Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ska ni hitta på idag? Jag har idetorka så det blir kanske en promenad men jag tycker det är svårt med hur mycket jag ska klä på mig, vill inte bli för varm men hatar att frysa. blä, en sån dag idag.
Jag skulle ha åkt långfärdsskridskor, men nu är det klass 1-varning för blåst men nu blåser det inget och solen är framme :cautious:

@Emtherlia Jag har varit ute på promenad med hundarna, gick 5 km. Nu ska jag köra lite styrka här hemma (och se om jag orkar mer nu) och lite senare ska jag till stallet och rida helst 3 hästar men iallafall 2. Och så ska jag avsluta dagen med en till promenad, men den blir nog lite kortare :)

@Emtherlia, Planen för idag är att ta mig iväg till stallet och helst utföra någon form av motion med hästen där. Jag ska iväg på födelsedagskalas i eftermiddag/kväll, och egentligen känns en vilodag rätt lockande av den enkla anledningen att det blir så tajt med tid när jag har en ganska bra bit att transportera mig i bilen mellan hemmet och stallet, men det passar värdelöst in i schemat för både den här veckan och den som kommer om hästen vilar idag, så jag tänkte försöka ta mig iväg direkt efter lunch. :p

Igår blev det i alla fall 3,5 kilometers snabb promenad på kvällen, så nu är jag uppe i de tre gångerna/vecka som jag har satt som "mål". Kanske ett lågt satt mål, men samtidigt känns det lättare att uppnå då, och allt över det är ju ren bonus. :D

Vad ska ni hitta på idag? Jag har idetorka så det blir kanske en promenad men jag tycker det är svårt med hur mycket jag ska klä på mig, vill inte bli för varm men hatar att frysa. blä, en sån dag idag.

Jag ska nog gå till gymmet, men blir nog bara en kort stund eftersom passet igår tog rätt bra. Överkropp och kanske lite ben står på schemat isf.

@snow, Jag tycker också det är lättare att diskutera "häst" i den här tråden, för här känns det som att medlemmarna i tråden ändå har någon form av bakgrundsinfo, och kanske förstår mer än om man är ganska anonym och postar en tråd på något av hästforumen. Sen är ju även ridning träningsrelaterat, faktiskt, och som du säger så påverkar ju de där små djuren vårt välmående, vilket indirekt påverkar hälsan. Och då blir det ju inte off topic. :angel:

Och ja, jag håller med dig. Täcke är bättre än att hästen ska gå och vara supersvettig. Min häst är inte klippt i år, och har jättepäls, men hon har ett tunt regntäcke på sig ändå, mest för att om det kommer nederbörd här under vintern är det i nio fall av tio regn i kombination med vidrig blåst. När vi är i ridhuset blir hon riktigt svettig, och eftersom våra går ute till ganska sent på kvällen (de står däremot inne lite på morgonen, men går kanske in vid runt 20-21), så vill jag inte gärna släppa ut en fuktig häst utan täcke när hon ska vara ute en fyra-fem timmar till. När vi har så långt att rida hem från ridhuset hinner hon ju torka rätt bra, trots björnpälsen, men helt torr är det nästan omöjligt att få henne. Nästa år blir jag nog så illa tvungen att klippa. Den andra ponnyn är också oklippt, och är inte hälften så hårig som min. Orättvist. :p

Jag har varit iväg på core + gymmat efteråt. I eftermiddag nån gång blir det promenad, för då ska jag iväg och handla i en butik som ligger lite längre bort än mina närmsta (fördelen med att ha tid över och vara student = man går gärna lite extra för bra erbjudanden)

Såg precis att jag nått mitt första delmål för detta året: att komma upp i 1 dygns träning (dvs 24 h) exkl promenader.
Nu är det dags att sikta mot nästa dygn :D
Mitt lösa mål är 182,5 h på hela året (dvs i snitt 30 minuter per dag), det motsvarar 7 dygn + 14,5 h. Men det låter så jäkla stort och mycket, så jag tar mig ett dygn i taget och ser hur mycket jag kommer upp i. Vill inte spika det där stora målet, för då ger det nog bara stress.
Förra året blev det 3 dygn 6 h totalt, det ska jag definitivt knäcka i år!

Är bra sugen på att simma igen (sa jag precis det där?! den när är jag sugen på att vara i djupt vatten?!), men det är sportlov här nu så det lär vara massa barn i bassängen och det känner jag mig inte bekväm med :( Typiskt nu när jag har massa lediga dagar på schemat!

@cili, Vi var alltid i simhallen under sportlovet när vi var mindre, och ja, då var det alltid typ tre tusen ungar som skvätte vatten och skrek, så jag hade nog undvikit simhallen just den veckan. Och då är jag ändå uppväxt i skärgården och är noll rädd för vatten, det är barn jag är rädd för. :o (Eller, jag är inte rädd för barn, men jag är väl inte överförtjust i dem heller...)

@cili, Vi var alltid i simhallen under sportlovet när vi var mindre, och ja, då var det alltid typ tre tusen ungar som skvätte vatten och skrek, så jag hade nog undvikit simhallen just den veckan. Och då är jag ändå uppväxt i skärgården och är noll rädd för vatten, det är barn jag är rädd för. :o (Eller, jag är inte rädd för barn, men jag är väl inte överförtjust i dem heller...)
Haha! Jag ser framför mig hur det kommer en stor flock barn springande mot dig, likt gnuerna mot Simba i Lejonkungen.
I mitt fall är det skvättande vatten och vågor som är problemet. Och det går ju liksom inte att komma undan om det är full lek igång i samma bassäng. Känns inte värt att riskera den stressnivån som kan bli där då.
Förra gången jag simmade hade dom ju skolundervisning i halva bassängen, men då var det ju kontrollerat av deras lärare. På sportlovet gör ju barnen precis det dom känner för. Får helt enkelt stanna på land, köra mina pass och dra i maskinerna på gymmet istället. 3 veckor tills jag ska iväg till pojkvännen igen, han ska banne mej se skillnad! (har varit borta 4 veckor hittills)

Just i vår simhall var det faktiskt avgränsat, så det var två banor som användes till fri lek, och två som var till motionssim, och de hade lagt ut en sån där lång kabel i vattnet som avskiljare. Sista åren vi var där (mina syskon är ganska mycket yngre än jag) så brukade jag och pappa motionssimma i ena banan, medan vilddjuren badade i den andra. Då slipper man ju det där värsta och riskerar inte att få en badande unge över sig, men eftersom det är just vågorna och skvättandet som är problemet för dig går det ju inte att garantera att det inte kommer över även på den andra avdelningen.

Hur lång tid kan det egentligen ta för en mobiltelefon att ladda egentligen? O_o Jag kan inte åka till stallet förrän eländet har laddat klart, tycker den har stått på typ 95 % i evigheter nu. Eller så är det jag som har noll tålamod.

Bestämde mig för att precis som @cili promenera till en affär som inte är den närmsta. :up: Handlade lite, bland annat tulpaner! :love: Så himla gött att komma hem, ha tid och ork att plocka undan och städa lite och sätta färgglada tulpaner på köksbordet!

3,8 km promenad blev det och nu står en sats semlebullar på jäsning. :d Fick en väldigt konstigt smärta i hälen när jag började gå så jag var på väg att avbryta allting, men efter en stund gick det över. Tur det! Var verkligen superskönt att vara ute i solen, och varmt var det. Efter att mössa, vantar och halsduk åkt av funderade jag på att även skippa jackan... men det kändes lite väl, även om jag var väldigt svettig. ;)

Idag har jag handlat mat, på något vis skäms jag alltid för mina fulla påsar med mat, påsarna består i princip bara av kvarg, keso, cashewmjölk,äggvita, gurkor, äpplen/päron, hallon, sötningsmedel till kvargen och ibland mjöl till bak och havregryn till gröten då det är så min kost ser ut. Så det är ju inga hemska saker eller onyttiga saker men jag köper liksom mycket av allt, typ 6 gurkor, massor av frukt, flera förpackningar kvarg, 3-4 påsar med hallon osv eftersom jag inte äter någon vanlig mat utan bara dessa saker. Men ändå skäms jag massor, som att jag inte borde köpa så mycket mat, som att jag är äcklig och tjock och värdelös och som att jag äter för mycket. Alltid när vi handlar får jag lust att dra ner på maten, skäms för att mina föräldrar hjälper mig bära upp mina tunga matkassar och sen känslan av att allt det där kommer att hamna i min mage. Super jobbigt. Någon som känner igen sig eller är det bara jag? Jag gillar själva grejen med att gå i affären det är sen när kassarna är fulla som det blir så jobbigt.

Det blev en kort promenad på förmiddagen, bara 20 minuter, för sen var vi och handlade mat, jag ska strax ut på en lite längre runda typ 60-70 minuter och ikväll blir det typ 40 minuters promenad. Det kommer alltså inte bli lika mycket aktivitet idag som igår och de flesta andra dagar och det ger så klart massor, massor av ångest. Men en lugn dag borde väl inte vara farlig?

Idag har jag handlat mat, på något vis skäms jag alltid för mina fulla påsar med mat, påsarna består i princip bara av kvarg, keso, cashewmjölk,äggvita, gurkor, äpplen/päron, hallon, sötningsmedel till kvargen och ibland mjöl till bak och havregryn till gröten då det är så min kost ser ut. Så det är ju inga hemska saker eller onyttiga saker men jag köper liksom mycket av allt, typ 6 gurkor, massor av frukt, flera förpackningar kvarg, 3-4 påsar med hallon osv eftersom jag inte äter någon vanlig mat utan bara dessa saker. Men ändå skäms jag massor, som att jag inte borde köpa så mycket mat, som att jag är äcklig och tjock och värdelös och som att jag äter för mycket. Alltid när vi handlar får jag lust att dra ner på maten, skäms för att mina föräldrar hjälper mig bära upp mina tunga matkassar och sen känslan av att allt det där kommer att hamna i min mage. Super jobbigt. Någon som känner igen sig eller är det bara jag? Jag gillar själva grejen med att gå i affären det är sen när kassarna är fulla som det blir så jobbigt.
Kan helt ärligt svara att nej, jag skäms aldrig över att jag går hem med fulla kassar. Inte ens om det ligger onyttigheter i dom. Och har heller aldrig någonsin tittat snett på någon annan som handlat mycket, så jag är ytterst tveksam till att någon skulle tänka något illa om dig och dina kassar :)
Alla människor behöver ju äta, alltså är det ingen konstig grej att gå därifrån med fyllda kassar. Vissa handlar väldigt ofta = blir inte lika mycket per gång, andra handlar sällan = fler kassar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka