Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tar tillbaka det där välkomnandet. Det är inte alls speciellt skoj att ha dig i tråden när du skriver sådär så att man bli neongrön av avundsjuka. Vänligen sluta.

:p :p :p

Typ så. :p

Hälsningar från henne som bor så långt söderut att mars definitivt brukar vara en vårmånad när det börjar gå att kasta vinterjackan, men igår snöade det. :eek:

Tjoho! Jag har lagom mycket träningsvärk! Inte sådär så att det gör mig fullständigt handikappad - vilket det gjort de senaste gångerna - men ändå tillräckligt ont på tillräckligt många ställen för att jag ska känna att jag tränat hårt. Sidomagmusklerna, nedre magmusklerna, hip flexors, trapezius och triceps är drabbade denna gången men det är nästan bara skönt. Nytt gympass nu i eftermiddag är det tänkt, och då blir det mycket fokus på lår, rumpa och rygg. :)

@Jenka åh nej, vad har hänt med katten? :( Hoppas ni båda kryar på er!
Jadu... hon kräks, i mängder. Den senaate veckan har det eskalerat ordentligt, har väl haft en kräkfri dag och ett antal kräkningar per dag i övrigt.
Opåverkat allmäntillstånd dock. I december fick vi besked om njurfel vilket sen visade sig bara vara uvi. Jag var tveksam redan då till om det var hela sanningen men hon blev bättre en period men nu är det värre. Ska tillbaka till veterinären i veckan.
Hon blir snart 11 vilket gör mig extra nojjig. Hoppas din katt blir bättre snabbt!

@yew98fq åh vad kul, har du lust att PMa bloggadressen?

Mer OnT händer det inte så mycket här. Blev inringd att jobba så fick knappt 2h dålig sömn inatt. Nu Ska Jag lägga mig på soffan och vila några timmar innan jag ska iväg igen.

@LindgrenV
Även de dagar jag springer måste jag promenera pga hunden som behöver ut och röra sig 3 ggr/dag (+1 rastning precis utanför mitt hus direkt på morgonen innan frukost) och sen så springer jag ju väldigt kort också. En av promenaderna blir till en löprunda. Så igår var vi ute 25 minuter på förmiddagen varav 20 minuter var löpning, sen 65 minuter promenad på eftermiddagen (varav 40 minuter med hunden resten var transportsträcka till och från ett café med en kompis) och 20 minuter på kvällen så det blev visst 90 minuter promenad igår såg jag nu.

Så 90 minuter promenad + 20 minuter löpning,det kanske inte blev så lite trots allt, när jag ser det nerskriver nu kan jag se att jag inte var lat igår trots allt. Det är bara ätstörningen som säger att man alltid kan röra sig mer men jag ska vara nöjd med gårdagen och inse att den motionen räcker.

Jag har aldrig haft hund, och de som har hund i min närhet har stora trädgårdar som ligger extremt avskilt från andra människor, så hundarna brukar vara med och rasta av sig själva när de ändå är ute och grejar ute (pensionärer, ska tilläggas), men måste du verkligen gå 65 minuter med hunden, @Qelina? Om jag går 65 minuter en gång/dag, antingen själv eller tillsammans med hästen, är jag mer än nöjd med den motionen den dagen. Då är du ute och joggar en gång innan och tar en till promenad senare. Jag är total lekman nu på både ätstörningar och hundar, men en spontan tanke är att du kanske skulle hålla det på ett absolut minimum de dagar du joggar, har du joggat under dagen kanske bara gå ut och rasta hunden 10-20 minuter/gång de andra tillfällena?

Ni är ju fler med hundar här inne, hur mycket rastar ni dem? Det kanske bara är jag som helt missuppfattat hur mycket hundar behöver röra på sig. :o

Vet ni vad? Jag bad min lärare om hjälp med min artikel för att jag kände att jag hade fastnat rent språkligt och inte blev nöjd med det jag skrev, vi bollade lite tankar fram och tillbaka och jag fixade lite med texten. När jag loggade in idag så hade han svarat igen och skrev:

"Du har verkligen inget att oroa dig över vad gäller språket, att du är så noga som du är beror på att du har känsla för det. Då är det svårare att bli nöjd, jobbigt nog. "

Jag bara känner för att göra så här :banana::banana::banana::banana::banana:Blev så glad. Har fått så mycket beröm från olika människor om mitt skrivande och det gör mig glad. Jag är inte bara sjuka Qelina, jag är också Qelina som faktiskt skulle kunna bli en riktig journalist om jag verkligen vill när jag mår bättre, Qelina som någon dag ska skriva en bok, Qelina som är duktig på att skriva och uttrycka sig i skrift. Så det så, alla dumma tankar som säger något annat kan dra iväg!

I eftermiddag ska jag göra intervju nummer två inför mitt stora slutprojekt. Det ska bli en miniserie om tre olika personers syn på träning, mat och kropp, alltså tre personporträtt. Och sen ska jag intervjua en sjukgymnast och kanske en sjuksköterska också som komplement till det jag får fram i de andra intervjuerna.

Jag har valt ut en tjej som haft anorexi och bulimi och pratat med henne om hur det var när hon var sjuk och hur det är nu när hon nästan är frisk, en kille som tränar stenhårt på gym och deffar och bulkar i perioder och planerar sina dagar efter träningen och en tjej som är lite "vanlig" dvs tränar för att det är roligt och hälsosamt, som kan tänka på vad som är nyttigt och onyttigt men som kan äta allt. Hoppas det kan bli något bra av det för jag känner att jag täcker upp flera olika synsätt på mat, träning och kropp, är lite nervös för att inte få tillräckligt med material till en hel serie eller att det blir för mycket. Men det ska nog gå. Allt har ju gått hittills och jag tycker ämnet är intressant.

Jag har aldrig haft hund, och de som har hund i min närhet har stora trädgårdar som ligger extremt avskilt från andra människor, så hundarna brukar vara med och rasta av sig själva när de ändå är ute och grejar ute (pensionärer, ska tilläggas), men måste du verkligen gå 65 minuter med hunden, @Qelina? Om jag går 65 minuter en gång/dag, antingen själv eller tillsammans med hästen, är jag mer än nöjd med den motionen den dagen. Då är du ute och joggar en gång innan och tar en till promenad senare. Jag är total lekman nu på både ätstörningar och hundar, men en spontan tanke är att du kanske skulle hålla det på ett absolut minimum de dagar du joggar, har du joggat under dagen kanske bara gå ut och rasta hunden 10-20 minuter/gång de andra tillfällena?

Ni är ju fler med hundar här inne, hur mycket rastar ni dem? Det kanske bara är jag som helt missuppfattat hur mycket hundar behöver röra på sig. :o

Jag förstår din tanke men hundar behöver röra på sig mer än minimum om det inte handlar om någon enstaka dag om man till exempel är jätte sjuk. Jag ser till att träna min hund mentalt också eftersom vi ska göra premiär med tävlingar i rallylydnad nu i vår också. Jag tycker en hund ska vara ute 1,5-2 timmar per dag minst, det kan väl variera mellan raser och individer men jag tycker det är lagom och min kompis som är hundinstruktör håller med om det. Jag bor ju i lägenhet så det är ju min hunds chans att vara ute och springa.

Jag går alltid minst 40 minuter på förmiddagen, sen 50-80 minuter på eftermiddagen och 20-40 minuter på kvällen. Så det varierar lite hur mycket det blir men har satt 2 timmar som mål att gå minst.

De dagar vi är ute och springer går jag lite mindre med honom för jag tänker att han ju gör av med mer energi då än om vi bara går.

Alltså VÄDRET :love: Strålande sol och varmt!
Ska nog ta en promenad bort till postutlämningen och hämta ett paket innan jag sätter mig med eventuellt skolarbete.

Ska bara njuta lite av mina två vildbasar som ränner runt och leker för fullt här hemma. Kakan har insett hur roligt det är att ha en lillebror :D

Jadu... hon kräks, i mängder. Den senaate veckan har det eskalerat ordentligt, har väl haft en kräkfri dag och ett antal kräkningar per dag i övrigt.
Opåverkat allmäntillstånd dock. I december fick vi besked om njurfel vilket sen visade sig bara vara uvi. Jag var tveksam redan då till om det var hela sanningen men hon blev bättre en period men nu är det värre. Ska tillbaka till veterinären i veckan.
Hon blir snart 11 vilket gör mig extra nojjig. Hoppas din katt blir bättre snabbt!

Men fyy, stackars lille kisse :( :( Jag fick precis reda på att min katts urinprov visade på bakterieinfektion så hon ska äta antibiotika nu. Så skönt att få reda på vad som är fel! Hoppas verkligen det går bra för er hos vet i veckan.

@cili Dela med dig lite av vädret, va! :p

--------

Här är det grått, ruggigt och trist. Jag får tvinga mig till lite motion nu, måste cykla 5 km tur o retur för att hämta ut antibiotika till katten. Det får bli en lugn cykeltur med tanke på hur jag mår men katten måste ha medicin.

@cili Dela med dig lite av vädret, va! :p

--------

Här är det grått, ruggigt och trist. Jag får tvinga mig till lite motion nu, måste cykla 5 km tur o retur för att hämta ut antibiotika till katten. Det får bli en lugn cykeltur med tanke på hur jag mår men katten måste ha medicin.
Jasså det var du som stal det :cautious:
Innan jag hunnit iväg var himlen grå och nu öser regnet ner. Var sjutton kom det ifrån?!

Jag ligger i soffan just nu och har precis klämt en 10-bitars sushi. Åkte Halvvasan tidigare idag och det blev kämpigare än väntat. Jag hade absolut inget fäste så jag stakade i princip hela vägen utom i de allra brantaste backarna där jag saxade eller sprang. Det började snöa halvvägs och då försvann glidet också. Är rätt trött nu men ska snart ta mig till stallet, sånt är livet när man har häst :P.

Jag bara känner för att göra så här :banana::banana::banana::banana::banana:Blev så glad. Har fått så mycket beröm från olika människor om mitt skrivande och det gör mig glad. Jag är inte bara sjuka Qelina, jag är också Qelina som faktiskt skulle kunna bli en riktig journalist om jag verkligen vill när jag mår bättre, Qelina som någon dag ska skriva en bok, Qelina som är duktig på att skriva och uttrycka sig i skrift. Så det så, alla dumma tankar som säger något annat kan dra iväg!

Heja dig! Klart du inte bara är sjuka Qelina, men det låter underbart att du känner såhär. Självklart skulle du kunna bli en duktig journalist, skriva en bok och allt annat du är intresserad av!

Hmmm min träningskompis bangade Aeorobics. Blev lite velig nu... Jag har ju så GALET dålig koordination! Tror ni jag vågar gå ändå? Det kommer helt klart bli skämsigt när jag inte hänger med i övningarna men vad gör det egentligen?

Här vaknade man till snöslask upp till knäna typ vilket ledde till att jag upptäckte att mina vinterstövlar inte tål vatten längre... Men nu på eftermiddagen har det blivit lite ljusare och jag hoppas att snön och slasket är borta till helgen för fredag eller söndag ska jag springa och då vill jag inte ha slask. Imorgon ska jag till gymmet så då är jag ju inomhus och kan springa lite innan styrkeövningarna men det är ju absolut skönast att springa ute tycker jag.

Vad föredrar ni? Springa på löpband eller ute?

Var precis ute 60 minuter och gick och det var så skönt, var ute 50 minuter på förmiddagen och ska ut ca 40 minuter ikväll.

Nu är det intervjudags om några minuter!

Hmmm min träningskompis bangade Aeorobics. Blev lite velig nu... Jag har ju så GALET dålig koordination! Tror ni jag vågar gå ändå? Det kommer helt klart bli skämsigt när jag inte hänger med i övningarna men vad gör det egentligen?
Bara gör!
Ställ dig längst bak, skyll på att det är första gången och gör så gott du kan :) För motionens skull spelar det ju ingen roll om du gör alla grejer rätt eller inte

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur