Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två gympass idag, och tre besök på gymmet (egentligen fyra :angel:). Vaknade relativt tidigt, tränade med PT mellan 11-12. Introducerade lite nya övningar och körde bland annat high pulls och bänkpress. Kul och kommer ha dömycket träningsvärk i morgon!

Åkte sedan till stallet och gav mat till odjuren, så de blev rätt nöjda. Åkte hem, duschade av mig, slängde i mig lite citronkvarg blandat med en skvätt grädde (äter ju LCHF så behöver få upp fetthalten lite + att det är godare :D), två tsk chiafrön, en tsk baobab-pulver och lite hallon. Supergott :o :love:

Tokborstade tänderna och åkte vidare till tandläkaren så fort jag slängt i mig maten, då två bracketer i tandställningen lossnat (fick en akuttid). När jag väl var där nämnde jag att jag var ledig, så vi kom på idén att slå ihop dagens tid med nästa och ta avtryck och röntgen på en gång i stället för att ha en till tid för det. Känner mig effektiv! När det var klart satte jag mig i bilen igen, åkte tillbaka till gymmet och slängde på mig morgonrock. Läste tidningen "Hälsa" i relaxen, drack te och fick sedan en halvtimmes massage. En kompis ringde och frågade om jag ville se Fifty shades of Grey med henne. Sagt och gjort, bytte om igen och åkte till bion på en gång. Totalt värdelös film :p

Sedan bestämde vi oss för att träna efter filmen, så jag åkte hem och hämtade träningskläderna igen. Väl på gymmet insåg jag att jag glömt byxorna :banghead: Så fick vända hem och hämta. Sprang tre kilometer, sedan åkte jag och handlade mat och nu sitter jag här :banana: Känner mig fruktansvärt pepp idag! (och mamma frågar om jag är manisk... :o)

Om någon här funderar över att testa Lindahls nya kvarg med nötchokladsmak så kan jag säga: låt bli.
Den luktar som nutella, men smakar inte gott alls. Blev jättebesviken, och vet inte alls vad jag ska äta för nåt litet kvällsmål nu :(

Jag tycker att den är rätt okej ändå. Men vaniljen är godare! :)
Ska dock försöka bli bättre på att äta naturell kvarg med bär och nötter istället... 150gramsburkarna är skitbra, och goda. Men jag vet inte... Försöker att inte käka så mkt sötningsmedel. :p

Fjärde Crossfitpasset gjort! Idag är jag inte fullt så lyrisk, men det beror nog mest på mitt allmäntillstånd. Jättetrött och känner mig sliten. Känns som att det är en förkylning på g och det går verkligen inte just nu!! :(

Och så tappade jag min telefon i marken idag. Blev först lite orolig eftersom det var snöslask den landade i, men det var lugnt med fukten. Dock sprack skärmen... :(
Så, nu har jag ett mindre snyggt spindelmönster över skärmen... Wääh!

Ska dock försöka bli bättre på att äta naturell kvarg med bär och nötter istället... 150gramsburkarna är skitbra, och goda. Men jag vet inte... Försöker att inte käka så mkt sötningsmedel. :p
Jag har precis fastnat för de små citronsmakande burkarna, de är så himla goda :o

Jag har precis fastnat för de små citronsmakande burkarna, de är så himla goda :o

Haha, de tycker jag är minst goda! :p
Persika och vanilj gillar jag mest! :)

Ica har kommit med smaksatt lättkvarg också! Sötare, så mer kalorier. Smakade apelsin/mango idag och den var god. Har äpple i kylen med så den tänkte jag äta med äppelbitar och kanel :)

Haha, de tycker jag är minst goda! :p
Persika och vanilj gillar jag mest! :)

Ica har kommit med smaksatt lättkvarg också! Sötare, så mer kalorier. Smakade apelsin/mango idag och den var god. Har äpple i kylen med så den tänkte jag äta med äppelbitar och kanel :)

Har ju inte provat kvargen utan att tillsätta grädde så med grädde smakar den lite som lemoncurd, typ. Eller jag tror det är lemoncurd jag menar i alla fall :D Baobabpulver smakar ju också typ citron så de passar bra ihop :d
Åh, vill prova dem! Finns bara citron och den med hallon på mitt ICA (där jag är stammis, det finns säkert på de större butikerna, haha).

Hur står det till med kolhydraterna i den? Jag räknar ju bara kolhydrater, inte kalorier :) Äter så lite mejerier som möjligt men kvargen är en enkel frukost :D

Naturell med bär i är vansinnigt gott :love: Det är nog därför jag har svårt för dom smaksatta numera.
Undrar när det dyker upp kvarg i nåt koncept liknande risifrutti. Naturell med en bärbehållare intill :D

Har ju inte provat kvargen utan att tillsätta grädde så med grädde smakar den lite som lemoncurd, typ. Eller jag tror det är lemoncurd jag menar i alla fall :D Baobabpulver smakar ju också typ citron så de passar bra ihop :d
Åh, vill prova dem! Finns bara citron och den med hallon på mitt ICA (där jag är stammis, det finns säkert på de större butikerna, haha).

Hur står det till med kolhydraterna i den? Jag räknar ju bara kolhydrater, inte kalorier :) Äter så lite mejerier som möjligt men kvargen är en enkel frukost :D

Jag antar att det är samma kolhydratinnehåll som i citron och hallon. :)

Naturell med bär i är vansinnigt gott :love: Det är nog därför jag har svårt för dom smaksatta numera.
Undrar när det dyker upp kvarg i nåt koncept liknande risifrutti. Naturell med en bärbehållare intill :D

Jag tycker tyvärr inte att det är särskilt gott :p
Men, får väl börja äta det igen :p

Tjoho från sängen, har ingen röst, feber, ont i halsen och är full av slem. :up: hoppas ni andra får en bättre dag!

Tjoho från sängen, har ingen röst, feber, ont i halsen och är full av slem. :up: hoppas ni andra får en bättre dag!
Men, jag sa ju åt dig att krya på dig, inte tvärtom! :mad: :D Skärp dig nu ;)

------------
Jag avverkade 45 min på gymmet innan sjukgymnasterna kom med sina patienter. Fokuserade på armar och axelrehab, vilket kändes bra! :up:
Imorgon har jag möte 8-10 & 11-11:45, båda på samma plats. Suck! Får se vad jag får till för träning efter det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka