Alltså hörrni... Det här har ingenting med beach att göra, men jag vill skriva av mig/klaga lite
Jag var förra veckan på besök på en potentiell praktikplats. Personen därifrån hörde av sig i början av veckan och frågade om jag har bestämt mig, och när jag inte hade det utan ville fundera lite till skulle hen höra av sig idag.
När jag var där frågade personen om jag är lättast att få tag på via mejl, sms eller telefonsamtal. Jag svarade sms eftersom jag har telefonfobi och (ibland) inte klarar att svara i telefon. Speciellt inte när jag mår allmänt sämre, som jag gör nu. Det antecknades att jag vill ha kontakt på sms. Stället är alltså "till för" folk med diverse psykiska problem, jag är således knappast den första med svårt för att prata i telefon.
Hur som helst. Förra gången ringde personen, och jag missade samtalet. Fick då ett sms om att jag skulle ringa upp hen. Idag har personen ringt minst två gånger igen, och jag klarar inte att svara

Jag förstår att det låter helt idiotiskt för utomstående, det är ju bara att trycka på svara och börja prata, men det går inte. Det låser sig totalt, och skulle jag lyckas svara så kan jag inte prata istället

Vad göra? Känner mig så värdelös som inte ens kan svara i telefonen...

Det blir ännu svårare när jag känner att jag måste tacka nej till erbjuden plats, eller helst fråga om det går att flytta fram det och se senare i vår om jag vill/klarar att börja då. För nu fungerar det inte, det känner jag om jag ska vara ärlig även om jag egentligen förstås VILL klara det redan nu.
Men eftersom jag måste säga nej, och då kommer få frågan varför, så är det ännu mer omöjligt att svara när hen ringer...
Så vad ska jag göra? Så jobbigt när jag speciellt sa att jag vill ha kontakt på sms, och personen skrev upp det, och ÄNDÅ envisas med att ringa eller bara skicka ett sms om att jag ska ringa... Jag vet att jag borde klara det, men hade jag gjort det hade jag väl inte sagt att jag vill ha kontakt via sms

Men kan jag smsa ändå, fast hen uppenbarligen vill prata i telefon?
Det är såpass att jag funderar på att "glömma" telefonen hemma när jag åker till stallet, bara för att ha en vettig ursäkt till varför jag inte svarat. När jag kommer hem igen har hen med all sannolikhet gått för dagen