Hej alla fina beachisar!
Var länge sen jag skrev nu, men jag behöver komma med i gemenskapen igen känner jag! Lämnade ju lägenhet, jobb och Sverige i nov och åkte till Australien för ett år framöver

Så ja, 3,5 månad har vi varit iväg nu!
I juni -14 blev jag och min pojkvän vegetarianer och efterhand började vi även äta mer och mer veganskt. Tränade yoga varje dag typ och sprang 3 dagar i veckan. Vägde typ 57-58 kg och mådde riktigt jäkla bra!
Iaf, iom flytten kastades ju alla rutiner på ända.. Fortsatte äta vegetariskt, men gick ifrån den veganska kosten. Tränade betydligt mindre i början till att typ inte träna alls från efter nyår ungefär.
Nu kom vi precis till vänner i sydney och jag hittade en våg

har ju känt att jag gått upp i vikt (jobbade på ett cafe i 2 mån i Melbourne där man fick ta precis vad man ville gratis..) men iaf, 3 kg hade jag gått upp sen jag kom till aus! Känner mig ej heller lika nice i kropp och knopp som jag gjorde i okt/nov.
Så! Dags att göra lite förändringar

Gått ned 1 kg redan (på 5 dagar) genom att inte äta skräpmat/godis och se till att promenare iaf 1 h/dag. Har också ätit enligt periodisk fasta, så bara svart kaffe på morgonen och sen ätfönster mellan 12-20. Även återgått till att försöka äta så mycket veganskt som möjligt.
Just för tillfället bor vi hos min pojkväns faster i sydney, kommer nog stanna här en vecka framöver. Fastern är utbildad hälsocoach och äter till stor del vegansk kost (speciellt nu när vi är här) och hon gör typ massa egna nötmjölker, egen musli, bröd (fastern äter helt glutenfritt) etcetc. Så det känns jättebra! Lite ordentlig nystart

Blir dock ej så periodisk fasta här tror jag, iaf inte om vi äter frukost ihop.
På motionssidan tänker jag fortsätta med promenader samt att försöka vara så vardagsaktiv som möjligt, spela lite fotboll i parker/ där vi campar, spela beachvolleyboll och springa/gå när vi är på stranden.
Ah, shit, kändes som det där blev ganska långt! Haha. Men vi kommer ha ganska stabilt internet framöver, och jag saknar er här i tråden så ska försöka hänga med igen! Blir dock alltid att skriva från mobilen så ni får stå ut med stavfel o konstigheter
Kram!