Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle behövt åka in tidigt till skolan men det gick bara inte så jag prioriterade min hälsa och tog sovmorgon. Känner mig lite bättre nu men jag får se om jag åker in till föreläsningen, beror på hur jag känner mig om någon timme sådär. Kanske får spara lite ork till resten av veckan för imorgon är det obligatorisk föreläsning och på torsdag heldag på projektgården igen. Sen är det äntligen dags för tandläkartid och förhoppningsvis ska jag bli av med den här :devil: skiten :bump:

*kl*

Nuu är jag frisk efter hemska jan/feb med massa sjukdomar *ta iträ*

har som extra träningsmotivation fått möjligheten att under våren blogga om MTB på en cykeltidnings sida så här ska nu cyklas massor! I uppdraget ingick det även att köra Lidingö MTB så bör väl bli mer backträning än på länge. ;)

I övrigt har jag fått ett riktigt flow med Yogan så har det som en enorm övervikt i funbeat! :D

Vad roligt det låter! Jag har cyklat på Lidingö men inte Lidingöloppet utan deras triathlon, var hur kul som helst och massa backar :D

Alltså, har jätteont i låret precis ovanför knäet. Har ingen aning om vad jag gjort men det känns som om nån sparkat mig på benent så jag fått en mindre lårkaka... :crazy: Har bara blivit värre sedan i lördags liksom. Skitirriterande! Är inte halt men känner en viss smärta i varje steg. Thank god för Voltaren gel.

Träningspeppiga kollegor fick mig dock på riktigt bra träningshumör ändå. :) Blev extra sugen på det där med simning! Ikväll är det ridning dock och imorn inviger jag mina tights på badminton! :D

@yew98fq Vad roligt med bloggandet!

Jag skulle behövt åka in tidigt till skolan men det gick bara inte så jag prioriterade min hälsa och tog sovmorgon. Känner mig lite bättre nu men jag får se om jag åker in till föreläsningen, beror på hur jag känner mig om någon timme sådär. Kanske får spara lite ork till resten av veckan för imorgon är det obligatorisk föreläsning och på torsdag heldag på projektgården igen. Sen är det äntligen dags för tandläkartid och förhoppningsvis ska jag bli av med den här :devil: skiten :bump:

Hoppas du blir frisk sen!!

@Chili @cherie Ja, dumma dumma! Eländiga tänder och tandkött som inte kan bete sig... Tror det blir hemmaplugg idag för jag är fortfarande helt slut trots 10 h sömn :/
Jag hänger med på tandgnället. Min visdomstand satte igång och växte igen förra veckan. I min trånga mun... Nu skaver bakre hörnet av den mot käkbenet, precis i gångjärnet liksom. Obekvämt som satan. Eftersom den inte sitter intill främre tanden så blir det en ficka där det samlas mat som gör ont att få loss. Kanske ska ta det här som en pik till att börja med shakes igen... Tandläkare för koll på fredag iaf!

Jag hänger med på tandgnället. Min visdomstand satte igång och växte igen förra veckan. I min trånga mun... Nu skaver bakre hörnet av den mot käkbenet, precis i gångjärnet liksom. Obekvämt som satan. Eftersom den inte sitter intill främre tanden så blir det en ficka där det samlas mat som gör ont att få loss. Kanske ska ta det här som en pik till att börja med shakes igen... Tandläkare för koll på fredag iaf!

Lider med dig, vet ju tyvärr precis hur det känns :crazy: För mig hjälper knappt värktabletter heller, skoj :up:
Skönt att du har tandläkartid snart i alla fall! Håller tummarna för att vi båda blir av med problemen illa kvickt :D

Usch, jag behöver också gå till tandläkaren. Har dragit mig för det jättelänge nu. :o Varje gång visdomständerna strular tänker jag att nu MÅSTE jag. Sen går det över för tillfället och jag lever vidare i förnekelse... :angel: Men det är ju överjävligt när det håller på. Så lider med er! @zassoo

@Chili Det är EXAKT så jag har hållit på och velat också! När de inte krånglar så glömmer man bort det eftersom man mår bra. 2011 började mina krångla och först 2013 fick jag ut den värsta tanden :o Nuvarande problem har hållit på sen minst i höstas, kommer inte riktigt ihåg. Var så lättad när jag slapp krånglet från den jobbiga visdomstanden, sen satte nästa problem igång :grin:

HerreGUUUD vad jag gnäller! Men snart slipper ni det hoppas jag :D

Usch, jag behöver också gå till tandläkaren. Har dragit mig för det jättelänge nu. :o Varje gång visdomständerna strular tänker jag att nu MÅSTE jag. Sen går det över för tillfället och jag lever vidare i förnekelse... :angel: Men det är ju överjävligt när det håller på. Så lider med er! @zassoo
Tänderna påverkar mer än vad man tror! Och det är sjukt att det är så dyrt. Jag hade jätteproblem i många år bara för att jag inte hade råd att gå till tandläkaren öht :down: det slutade i tre rotfyllningar...

@Chili Det är EXAKT så jag har hållit på och velat också! När de inte krånglar så glömmer man bort det eftersom man mår bra. 2011 började mina krångla och först 2013 fick jag ut den värsta tanden :o Nuvarande problem har hållit på sen minst i höstas, kommer inte riktigt ihåg. Var så lättad när jag slapp krånglet från den jobbiga visdomstanden, sen satte nästa problem igång :grin:

HerreGUUUD vad jag gnäller! Men snart slipper ni det hoppas jag :D

Har hört så många skräckhistorier så jag vågar inte. :o Förr brydde jag mig inte alls och har borrat i tänderna utan bedövning för jag var mer rädd för sprutan än smärtan... Nu är sprutor mer okej men smärta - NÄE! Vill inte. :( Är så rädd att det ska bli världens grej. Var hos läkare och tog bort en stor fettknöl och grät hela tiden på slutet, även om det inte gjorde ont (förutom när de petade där bedövningen inte tagit, de gav mig nog 5 bedövningssprutor totalt). Det var bara så hemskt att känna hur de tog i, rotade, drog och skar, fastän smärtan inte kändes. USCH. Det tog dessutom typ 1,5 h när de sagt att det skulle ta en kvart. Vill verkligen inte vara med om samma sak när det gäller tänder.

Uuusch för tandont! Haft lite problem med mina visdomständer med och det är verkligen inte kul! Som ordentlig skoskav: omöjlig att ignorera.

Maten idag:

8.30 - 1 äpple och 1 glas vatten
9.00 - musli, 1/2 banan, 1/3 persika och mandelmjölk, 1 rostad macka med hommus och ruccola.
13.00 - färskpressad juice på äpple, ananas, citron och mynta. 1 vegansk paj med chilli non carne-fyllning. Liten sidesallad, lite kall potatissallad.
18.00 - 4 kanelgifflar (pvs mamma skickat från sverige :love:)
19.00 - färskpressad grön juice
19.30 - stirfried grönsaker och couscous med kikärtor och rotsaker. 1,5 glas vin. 2 bitar mörk choklad.

Liite mkt men det mesta är ju väldigt nyttigt iaf :D

@Chili Ja inte är det kul. Jag har haft krångel med tänderna på ett eller annat vis sedan jag var 13 eller 14, dvs typ halva mitt liv. Har varit med om väldigt jobbiga undersökningar och operationer men har trots det inte blivit riktigt rädd vilket jag är tacksam över. Obehagligt är det ändå, och när jag skulle operera ut visdomstanden bad jag om lugnande just pga minnen från tidigare operationer. De som tog ut visdomstanden var helt fantastiska, så otroligt snabba och proffsiga. Jag kände absolut ingenting, det tog ett par minuter och jag fick inga komplikationer efteråt. Sen kostade det typ 3000 spänn :crazy: Men det var det fanimej värt för att slippa smärtan och krånglet.

För mig tog det som sagt tid att våga ta steget att boka tid och ta ut tanden. Även den här vändan har det tagit tid att inse att nej, det kommer inte lösa sig av sig självt. Jag ska naturligtvis inte försöka övertala dig! Det är hemskt när de håller på i munnen just för att man känner sig så himla utsatt.

@Chili Ja inte är det kul. Jag har haft krångel med tänderna på ett eller annat vis sedan jag var 13 eller 14, dvs typ halva mitt liv. Har varit med om väldigt jobbiga undersökningar och operationer men har trots det inte blivit riktigt rädd vilket jag är tacksam över. Obehagligt är det ändå, och när jag skulle operera ut visdomstanden bad jag om lugnande just pga minnen från tidigare operationer. De som tog ut visdomstanden var helt fantastiska, så otroligt snabba och proffsiga. Jag kände absolut ingenting, det tog ett par minuter och jag fick inga komplikationer efteråt. Sen kostade det typ 3000 spänn :crazy: Men det var det fanimej värt för att slippa smärtan och krånglet.

För mig tog det som sagt tid att våga ta steget att boka tid och ta ut tanden. Även den här vändan har det tagit tid att inse att nej, det kommer inte lösa sig av sig självt. Jag ska naturligtvis inte försöka övertala dig! Det är hemskt när de håller på i munnen just för att man känner sig så himla utsatt.

Nej jag tror inte du försöker övertala mig :) Det är snarare jag som försöker övertala mig själv! Att läsa om andra som tar hand om sina tandproblem är ju trots allt lite peppande! Hoppas det går bra nu med din tandläkartid. :)

Tur att jag bestämde mig för att stanna hemma för nu blev katten dålig igen... :( Jäkla skit också!! Så nu blir dagens plan att bara försöka hålla mig så lugn som möjligt för hennes skull... Skakar av stress och oro nu känner jag. Måste försöka äta något nu också.

OMG vad vi gått idag! Stack hemifrån vid 10-tiden, gick drygt 2 h (11 km) till Bondi beach. Badade i det härligaste vattnet, heelt kristallklart, djupt fort och lagom med vågor. Soltorkade. Åt lunch på ett veganskt ställe med olika pajer och juicer och grejjer. Blev supermätt. Gick en 6 km coastal walk från bondi beach till coogee beach (1,5 h). Jättevackert och vääldigt backigt :p Badade igen! Tog bussen tillbaka och gick dryga 3 km till (30 min) över harbour bridge sista biten hem. Hemma vid 17.45, puh! Härlig dag, men lagom slut i fötterna nu :p

Jag tar tillbaka det där välkomnandet. Det är inte alls speciellt skoj att ha dig i tråden när du skriver sådär så att man bli neongrön av avundsjuka. Vänligen sluta.

:p :p :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka