Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Jenka Tack för ditt svar, jag har någon sors tanke om att man egentligen behöver träna typ varje dag för att få resultat och det är så jag brukade träna förr så nu håller jag på att lära om och försöka nöja mig med att inte träna varje dag utan bara ett par gånger i veckan.
Jag drömmer om kungsleden men vet inte om jag är för feg för att åka ensam.. I vilket fall som helst så ska jag vandra lite här på ön tänker jag mig, alt cykla om mina knän är starka nog för det till dess.
Drömmer om en vandringsresa till Spanien, Italien eller Frankrike också.
Åh jag är också himla sugen på att vandra! Över huvud taget är jag väldigt sugen på att åka upp till svenska fjällen på sommaren. Vi kanske får anordna en buke/beach-resa
Känner mig rastlös och har således virvlat runt i huset och städat! Skönt att ha lite energi för en gångs skull. Känner dock av värken i munnen fortfarande så någon regelrätt träning hoppar jag över men bara att känna att jag vill röra mig är rätt skön.
Jag hade (och har) blåvägrat att hantera hästar som inte kan uppföra sig normalt. Det är ens förbannade skyldighet att se till att ens häst kan hanteras av alla i normala vardagssituationer om man står i ett kollektivstall (och då inbegriper det att kunna ledas utan något löjligt kedjegrimskaft). Jag blir rent av arg av att läsa det du skriver!![]()
@snow Men fy!Det där är anledningen till att jag inte gillar att hantera andra människors bängliga hästar... Hoppas det inte är någon fara med hälsenan!
@snow : åh vad jobbigt att behöva ta hand om andras bråkiga hästar :/ har ju ej hängt med så bra i vinter, vad är det för skador du haft? Hoppas hälsenan är ok!
Jag förstår att du är less. Jag har ju provat massor av olika stall (nu lät det som att jag har stått i tusen stall, och det har jag inte gjort, men de har varit väldigt annorlunda upplagda), och alltifrån att sköta allting själva via kollektivstall till helt inackorderad. Helinackorderingen var sämst av helt andra skäl, och dessutom är det en form som inte riktigt passar mig som person (jag blir bara irriterad om jag kommer till stallet på eftermiddagen och min box fortfarande inte är mockad fast den skulle vara det, och ändå så vet jag att det beror på att personen jobbar, men då ställer jag mig och mockar den, typ, och det känns som lite onödiga pengar när man inte har så mycket av den varan), men annars är kollektivstallet definitivt det sämsta jag provat. Dels för att det där med att ha pass på schema är så otroligt krabbigt, dels för att ingen vill ta obekväma pass som jul- och nyårshelger så då blir det bara en massa gnäll och klagomål, och dels för det du beskriver, att folk inte uppfostrar sina hästar. Jag vet inte hur många gånger jag höll på att bli översprungen av galet föl/unghäst vid utsläppen, för att ägaren inte prioriterade att lära fölet att gå i grimma. (Sen kan vi ju diskutera hur avskräckt jag blev av just den hästen, eftersom jag råkar stå som ägare till den idag.)
Idag betalar jag för in- och utsläpp samt fodringar. Jag mockar själv och ser till så att det finns hö packat för insläpp/kväll, samt morgon och lunch dagen efter. Behöver inte göra något med de andras hästar mer än i undantagsfall, och här är hästarna så pass hanterliga och trevliga att det inte ens hade blivit jobbigt. Perfekt deal. Och aldrig mer kollektivstall, det ska jag undvika som pesten.
Ja jag vill jättegärna upp på Kebnekajse. Eller åka ut och tågluffa. Nåt i den stilen helt enkelt, inte åka nånstans och ligga på en strand i en vecka.
La ut frågan på ett reseforum och har fått svar från en tjej som är sugen på att åka ut två veckor i sommar, kanske kan bli något av det.
Vet att du har rätt i det du säger, egentligen. Men samtidigt känns det inget vidare att tvinga sig iväg till gymmet när jag ätit fantastiskt dåligt (att jag dessutom är vidrigt täppt i näsan trots nässpray bidrar det med, det är dock ingen fara för jag har ingen feber eller halsont).@cili När jag får sådana svackor brukar jag vara extra noga med att tvinga iväg mig själv i alla fall. Trots att jag inte vill eller orkar. Ingenting blir bättre för mig av att isolera mig och inte gå ut, det blir bara värre. När jag var yngre lät jag det hela eskalera till den grad att jag inte gjorde någonting alls, sov från 05-15, slutade äta (eller hetsåt), slutade höra av mig till vänner etc.
Har du ingen kompis, klasskompis eller bekant du kan boka in dig med idag? Även om det är jobbigt så ta dig iväg, det blir inte bättre av att ligga hemma och göda ångesten.
Så tolkar jag dig inte heller, så det är lugnt.@cili Jag menar inte att vara hård eller dum så jag hoppas inte du tar det så. Jag ger bara råd utifrån hur jag själv fungerar och jag vet hur jag måste tvinga iväg mig själv trots att jag inte sovit eller ätit eller knappt duschat för att det inte ska bli ännu värre.
Gör en sak idag och ta dig ut och gör det! Ta på dig vanliga kläder, åk iväg och ta dig ut istället för att stänga in dig. Det kommer kännas mycket bättre efteråt! Antingen en sväng på gymmet eller åk till ett bibliotek och sitt en stund med skolan. Det måste inte bli perfekt eller flera timmar, målet är att komma utanför dörren och pricka av en av sakerna du önskar göra.