö istället för regn snart.
Här har det snöat tung, blöt snö i tre dagar nu. Innan dess var det slask som frös på till ren is överallt, så underlaget under snön är inte det roligaste :crazy: men det är fint att titta på! :up: :D

@snow, :bow:. Du är så klok. Jag är heller inte med i några som helst utmaningar, för det enda jag gör förutom ridningen är i nuläget just promenader, och jag är alldeles för mycket tävlingsmänniska för att vara med i något där det nästan är dömt på förhand att jag ska komma typ sist i. Det triggar bara ångest. Och det är väl även lite det jag tänkte på när det gäller dig, @Qelina, det kanske inte är läge att du är med i något som riskerar att trigga ätstörningen ännu mer? Och för att alla ska förstå mitt hiskeliga beteende när det gäller att förlora, jag blev så arg när jag förlorade vår årliga minigolfturnering med mina kusiner för några år sen att jag gick hem. :o Det är inget jag är stolt över, men det är något jag har fått lära mig att leva med, och försöka trycka undan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 208
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka