Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var ute och red en sväng på pålle, det blåste halvt storm och han blev så enormt stark på hemvägen. Inte min roligaste uteritt :meh:

Just nu är jag lite less. Vi har kollektiv skötsel av hästarna i mitt stall på helger och idag var det min tur att ha insläppet. Hästarna är alltid lite taggade då men det brukar gå bra även om man ibland har en häst ståendes på bakbenen bredvid en. Nackdelen med att behöva hantera andras hästar - min egen är alltid supersnäll att ta in från hagen. Jag gillar heller inte att vi har insläpp av upp till 16 hästar själv, det tar en himla tid att ta in dem en och en och de hästar som blir sist kvar tenderar att bli väl uppjagade. Idag hjälpte min pojkvän mig att ta in hästarna och tyvärr så hade jag nog lite för mycket fokus på att se hur det gick för honom, samt gjorde en felbedömning och använde inte kedjegrimskaft till en av hästarna som är erkänt "bänglig". Från ingenstans så sprang denna häst RAKT IN i mig bakifrån och jag måste ha fått en spark av hans framben på min hälsena när jag puttades framåt :(. Det gjorde inte superont direkt men nu ömmar den när jag går och värker lite grann konstant. Det bästa av allt är att jag har utsläpp imorgon bitt också, hoppas verkligen att hästarna sköter sig då och att jag inte är tvärhalt :meh:. Är så trött på skador nu; har haft världens skitvinter på den fronten!
Usch, jag har också stått i kollektivstall där vissa hästar stegrat sig när man lett dom, försökt knuffa in en i väggen när man lägger på täcken, hugger efter en och drar iväg i full fart när man leder dom. Jag är uppväxt med hästar och absolut inte rädd men jag har respekt för dom och kan tycka att det blir obehagligt när de beter sig så. Då blir det liksom inte roligt, och som du säger så blir dom ju ofta lite uppjagade också och då blir det ännu värre. Du har ju verkligen haft nog med skador så det räcker för flera år tycker jag. Hoppas hälen repar sig snart

Hej alla fina beachisar!

Var länge sen jag skrev nu, men jag behöver komma med i gemenskapen igen känner jag! Lämnade ju lägenhet, jobb och Sverige i nov och åkte till Australien för ett år framöver :D Så ja, 3,5 månad har vi varit iväg nu!
I juni -14 blev jag och min pojkvän vegetarianer och efterhand började vi även äta mer och mer veganskt. Tränade yoga varje dag typ och sprang 3 dagar i veckan. Vägde typ 57-58 kg och mådde riktigt jäkla bra!
Iaf, iom flytten kastades ju alla rutiner på ända.. Fortsatte äta vegetariskt, men gick ifrån den veganska kosten. Tränade betydligt mindre i början till att typ inte träna alls från efter nyår ungefär.
Nu kom vi precis till vänner i sydney och jag hittade en våg ;) har ju känt att jag gått upp i vikt (jobbade på ett cafe i 2 mån i Melbourne där man fick ta precis vad man ville gratis..) men iaf, 3 kg hade jag gått upp sen jag kom till aus! Känner mig ej heller lika nice i kropp och knopp som jag gjorde i okt/nov.

Så! Dags att göra lite förändringar :) Gått ned 1 kg redan (på 5 dagar) genom att inte äta skräpmat/godis och se till att promenare iaf 1 h/dag. Har också ätit enligt periodisk fasta, så bara svart kaffe på morgonen och sen ätfönster mellan 12-20. Även återgått till att försöka äta så mycket veganskt som möjligt.

Just för tillfället bor vi hos min pojkväns faster i sydney, kommer nog stanna här en vecka framöver. Fastern är utbildad hälsocoach och äter till stor del vegansk kost (speciellt nu när vi är här) och hon gör typ massa egna nötmjölker, egen musli, bröd (fastern äter helt glutenfritt) etcetc. Så det känns jättebra! Lite ordentlig nystart :) Blir dock ej så periodisk fasta här tror jag, iaf inte om vi äter frukost ihop.

På motionssidan tänker jag fortsätta med promenader samt att försöka vara så vardagsaktiv som möjligt, spela lite fotboll i parker/ där vi campar, spela beachvolleyboll och springa/gå när vi är på stranden.

Ah, shit, kändes som det där blev ganska långt! Haha. Men vi kommer ha ganska stabilt internet framöver, och jag saknar er här i tråden så ska försöka hänga med igen! Blir dock alltid att skriva från mobilen så ni får stå ut med stavfel o konstigheter ;)

Kram!
Välkommen tillbaka! Kul att höra från dig. Låter som att du har en bra plan för att komma på rätt spår igen Tror det är bra att du gör det på ett sätt så du fortfarande kan njuta av resan och inte ha för mycket fokus på mat och vikt utan på att upptäcka landet och ha roligt men samtidig vara hälsosam.

Är tanken att ni reser runt under hela resan? Ska ni bo på olika ställen och jobba eller kommer ni stanna längre på vissa ställen och ha lägenhet och så?

Även jag har trotsat vädrets makter, snöfall på tvären minst sagt! Inne i skogen var det dock lugnt så det blev en massa galoppande idag på glad häst, superhärligt! Nu fullkomligt öser snön ner, något mer vertikalt, med stoooora snöflingor. Mars började med besked. ;)

Här är mina nya tights förresten! Älskar de med eldtryck :love: Ursäkta för dåliga bilder, sommardäck i sopsäckar blockerar ungefär hela spegeln. :p
DSC_0976_zpsjfbcikvw.jpg

Syns lite dåligt men dessa har djurmotiv och blommor! De har även dekorsömmar så de ser riktigt proffsiga ut. :up:
DSC_0974_zpswwugjiqv.jpg

Hej alla fina beachisar!

Var länge sen jag skrev nu, men jag behöver komma med i gemenskapen igen känner jag! Lämnade ju lägenhet, jobb och Sverige i nov och åkte till Australien för ett år framöver :D Så ja, 3,5 månad har vi varit iväg nu!
I juni -14 blev jag och min pojkvän vegetarianer och efterhand började vi även äta mer och mer veganskt. Tränade yoga varje dag typ och sprang 3 dagar i veckan. Vägde typ 57-58 kg och mådde riktigt jäkla bra!
Iaf, iom flytten kastades ju alla rutiner på ända.. Fortsatte äta vegetariskt, men gick ifrån den veganska kosten. Tränade betydligt mindre i början till att typ inte träna alls från efter nyår ungefär.
Nu kom vi precis till vänner i sydney och jag hittade en våg ;) har ju känt att jag gått upp i vikt (jobbade på ett cafe i 2 mån i Melbourne där man fick ta precis vad man ville gratis..) men iaf, 3 kg hade jag gått upp sen jag kom till aus! Känner mig ej heller lika nice i kropp och knopp som jag gjorde i okt/nov.

Så! Dags att göra lite förändringar :) Gått ned 1 kg redan (på 5 dagar) genom att inte äta skräpmat/godis och se till att promenare iaf 1 h/dag. Har också ätit enligt periodisk fasta, så bara svart kaffe på morgonen och sen ätfönster mellan 12-20. Även återgått till att försöka äta så mycket veganskt som möjligt.

Just för tillfället bor vi hos min pojkväns faster i sydney, kommer nog stanna här en vecka framöver. Fastern är utbildad hälsocoach och äter till stor del vegansk kost (speciellt nu när vi är här) och hon gör typ massa egna nötmjölker, egen musli, bröd (fastern äter helt glutenfritt) etcetc. Så det känns jättebra! Lite ordentlig nystart :) Blir dock ej så periodisk fasta här tror jag, iaf inte om vi äter frukost ihop.

På motionssidan tänker jag fortsätta med promenader samt att försöka vara så vardagsaktiv som möjligt, spela lite fotboll i parker/ där vi campar, spela beachvolleyboll och springa/gå när vi är på stranden.

Ah, shit, kändes som det där blev ganska långt! Haha. Men vi kommer ha ganska stabilt internet framöver, och jag saknar er här i tråden så ska försöka hänga med igen! Blir dock alltid att skriva från mobilen så ni får stå ut med stavfel o konstigheter ;)

Kram!

Hej! Kul att du är tillbaka! :) Låter helt fantastiskt att vara i Australien så länge.

@Qelina jag vet att det inte är så mycket till hjälp men jag tycker du är så stark som kämpar dig igenom det här!
Tack! Det är fint att höra. Min kompis sa igår att det är ett under att jag fortfarande lever med tanke på hur kämpigt jag haft det och har det, att det är ett tecken på att jag är stark. Försöker se det så, att jag är stark. Och envis. Och så har jag haft tur också, jag har överlevt mina överdoser, sjukdomar, skador osv fast det kunde gått mycket värre. Och t.ex. med anorexin, de kända modeller som dött av anorexi har alla haft högre BMI än vad jag haft och vägt mer än mig under långa perioder och ändå har jag överlevt. Så ja, lite tur är det också, eller så är det som alla säger att min kropp är lite av ett under, den verkar klara saker den inte "borde" klara vilket typ gjort att jag sett mig som odödlig och att jag inte behöver ta hand om mig själv.

Grattis till mig som vann februariutmaningen! :D

---
På tal om resor och vandringar så har jag tagit ledigt en vecka i Juni som jag vikt åt äventyr. Antingen blir det en fjällvandring med hunden eller en tripp till nåt kul land. Spännande! :D

Åh vad kul! Vet du var vandringen blir i så fall?

Jag och sambon har fått erbjudande om att vandra till Trolltunga (ja inte hela vägen dit ifrån Sverige ;) men till den kända klippan) med ett stort gäng, men det är vid midsommar. Får se om jag är redo redan då för en sån vandring!

@cili Hoppas du kommer iväg på någon resa, det lät spännande att åka med en person från reseforumet! Jag har heller aldrig rest själv förutom att jag tagit flyget själv men sen har jag inte varit ensam på själva. Skulle nog vilja göra någon resa ensam för att testa och känna att jag får klara mig helt själv. Men det är såklart roligare med sällskap så jag hoppas det löser sig för dig, klart du ska ut och resa!

Alltså jag har så ont i kroppen idag! Fick massage igår och min kropp måste verkligen ha varit spänd innan och haft en massa knutor för idag har jag träningsvärk på alla ställen jag fått massage, värst är vaderna och axlarna, det gör till och med ont att gå.

Idag blir det lite promenader, ca 2,5 timme totalt, men ingen annan träning så en ganska lugn dag, hoppas på att slippa snön som det sägs ska komma på eftermiddagen när jag ska gå till och från min farmor och farfar. Jag vill inte ha någon snö nu, har ju precis kommit igång med träningen och det känns för kallt och träligt att ge sig ut och springa i snö eller snöblask.

Imorgon är det vägningsdag som vanligt, hatkärlek till det. Går det "rätt" så känns det ju så bra och lätt men är det fel siffror så känns ju allt hemskt. Men jag vet ju på ett sätt att om jag gått upp i vikt så är det vätska pga nya medicinen, för det borde vara omöjligt att gå upp i vikt av det jag äter även om det känns som att jag äter som en häst.

@cili jag hade samma dilemma som dig när det gällde resande, till Slut åkte jag själv på volontärresa till Mexiko. Helt perfekt, bland det bästa jag gjort och alla reste själva så man blev snabbt en tight grupp och tillräckligt organiserat för att jag dels skulle våga mig iväg, och dels vara säker på att inte bli ensam.
Även ridresan var det många som reste själva på, vandringsresor lär ju vara lika organiserade.

@Trollunge låter helt underbart!

@Chili snygga tights!

@Qelina du frågade vad som är normalt, jag skulle säga att tre löppass/vecka är rätt mycket men inte onormalt. Inte lite iaf!

Jag var ute och cyklade igår, sambon har ju blivit frälst i mtb i skogen. Han har fixat iordning min cykel ordentligt men är inte så pedagogisk utan tog mig med på alldeles för svår runda (is, mörker/pannlampa, svår terräng och cykel jag inte är van vid eller har lärt mig växlarna helt) så det gick rätt dåligt och jag blev bara förbannad. Ska ut imorgon igen!
Idag ett riktigt bra agilitypass :)

Veckan slutar alltså på ett pass spinning, 1 Core, 2 yoga, 1 cykel,1 agility och så promenader på det. Lite lite men ändå okej.
Nu är jag tillfälligt gymkortslös så nästa vecka blir rätt lugn. Planen:
måndag cykel och yoga
tisdag långpromenad
onsdag löpning
torsdag vila
fredag cykel
lördag promenad och yoga
söndag vila

Maten har varit halv katastrof i veckan, nästa vecka ska sockret bort!

@Trollunge, jag var i Aus 2008. Februari-maj,så tre månader, mestadels i Sydney.
Åkte från Cairns, till Sydney.
Heeelt fantastiskt! :love:

Dock var det ju helt fel att börja i Cairns. Vi fick från snorvarmt till 10 grader och regn i Sydney i slutet av resan :p

Fy vad det blåser idag! Hade velat komma ut på promenad men vill inte blåsa bort. Jättedålig ursäkt, jag vet, men det är egentligen lika bra för jag har sjukt mycket plugg att göra. Det här med att läsa dubbelt känns som en dum idé just nu... Kollar femmilen samtidigt :angel:

Jag måste bara delge denna nyhet, lite nytta verkar ändå de här promenaderna i samband med lite mer regelbunden och "tuffare" ridning än de sista åren ändå ha gjort. Jag sitter nämligen i detta nu i en skjorta jag köpte i somras utan att prova innan (jaja, det är sån jag är, och min syster som är lite grövre byggd än mig har en i samma modell och samma storlek fast i en annan färg, så jag tog för givet att den skulle passa), sen provade jag den i början av november och den satt... inte bra alls. Men nu gjorde jag ett nytt försök med den idag, och den sitter mycket, mycket bättre. :up:

Det väger definitivt upp att det inte blir någon träning idag. Hästen har planerad vilodag, här är riktigt busväder och vi ska strax iväg för att fira min kusin som fyller år. Men, nya tag imorgon helt enkelt. Det här var en morot.

Jag hänger gärna på i den här tråden! :)

Jag har gått med i en grupp på skolan som är till för sådana som inte varit igång på riktigt på ca 2 år. Gruppen har varit igång sedan i höstas, och nu tycker jag att jag borde ha sett mer resultat. Kanske måste äta mindre choklad :angel:

Min vecka ser ut så här:

Måndag Grit
Tisdag Gym
Onsdag Gruppträning med skolgruppen, vi vet inte inriktning i förväg
Torsdag Bodypump eller Bodycombat, kan inte bestämma mig
Fredag Spinning Puls
Lördag Vila
Söndag Vila, ev någon lugn löptur

Åh vad kul! Vet du var vandringen blir i så fall?

Jag och sambon har fått erbjudande om att vandra till Trolltunga (ja inte hela vägen dit ifrån Sverige ;) men till den kända klippan) med ett stort gäng, men det är vid midsommar. Får se om jag är redo redan då för en sån vandring!

@cili Hoppas du kommer iväg på någon resa, det lät spännande att åka med en person från reseforumet! Jag har heller aldrig rest själv förutom att jag tagit flyget själv men sen har jag inte varit ensam på själva. Skulle nog vilja göra någon resa ensam för att testa och känna att jag får klara mig helt själv. Men det är såklart roligare med sällskap så jag hoppas det löser sig för dig, klart du ska ut och resa!

Jag drömmer om kungsleden men vet inte om jag är för feg för att åka ensam.. I vilket fall som helst så ska jag vandra lite här på ön tänker jag mig, alt cykla om mina knän är starka nog för det till dess. :)

Drömmer om en vandringsresa till Spanien, Italien eller Frankrike också.

Jag drömmer om kungsleden men vet inte om jag är för feg för att åka ensam.. I vilket fall som helst så ska jag vandra lite här på ön tänker jag mig, alt cykla om mina knän är starka nog för det till dess. :)

Drömmer om en vandringsresa till Spanien, Italien eller Frankrike också.

Åh vad härligt det låter. Polen har jag hört ska ha väldigt trevliga leder också och det är lite humanare temperaturer på sommaren. Är också lite sugen på att vandra, men är lite för bekväm av mig och har hört (men inte kollat upp) att priset drar iväg en del om man vill ha stuga, service och grejer. Känner mig rätt klar med tält efter festivalande. :p

Idag har jag varit ute på långpromenad med sambon och funderar på om jag ska orka ta mig en sväng till gymmet också. Just nu känns det inte så, men hade nog känts skönt när jag väl är där.

+ @Trollunge (din resa lät himla trevlig förresten! kul att höra att allt går bra!)
Att vara själv på plats är jag inte ett dugg orolig för. Det är själva grejen med att hitta rätt på flygplatsen, överleva flyget och sen ta mig från flygplats till hotell som känns svårt. Skulle vilja göra det med sällskap först, så jag vet lite hur det funkar, för jag har inte åkt flyg sedan jag var 12 år (och det minns jag inte ett dugg av).

@Jenka
Ridresa har jag kollat på, är rejält sugen på det kan jag lova. Men det kostar ju så jäkla mycket :/

On topic så kan jag ju meddela att den här veckan inte blev så jäkla mycket träning som jag tänkt. Fick vackert avboka dagens corepass+yogapass eftersom bihålorna fortfarande är fyllda och gör ont. Kan träna inne på gymmet när det är så, men inga pass. Och när pojkvännen stannade kvar lite längre än han tänkt så blev det inget gym alls idag, för dom stänger rätt tidigt på söndagar.
Är inbokad på core imorgon också, men kanske går till gymmet tidigare på dagen istället eftersom jag ändå är hemma hela dagen. Det är ju trots allt rätt skönt att passa på när det ändå är så gott som folktomt.

Har för övrigt sabbat min ena biceps nåt så in i förbannat. Jag lyckades slå armen rejält hårt rakt i ett dörrhandtag igår (det var mammas hund som drog in mig i det, så för en gångs skull är det inte jag själv som varit klantig alltså), dessutom ett sådant som har en knopp längst ut på handtaget så det gick rätt djupt på en liten yta. Har nu ett blåmärke i storlek som en femkrona, som är oerhört skarpt avgränsat, och det gör förbannat ont att spänna muskeln. Så det blir inga övningar som påverkar den inte. Så jäkla typiskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka