Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo, Jag lider verkligen med dig för de där tandproblemen. Tycker man blir helt nedsatt av problem med munnen, har just nu en envis förkylningsblåsa som vägrar försvinna, och jag tycker den är jobbig.

Min plan för veckan:
mån: Peak 55 min + ev. lite styrka efter det
tis: Skidåkning + löpning efter det
ons: Skidåkning + core 55 min
tors: agility
fre: löpning + gym efteråt
lör: skidåkning
sön: skidåkning

Vad är det här, några högre makter som bestämt sig för att terrorisera mig? :mad: Meningen är att sätta igång min häst igen efter micro-vilan nu, och då börjar det förstås blåsa k.a.t.a.s.t.r.o.f.-mycket. Min häst bryr sig inte direkt i vanliga fall när hon har varit igång, men bryr sig väldigt mycket efter en vila som är längre än ett par dagar. Vi har ju inte heller möjlighet att rida i paddock eller ridhus på hemmaplan, utan måste i så fall först transportera oss dit. Lagen om alltings jävlighet, eller?

Summerar veckan som gått:

Måndag: 30 min Bootcamp följt av 30 min Abs Blast
Tisdag: Vila (5 km transportpromenad)
Onsdag: Metafit (4 km transportpromenad)
Torsdag: Vila (5 km transportpromenad)
Fredag: PT-pass med fokus biceps, rygg, axlar och rumpa. (5 km transportpromenad)
Lördag: Vila.
Söndag: Självständigt gympass (fast med ett program från herr PT) med fokus rumpa, lår och bröst.

Jag är jättenöjd med veckan, även om maten har varit lite halvkass. Men jag har fått en nytändning i träningen på många sätt och ser fram emot att jobba ännu hårdare i framtiden!

Planen för veckan som kommer ser lite annorlunda ut då jag reser till Sverige fredag morgon och är där till måndag. Därför räknar jag inte med mer än 3 gympass (måndag, tisdag, onsdag), för att undvika stress och besvikelse.

Eeehh jaha... Jag har ont i halsen och eventuellt feber. Utomhus är det snöstorm?! Det vräker verkligen ner snö och verkar blåsa rätt mycket på sina ställen. Typiskt bra måndag. :up:

Axeln kändes mycket bättre imorse! :up: Men nu efter att ha städat i en timme är det inte så najs igen... :down: Tror att jag tar vagnen upp till dagis och får mig lite promenad med stöd sen ändå.

Ah, en timmes träning (spinning och core) avklarat och tankad med endorfiner igen :)

Nu är jag toktrött däremot men har lagt ut ett spår till hunden och mamma är på väg hit för fika och promenad.

Bra dag som avslutades uruselt i ett hav av ångest. Great. Tack. :wtf::down:

Beachigheten för dagen har bestått i 1,75h promenad, 0,75h ridning och 0,5h yoga. Det sistnämnda var.. sådär. Alltså jag blir sjukt uttråkad av sådan där långsam träning. Men samtidigt var det otroligt skönt för mina ömmande, träningsvärkstinna muskler. Får se om jag fortsätter med det. Knappast varje dag, men kanske ett par gånger i veckan eller så. :)

Veckan avslutar jag på 12h 16min 37sek aktiv tid, mestadels promenader men 4,5h utöver dem. Mycket nöjd! :up:

Nästa vecka blir tuff att få in någon vettig träning alls då jag jobbar dubbelpass (9-22) mån, tis, ons, lör + sön. Tors + Fre "bara" 14-22. Hoppas på att kunna klämma in en löprunda, två cirkelpass, två simpass och en vända på gymmet i allafall. Alltid nåt. Kanske en sväng yoga också och så minst 30min promenad om dagen. Som sagt, alltid något.

Och så hoppas jag att mätningen på söndag innebär -4cm i midjan (önsketänkande) för då har jag nått mitt delmål nr2! :)

Haha, jag känner likadant för yoga, min förra terapeut var yogalärare också och hon tyckte att jag skulle träna yoga, medicinsk yoga då, inte sådan där då man står på huvudet och gör en massa svåra övningar utan mer lugn och avslappnande yoga. Ibland kunde jag hitta lugnet men andra gånger blev jag bara stressad. Funderar på om jag kanske skulle börja lite igen med sådan där lugn yoga, jag har en stund varje eftermiddag då jag inte har något planerat och då jag behöver rutiner skulle kanske ett yogapass vara en bra sak att göra där.

Ni som gör yoga, har ni hittat på egna program, tagit från youtube eller från något gym ni gått på? Jag tänkte kanske göra lite av det jag kommer ihåg från den yoga jag gick på men behöver lite inspiration. Tips på bra länkar eller youtube klipp önskas!

Förresten, vet ni en sak? Jag tror att jag har accepterat min senaste diagnos nu. Jag var ganska anti först och ville inte ta till mig den och letade alla bevis för att jag inte hade den och kände inte igen mig i beskrivningar. Men nu VET jag och förstår och ser att den stämmer. Kan se saker från min barndom, mina tonår och som vuxen där allt verkligen pekar åt den här diagnosen, både stora och små saker. Det känns faktiskt så skönt att ha kommit till den insikten, och att det är helt ok att ha den diagnosen. Jag är inte en sämre människa för det, jag är ok i alla fall och det finns fördelar med att ha denna diagnos också. Allt är inte dåligt. En skön och viktig insikt.

Förra veckan var skit, massor av jobb och ingen tid till något annat. Den här veckan SKA bli bättre!

Den började så bra, men 10 min in i uppvärmningen på gymmet ringde jobbet in mig med kort varsel, så jag fick avbryta uppvärmningen och attack-träna mage/rygg i 15 min innan jag fick skynda hem... Ehm...

Så, rå-ignorerade att jag 1) var skrämmande trött, frusen och irriterad efter en tidig morgon med det krånglande grupparbetet, innan vi hunnit få upp värmen i huset efter natten och 2) att det katastrofblåser ute, så jag åkte och klättrade med ponnyn i backen bakom stallet. Givetvis bra för hästen, men framför allt fick mina magmuskler jobba i nerförsbacken, vaderna uppför och det är en jättebra sitsträning för mig med att försöka ha hälarna i en lämplig riktning. Win-win för alla. :up:

Det regnade på mig :mad: men jag fick iaf ihop 3,2 km med barnvagnen framför mig :up: imorgon ska jag nog ta mig till gymmet och göra lite rehab där, det är ju ändå trevligare än att vara ensam hemma!

Det regnade på mig :mad: men jag fick iaf ihop 3,2 km med barnvagnen framför mig :up: imorgon ska jag nog ta mig till gymmet och göra lite rehab där, det är ju ändå trevligare än att vara ensam hemma!

Pissigt väder här med! Hämtade ett paket på vägen hem så jag fick gå en liten bit, typ 1,5 km. Dyngsur efteråt. :down: Duktigt av dig att gå så långt ändå!

Hade feber på eftermiddagen och halsen gör så ooont. Promenad i typ en plusgrad och regn kändes inte helt optimalt. Ömkar i soffan resten av kvällen. :up:

Pissigt väder här med! Hämtade ett paket på vägen hem så jag fick gå en liten bit, typ 1,5 km. Dyngsur efteråt. :down: Duktigt av dig att gå så långt ändå!

Hade feber på eftermiddagen och halsen gör så ooont. Promenad i typ en plusgrad och regn kändes inte helt optimalt. Ömkar i soffan resten av kvällen. :up:
Hade mina softshell-kläder så jag klarade mig rätt bra. Det största problemet var att glasögonen blev blöta :D på hemvägen hade jag regn och vind i ryggen så då tog jag en längre väg :)

Krya på halsen nu!

Förresten, vet ni en sak? Jag tror att jag har accepterat min senaste diagnos nu. Jag var ganska anti först och ville inte ta till mig den och letade alla bevis för att jag inte hade den och kände inte igen mig i beskrivningar. Men nu VET jag och förstår och ser att den stämmer. Kan se saker från min barndom, mina tonår och som vuxen där allt verkligen pekar åt den här diagnosen, både stora och små saker. Det känns faktiskt så skönt att ha kommit till den insikten, och att det är helt ok att ha den diagnosen. Jag är inte en sämre människa för det, jag är ok i alla fall och det finns fördelar med att ha denna diagnos också. Allt är inte dåligt. En skön och viktig insikt.
Bra! :bow: Det är ett stort steg att acceptera en npf, men också ett viktigt steg för att kunna arbeta med sig själv. :)

Blev en promenad till jobbet eftersom cykeln stod där, hade jag ju glömt:p

Kom precis hem från Core och det gick sådär. Jag är fortfarande svag sen jag var sjuk för under hela dagen bultade hjärtat från och till som att jag hade en massa adrenalin i kroppen, helt utan anledning. Och jag blir jättetrött över vanlig vardagsmotion. :(

För mig blev det promenad och yoga imorse. Passade på att gå i skogen på morgonen innan det skulle börja blåsa (som det gör nu). Nu trött efter några timmar hos veterinären.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur