Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur, Tack för sympatin. ;) Det värsta tycker jag är det här vädret vi har just nu, temperatur runt nollan och lite, lite snö som ligger på backen, det blir verkligen glashalt. Min häst är ju oskodd, och hade jag kunnat brodda henne hade det förstås varit en helt annan femma. Men det känns lite surt, för både henne och mig, att slå på skor med brodd för ett par vinterveckor. Till nästa vinter, när hon blir sex år (:eek:), lär jag bli så illa tvungen att sko henne av andra skäl, så det är väl bara att stå ut resten av den här vintern.

@Qelina, Jag har också jättesvårt att sitta stilla och inte göra någonting. Jag har försökt påbörja en serie just nu, och försöker titta något avsnitt i veckan. Varje avsnitt är drygt 40 minuter långa, jag har kämpat på i flera veckor och lyckats ta mig igenom åtta avsnitt. Min syster såg hela första säsongen, 22 avsnitt, på en dag. Ändå tycker jag att serien är bra och att jag vill titta, men jag blir så fruktansvärt rastlös.

Ni som är marklyftfolk (@Ninnurur @zassoo @pepp @Sleepan förlåt om jag glömt/missat någon!) hur känns det för er i ländryggen efter ett marklyftpass? Körde typ 5 set igår och jag känner av ländryggen! Jag tror inte det är på något dåligt sätt eftersom det inte gör ont eller så men det känns liksom.. löst? Som en blandning mellan löst och träningsvärk? Om jag verkligen svankar fram magen känns det som träningsvärk. Är noga med tekniken och gymkompisen kollade hela tiden ländryggen (dessutom är det min största svaghet så jag är rätt bra på att känna själv om den "släpper") och det kändes ingenting igår.

Luddigt inlägg och hej och hå men summa summarum är väl; brukar ni också känna av ländryggen på ungefär samma sätt som jag?
"Marklyftfolk" är jag sannerligen inte, men jag känner ändå igen det här med ländryggen. Den känns nästan lite svullen och bultande ibland - inte ont men ändå ett litet molande obehag liksom och jag kan tänka mig att det är något liknande det du känner? Jag frågade herr PT eftersom jag var helt övertygad om att det betydde att jag gjorde något fel, men enligt honom var tekniken klockren och det är tydligen inte alls ovanligt att man blir trött i ländryggen av marklyft. Han menade att det var det jag kände av, mjölksyra och senare träningsvärk i ländryggen typ. Märklig känsla, men jag antar att det beror på att man inte får det av så mycket andra saker, så det är en ovan känsla för kroppen liksom?

@Wysiwyg, jag tror inte jag brukar få ont. Men jag brukar bli trött, typ. Nu har jag dock inte marklyft på evigheter känns det som , så nu vet jag inte :p
Men - har tänkt göra det på gymmet imorn så jag kan återkomma efter det :D

@Mineur - jag blev ju utmanad att ta tresiffrigt innan året är slut. Det var för en vecka Sn och jag tog det idag, så det blev ett kort år! :D men än så länge är det ingen vikt jag kommer lyfta på varje gång utan snarare maxa upp ett par reps ibland.

@Wysiwyg - jag blir trött i ryggen efteråt, och kan nog som Mineur säger, jämföra det med mjölksyra. Ont får jag bara om jag tappar spänningen i magmusklerna. Men som min pt tjatar på mig så händer inte det så ofta :D

@cili - skönt att höra att du börjar uppskatta din skitsnygga kropp! För det är absolut inget fel på den någonstans :)

@Qelina - om du, eller någon du känner är lite händig så finns det bra beskrivningar online på hur man syr ett eget kedjetäcke. Tänkte om du inte får behålla det du har :)

--------------------
Idag på eftermiddagen satte jag igång och bakade både fröknäcke och energibars. Det blev supergott båda två! Kommer nog få göra en ny sats ganska snart ;)

Alltså vi har sjukt mycket snö! Måste vara runt halvmetern. Men så har det snöat konstant sen i fredags... Sambon är mycket nöjd med sitt beslut att köpa en snöslunga, den kom i torsdags :D Så fantastisk timing att det nästan är löjligt.

Får bra motion under mina promenader i alla fall ;) Det är ju också ungefär den träning jag får nuförtiden. Men imorgon är det äntligen dags för besök på VC! Håll tummarna att det är någon vettig person som kan hjälpa mig.

Idag är jag hälsan själv (hahaha eller inte ). Orkade inte träna och rostmackor med ost och hallonsylt till kvällsmat. Mycket näring och vitaminer;) Men tränade ben och rumpa igår och rygg i måndags så är i hyfsad fas ändå när det gäller träningen.

Ni som är marklyftfolk (@Ninnurur @zassoo @pepp @Sleepan förlåt om jag glömt/missat någon!) hur känns det för er i ländryggen efter ett marklyftpass? Körde typ 5 set igår och jag känner av ländryggen! Jag tror inte det är på något dåligt sätt eftersom det inte gör ont eller så men det känns liksom.. löst? Som en blandning mellan löst och träningsvärk? Om jag verkligen svankar fram magen känns det som träningsvärk. Är noga med tekniken och gymkompisen kollade hela tiden ländryggen (dessutom är det min största svaghet så jag är rätt bra på att känna själv om den "släpper") och det kändes ingenting igår.

Luddigt inlägg och hej och hå men summa summarum är väl; brukar ni också känna av ländryggen på ungefär samma sätt som jag?

Jag är väldigt mör i ländryggen efter ett marklyftspass, inte så att det känns dåligt. Vet inte riktigt hur du menar med löst dock :D

Men ungefär som träningsvärk man brukar ha i resterande kroppen :)

Fem kilometer powerwalk blev det här på kvällen. Skönt att komma ut och röra lite på sig, jag är som sagt inte riktigt på topp idag efter att ha sovit uselt i natt. Nu blir det Biggest Loser ikväll.

Idag är jag hälsan själv (hahaha eller inte ). Orkade inte träna och rostmackor med ost och hallonsylt till kvällsmat. Mycket näring och vitaminer;) Men tränade ben och rumpa igår och rygg i måndags så är i hyfsad fas ändå när det gäller träningen.

Alltså. Det kanske inte är så nyttigt. Men ÅH vad värt det lät. Gött! :d

Jag är SÅ trött. Har åkt tåg igår som såklart strulade men vi blev bara en timma sena till malmö. Sen var det konferens och håll igång till sent. Idag fortsatt konferens och i skrivande stund borde jag ha varit hemma sedan en timma tillbaka. Men nu sitter jag i alla fall på ett tåg,det sista tåget och ska va hemma till tio. Tågtrafiken i detta land är verkligen helt otrolig...:banghead:

Så just nu helt slut och längtar efter fredag kväll. Det har tydligen kommit massor med snö så i helgen vill jag rida och vara ute och gå i vinterlandskapet! :love: allt annat än att åka tåg i alla fall!!

Alltså ni anar inte hur nära det var att jag skippade gymmet helt och hållet idag! Tre gånger reste jag mig för att byta om, bara för att ge upp halvvägs, tänka att det inte var värt det och krypa tillbaka upp i soffan igen. Tredje gången gillt insåg jag dock vad jag höll på med och blev tokig på mig själv, så träningskläderna åkte på i en väldig fart och vips var jag på väg mot gymmet. Jag är hemskt nöjd med mig själv och vet ju att jag hade mått jättedåligt mentalt om jag bara suttit hemma, och dessutom var det skönt att jobba igenom kroppen lite. Cross trainer, front squats, utfall med vikter, abductor, benpress, leg raises, heel taps och side bends blev det - 10-15 reps av varje och 3-4 sets. Kände mig lite svag och trött i framförallt benen, men var ändå skönt.

Jag är SÅ trött. Har åkt tåg igår som såklart strulade men vi blev bara en timma sena till malmö. Sen var det konferens och håll igång till sent. Idag fortsatt konferens och i skrivande stund borde jag ha varit hemma sedan en timma tillbaka. Men nu sitter jag i alla fall på ett tåg,det sista tåget och ska va hemma till tio. Tågtrafiken i detta land är verkligen helt otrolig...:banghead:

Så just nu helt slut och längtar efter fredag kväll. Det har tydligen kommit massor med snö så i helgen vill jag rida och vara ute och gå i vinterlandskapet! :love: allt annat än att åka tåg i alla fall!!
Törs man fråga var i Malmö du var på konferens? Jag har jobbat på två stora konferenshotell där och kan inte låta bli att bli lite nyfiken :D

Alltså ni anar inte hur nära det var att jag skippade gymmet helt och hållet idag! Tre gånger reste jag mig för att byta om, bara för att ge upp halvvägs, tänka att det inte var värt det och krypa tillbaka upp i soffan igen. Tredje gången gillt insåg jag dock vad jag höll på med och blev tokig på mig själv, så träningskläderna åkte på i en väldig fart och vips var jag på väg mot gymmet. Jag är hemskt nöjd med mig själv och vet ju att jag hade mått jättedåligt mentalt om jag bara suttit hemma, och dessutom var det skönt att jobba igenom kroppen lite. Cross trainer, front squats, utfall med vikter, abductor, benpress, leg raises, heel taps och side bends blev det - 10-15 reps av varje och 3-4 sets. Kände mig lite svag och trött i framförallt benen, men var ändå skönt.
Bra jobbat att du tog dig upp och iväg!

Yogan gick fint trots träningsvärk. Att stå i krigarposition en stund var dock riktigt jobbigt :p
Fick bli äggröra till kvällsmat. Så fantastiskt gott!

Tack! Inget av de två passen jag planerat att gå på idag blev ju dock av, men bara att jag kom iväg och gjorde något känns som en fet seger mot psyket faktiskt.
Det var det verkligen! Jag känner igen mig så väl i svårigheten att komma iväg, men man mår så mycket bättre när man är klar sen :)

------------------------
Jag känner redan av träningsvärk i ländryggen, hur ska det bli imorgon tro? :D

Tack! Inget av de två passen jag planerat att gå på idag blev ju dock av, men bara att jag kom iväg och gjorde något känns som en fet seger mot psyket faktiskt.

Jamen där ser man, det var väl det jag kände på mig! Deras konferensavdelning & bokning jobbade jag på i somras :D

Haha, världen är liten. ;) men det var ett trevligt hotell och bra konferens! Fick också möjligheten att spela boule på närliggande boulebaren, helt perfekt upplägg när det ändå låg så nära. Så igår kväll "sportade" jag på det mest lata sätt man kan. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka