Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad jobbigt, har också varit i de där situationerna med häst och massor av veterinärbesök och kostnader och oro för hur det ska bli så känner igen mig. Hoppas verkligen det blir bra snart. Vad är det för fel på hästen?

Vet inte
Han är öm i rygg och kors. Rör sig stelt och låst. Darrar i hela kroppen när man rör ryggen. Så får väl se i morgon när man ska in.

Idag fick vi äntligen sol! :love: Tog mig ut på en promenad i snön, underbart.

a27609e6b6d92b07a6d1d99ab681e2ef_zps68b55055.jpg

Idag har jag varit och ridit på trevlig liten häst och funderar på att gå till gymmet snart.

Ridskolan har en välgörenhetsbal nu i mars där första pris i lotteriet är att få åka ut till Carl Hesters gård och träffa honom, hästarna och titta på träningar. Hade ju varit helt galet fantastiskt att vinna, men har nog inte råd att vara med :(

Jag var också ute och njöt av solen i eftermiddags :) gick en runda på drygt 3 km för att komma till dagis och där kopplade jag fast mig i pulkan och drog hem dottern, så då blev det pw med 18 kg på släp ;) totalt blev det 4,8 km :)

Grattis @Emtherlia :bump:

Firar dig genom att också genomföra ett corepass ikväll :D Följer dock upp det med en vända inne på gymmet istället för ett pass till.

Fick ställa in PT-passet idag. Jag har haft genomvidrig huvudvärk i en vecka nu som inte släpper, tror det är tandställningen som orsakar det. Usch :( Men har i alla fall varit i stallet under dagen, pulsat lite i snön och fixat och grejat. Inte mycket till rörelse men bättre med lite utevistelse än att sitta hemma och uggla. I morgon är det jobb, och i helgen ska jag försöka springa ordentligt så att jag får mina tre konditionsdagar denna vecka i alla fall.

@zassoo, Jag har ju haft lite liknande problem som dig under en tid här och eftersom jag dels har haft exakt de här symptomen en gång tidigare och dessutom har en sjukvårdsutbildad mamma, så har jag inte kollat upp det mer än att jag har frågat mamma, och hon trodde absolut att det kunde vara stressrelaterat. Hon sa även att det inte alls behöver kännas som att man är jättestressad just för tillfället, när jag påpekade att jag i så fall egentligen levde ett betydligt mer stressigt liv när jag hade de här problemen under gymnasiet, utan det kan komma i efterhand. I mitt fall en hel massa känslomässigt jobbiga händelser och beslut i höstas, som liksom bara kulminerade här nu efter jul. Så bara för att du inte har känt någon direkt stress just nu, så kan ju din kropp ha varit duktig på att trycka undan det, eller så kanske du har haft en stressigare period för ett tag sen? Skönt att det inte verkade vara något allvarligt i alla fall.

@Ackio, Vad jobbigt med hästen. :( Jag blir också jättenojig så fort det händer min häst något, och tror det absolut allra värsta. Men det kan ju vara något enkelt, jag hade en riktig fryskyckling ett tag som stod och spände sig i hagen trots att hon hade massor av tjocka täcken, så hon blev helt öm. Håller tummarna för att det inte är någon fara på taket.

@zassoo, Jag har ju haft lite liknande problem som dig under en tid här och eftersom jag dels har haft exakt de här symptomen en gång tidigare och dessutom har en sjukvårdsutbildad mamma, så har jag inte kollat upp det mer än att jag har frågat mamma, och hon trodde absolut att det kunde vara stressrelaterat. Hon sa även att det inte alls behöver kännas som att man är jättestressad just för tillfället, när jag påpekade att jag i så fall egentligen levde ett betydligt mer stressigt liv när jag hade de här problemen under gymnasiet, utan det kan komma i efterhand. I mitt fall en hel massa känslomässigt jobbiga händelser och beslut i höstas, som liksom bara kulminerade här nu efter jul. Så bara för att du inte har känt någon direkt stress just nu, så kan ju din kropp ha varit duktig på att trycka undan det, eller så kanske du har haft en stressigare period för ett tag sen? Skönt att det inte verkade vara något allvarligt i alla fall.

Ja, jag hade en stressig period i november/december, hela november var jag rätt deppig också. Kan det alltså uttryckas flera månader efteråt? Vad kan man i så fall göra åt det, är det bara att försöka leva mindre stressigt och så rättar kroppen till det efter hand?

Ja, jag hade en stressig period i november/december, hela november var jag rätt deppig också. Kan det alltså uttryckas flera månader efteråt? Vad kan man i så fall göra åt det, är det bara att försöka leva mindre stressigt och så rättar kroppen till det efter hand?

Jag har märkt tidigare att när man är mitt uppe i det där som är så stressigt/jobbigt/tungt, så fokuserar i alla fall jag mest på att typ överleva, sen kan själva reaktionen komma långt senare, när livet egentligen börjat stabilisera upp sig. Jag är till 99 procent övertygad om att det var just det som hände nu för mig, dels för att det har blivit en hel rad större förändringar i livet på kort tid, samtidigt som det är mycket större, obehagliga händelser som ligger några år bakåt i tiden men kanske inte helt är bearbetade, och den här ständiga ångesten för ekonomin det medför att inte ha något jobb. Så jag tror absolut att det kan komma i efterhand.

Idag var jag hos psykologen och nu har jag äntligen fått min remiss till ätstörningsenheten :banana: Min själ spelar skrattflöjt och jag är så lättad! Fick en enorm ångestattack som innehöll tvångskräkning där borta men annars har jag haft en bra dag. Har fått i mig pannkakor hos mormor på kvällen. TYVÄRR sväller min mage upp till en gravidmage på en gång, och såfort jag såg det i spegeln fick jag ångest igen. (Skitbra att vara spegelfixerad när man har en ätstörning och mens )

2118o4k.jpg

:cry::cry::cry:

Men snart ska jag och min syster till gymmet, hon är den värsta PT jag träffat. Phew.. Så jag ska försöka behålla dagens matintag..

Idag var jag hos psykologen och nu har jag äntligen fått min remiss till ätstörningsenheten :banana: Min själ spelar skrattflöjt och jag är så lättad! Fick en enorm ångestattack som innehöll tvångskräkning där borta men annars har jag haft en bra dag. Har fått i mig pannkakor hos mormor på kvällen. TYVÄRR sväller min mage upp till en gravidmage på en gång, och såfort jag såg det i spegeln fick jag ångest igen. (Skitbra att vara spegelfixerad när man har en ätstörning och mens )

2118o4k.jpg

:cry::cry::cry:

Men snart ska jag och min syster till gymmet, hon är den värsta PT jag träffat. Phew.. Så jag ska försöka behålla dagens matintag..
Din mage är jättefin! Ser inte gravid ut nånstans :)
Toppenbra att du får komma till äs-enheten :)

Fy farao vad jobbigt det var på gymmet idag. Hade kvar träningsvärk sen innan. Ville dö på corepasset, men tog mig igenom utan några extra pauser. Sen gymrundan på det, jösses alltså. Det var så jobbigt så det var inte klokt. MEN jag satte 10 reps på 215 lbs i benpressen :bump: (97,5 kg)

Det blev inget gymbesök nu på kvällen, dels pga att klockan rann iväg och jag helst inte tränar när det är mycket folk där samt att jag har varit konstant hungrig sedan jag kom hem från stallet. Istället har jag ägnat em/kvällen åt att äta, jag är fortfarande hungrig men nu försöker jag vänta på att sambon kommer hem så vi kan fixa middag istället för att småäta något.

Tack snälla för alla gratulationer, ni är så fina :love:

Gick nästan 8 km idag + 30 min core + 55 min Power. Power var väldigt jobbigt men jag tror det kan ge mycket styrka! Jag kommer fortsätta gå på det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka