Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom vi har inläsningsdag imorgon (dvs inget schemalagt) har jag bokat in mig på ett Just Dance-pass på gymmet på förmiddagen. Börjar fundera lite över vad sjutton jag gett mig in på. Brukar ju vara rätt kass på att tolka rörelser när dom sker fort (vilket leder till stress och fullständig blackout i vissa fall). Men! Koreografin ändras med varje låt, så om jag inte hänger med så kommer det snart en ny låt där man börjar om från scratch igen :D Dessutom borde det inte vara så himla många andra med vid den tidpunkten, hoppas jag.

@cili Åh låter ju som ett roligt pass, men förstår känslan, skulle känna likadant! Men skulle tänkt likadant ang koreografin också, haha! Jag tror du kommer få det kul, oftast blir man fylld av glädje efter danspass tycker jag! :D

Nu är min resa bokad så kanske kan återvända så smått till livet igen, pust, sån jävla pärs att boka resor! Denna gång blev typ allt fel som kunde bli det, men det löste sig till slut... Nu är jag både lite lättad och lite lätt ångestfylld över att vi ska vara borta ett tag, inte har koll på allt ännu, behöver välja mellan två boenden på ön (och jag kan inte välja för jag lider av grav beslutångest!)... Urk :p

Om 12 minuter måste jag släppa allt detta och börja plugga istället. Har min första, riktiga klient imorgon! Nervöst!

Ikväll kör jag Aerobics hade jag tänkt :bump: Köttar semesterkropp nu! ;)

@Emtherlia Till psykolog! Därav begreppet klient (eller patient om man föredrar det) ;) Vi har en egen psykologmottagning på skolan, som drivs av oss studenter samtidigt som vi får handledning av legitimerade, erfarna psykologer :)

Fy vad skönt att läsa att någon annan känner likadant när det gäller simning! Jag är också ganska dålig på det och blir fort trött och uttråkad (eller så blir jag trött för att jag blir uttråkad, jag vet inte riktigt), så jag har helt gett upp det som träningsform faktiskt. Kaaanske att jag masar mig ner i poolen på gymmet någon gång för att det är skönt, men aldrig igen med ambitionen att faktiskt få ett helt träningspass av det. Det funkar inte för mig.

Åh, jag trodde bara det var jag! Folk skuttar gladeligen ner i poolen och simmar en mil eller två och för mig kändes 35minuter som 4 timmar. :cautious: Tänkte ge det ett försök till, vem vet, det kanske blir mirakulöst jättekul (men jag tvivlar)!

@Emtherlia Haha ja, det är ju några år i skolbänken... Men jag har inte ångrat det en sekund. Har dock 2,5 år kvar så är ju inte ens nära mål ännu, kanske inte ska uttala mig ännu, haha! Däremot känns det som att tiden har gått djävulsk snabbt, helt galet att jag redan går i termin sex och ska börja med egna klienter. Helt knäpp känsla, men samtidigt så kul och oerhört motiverande! :)

Vad var det du arbetade med nu igen? Vet att jag har frågat förut, förlåt!

Åh, jag trodde bara det var jag! Folk skuttar gladeligen ner i poolen och simmar en mil eller två och för mig kändes 35minuter som 4 timmar. :cautious: Tänkte ge det ett försök till, vem vet, det kanske blir mirakulöst jättekul (men jag tvivlar)!

Jag är likadan! Simning är ju sååå tråkigt, det tar en evig tid fram och tillbaka i bassängen bara. MEN jag har förstått att jag måste vara i rätt sinnesstämning, nästan som i trans liksom, då är det jätteskönt att simma. Helt tom i huvudet och bara köra runt, runt, runt och bli lite omtöcknad och trött av både ansträngningen och klordimmorna. Men det är ju inte jämförbart med annan typ av träning, där det händer saker hela tiden...

Eftersom vi har inläsningsdag imorgon (dvs inget schemalagt) har jag bokat in mig på ett Just Dance-pass på gymmet på förmiddagen. Börjar fundera lite över vad sjutton jag gett mig in på. Brukar ju vara rätt kass på att tolka rörelser när dom sker fort (vilket leder till stress och fullständig blackout i vissa fall). Men! Koreografin ändras med varje låt, så om jag inte hänger med så kommer det snart en ny låt där man börjar om från scratch igen :D Dessutom borde det inte vara så himla många andra med vid den tidpunkten, hoppas jag.

Jag har gått på en hel del danspass tidigare, innan jag insåg att jag inte tyckte att var speciellt kul. Och här har du en med två vänsterfötter, ingen taktkänsla och cement i höfterna så jag tror du kommer klara det galant! Huvudsaken är ju inte att man gör exakt alla rörelser som hon gör, utan att man får upp flåset! :)

Jag är likadan! Simning är ju sååå tråkigt, det tar en evig tid fram och tillbaka i bassängen bara. MEN jag har förstått att jag måste vara i rätt sinnesstämning, nästan som i trans liksom, då är det jätteskönt att simma. Helt tom i huvudet och bara köra runt, runt, runt och bli lite omtöcknad och trött av både ansträngningen och klordimmorna. Men det är ju inte jämförbart med annan typ av träning, där det händer saker hela tiden...

Får försöka mig på simmandet när jag är i en annan sinnesstämning och se om det funkar bättre! :) Jag VILL ju att det ska vara skönt och avslappnande.

OMG vad vi gått idag! Stack hemifrån vid 10-tiden, gick drygt 2 h (11 km) till Bondi beach. Badade i det härligaste vattnet, heelt kristallklart, djupt fort och lagom med vågor. Soltorkade. Åt lunch på ett veganskt ställe med olika pajer och juicer och grejjer. Blev supermätt. Gick en 6 km coastal walk från bondi beach till coogee beach (1,5 h). Jättevackert och vääldigt backigt :p Badade igen! Tog bussen tillbaka och gick dryga 3 km till (30 min) över harbour bridge sista biten hem. Hemma vid 17.45, puh! Härlig dag, men lagom slut i fötterna nu :p

Bild från coastalwalken!

20150303082701-110.146.171.216.jpg

Får försöka mig på simmandet när jag är i en annan sinnesstämning och se om det funkar bättre! :) Jag VILL ju att det ska vara skönt och avslappnande.

Och jag blev jättesugen på att simma nU. :D simmade så ofta jag kunde i sjöar i somras och älskade det. Men man vet ju aldrig hur lång man kom. Åh, kanske skulle investera i nån bikini ellet baddräkt nu och simma lite till helgen! :) orkar väl typ tio minuter... Men ändå! Haha.

Det är ju inte samma sak i en bassäng men själva simmandet är ju som sagt lite som en trans, avslappning fast ansträngande.

OMG vad vi gått idag! Stack hemifrån vid 10-tiden, gick drygt 2 h (11 km) till Bondi beach. Badade i det härligaste vattnet, heelt kristallklart, djupt fort och lagom med vågor. Soltorkade. Åt lunch på ett veganskt ställe med olika pajer och juicer och grejjer. Blev supermätt. Gick en 6 km coastal walk från bondi beach till coogee beach (1,5 h). Jättevackert och vääldigt backigt :p Badade igen! Tog bussen tillbaka och gick dryga 3 km till (30 min) över harbour bridge sista biten hem. Hemma vid 17.45, puh! Härlig dag, men lagom slut i fötterna nu :p

Tja, det låter väl helt okej... ;)
Gud vad jag skulle vilja byta liv med dig ett tag! :D

*kl*

Nuu är jag frisk efter hemska jan/feb med massa sjukdomar *ta iträ*

har som extra träningsmotivation fått möjligheten att under våren blogga om MTB på en cykeltidnings sida så här ska nu cyklas massor! I uppdraget ingick det även att köra Lidingö MTB så bör väl bli mer backträning än på länge. ;)

I övrigt har jag fått ett riktigt flow med Yogan så har det som en enorm övervikt i funbeat! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur