Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gör cirkelträning hemma ganska oftaVar det inte någon här som tipsade om cirkelträning hemma i slutet på förra tråden? Är det någon som testat det? Jag är jättenöjd med mina promenader i januari, just för att jag faktiskt fått ändan ur vagnen och släpat mig ut, men funderade lite på om man kan göra någonting mer, mer "effektivt" en dag i veckan kanske? Och jag har ju dessvärre varken ekonomin eller tiden att gå på gym just nu, så det får bli hemma. Någon som har något bra tips? Jag har tillgång till en pilatesboll, och någonstans ska det finnas ett sånt där gummiband som jag fick av sjukgymnasten för att öva upp benet efter olyckan.![]()
Löpningen går bra, jag tycker om det mer och mer och blir irriterad när vädret ställer till det för mig så jag inte kan ge mig ut![]()
Vad är det som gör att du inte kan ge dig ut i vissa väder? Jag tycker tvärt om att löpning är den utomhusidrott som man kan utöva i alla väder!Det enda som jag tycker orsakar problem är ishalka, men det går att lösa med dubbade skor. Dyrt (tror mina kostade 1700 kr), men VÄRT.
Jag får ofta ont i magen. Både efter att jag ätit och också om det går för lång tid mellan måltiderna, då kan jag få ont för att jag inte ätit. Konstigt det där. Att jag får ont när jag äter tror jah beror på två saker, 1. jag har IBS 2.Jag har en ätstörning och har hållit på och krånglat så mycket med mat att magen inte vet vad den ska göra riktigt. Jätte jobbigt med kramper, svullen mage (ser gravid ut ibland), gasig och svårt att sitta, stå eller gå utan måste ligga helt platt på rygg för att stå ut. Klarar inte större portioner utan äter lite i taget och då går det bättre. Jag har fått en kramplösande medicin av läkaren för att jag har sådana kramper och äter medicin varje dag för att få normala tarmrörelser pga IBS. Min mage fungerar tyvärr (?) som bäst när jag äter som jag gör nu, dvs lättsmält mat, små portioner och ingen "riktig" mat.Vädret här har varit åt skogen, så jag har inte kunnat springa
Drog istället fram gamla träningscykeln och parkerade den framför datorn, sedan trampade jag på där 45 minuter och kollade på filmKörde ganska hårt och blev helt genomsvettig. Helt otroligt! Det borde ju räknas som ett konditionspass ändå, tycker jag, även om jag nu inte kunde springa.
Har också städat, tvättat och grejat och kommer gå runt 5 km (tror jag) med hundarna ikväll.
Är det förresten någon mer som blir lätt illamående och får ont i magen efter mat?
Inte något extremt, men jag blir lite lätt illamående, får lite ont i magen och magen känns spänd, och så känner jag mig liksom seg och tung.
Jag äter inga jätteportioner och kastar inte i mig maten, så det är inget sånt. Det blir alltid så efter de lite större måltiderna frukost, lunch och middag. Inte alltid efter mellanmål/kvällsmål.
Är det någon mer som har det så, alternativt har någon teori om vad det kan bero på? Ganska jobbigt att alltid behöva vila minst 2o minuter innan jag kan göra något alls![]()
Jag kan GARANTERA att ingen blir biffig av misstag@fryckan Är det ett svar till mig?
Om så: Jag vill "bara" bli starkare och uthålligare, behöver inte bli biffig. Men självklart gråter jag inte blod om jag skulle råka få snygga, väl synliga muskler hellerMen huvudsakligen för att bli starkare bara, och tighta upp kroppen lite.
Grejen är att gym är det tråkigaste stället jag vet, och styrketräning hemma har jag verkligen försökt peppa mig själv till, men det är också tråkigt. Skulle vilja ha nåt roligare alternativ en eller ett par gånger i veckan.
Funderar på t.ex. simning, men jag vet inte om det är något man faktiskt blir starkare av? Vet bara att simmare brukar se väldigt vältränade utmen det kan ju lika väl komma från timmar i gymmet.
Är det förresten någon mer som blir lätt illamående och får ont i magen efter mat?
Inte något extremt, men jag blir lite lätt illamående, får lite ont i magen och magen känns spänd, och så känner jag mig liksom seg och tung.
Jag äter inga jätteportioner och kastar inte i mig maten, så det är inget sånt. Det blir alltid så efter de lite större måltiderna frukost, lunch och middag. Inte alltid efter mellanmål/kvällsmål.
Är det någon mer som har det så, alternativt har någon teori om vad det kan bero på? Ganska jobbigt att alltid behöva vila minst 2o minuter innan jag kan göra något alls![]()