Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
  • Sluta stressa! Jag är en riktig inombords-stressare, som får ångest och panik över de minsta grejerna man kan tänka sig. Tar fruktansvärt mycket energi att gå runt med ångest all the time.

Kommer du på nåt bra tips för att lyckas med det där får du gärna dela med dig, jag är nämligen likadan!

Hm ja, jag dyker in i denna tråden i hopp om inspiration ^^

Under hösten har det varit minimalt med ridning pga skadad häst, jag har tränat lite på gymmet men inte tillräckligt för att matcha upp den förlorade motionen (samt såklart ätit för dåligt) så jag är nu + 5kg vilket både syns och framförallt känns då kläderna spänner och det flyter över kanterna :(

Så, jag ska jobba på detta och återgå till ursprungsläget, samt kanske försöka bli av med lite till.
Startade iallafall idag med att gå en 3km-runda i skogen.

Mål:
- gå ner minst 5kg
- röra på mig varje dag (gym eller promenad).

Kommer du på nåt bra tips för att lyckas med det där får du gärna dela med dig, jag är nämligen likadan!

Hittills har jag inte lyckats alls, men skam den som ger sig! Och givetvis, kommer du på något är jag eld och lågor att höra/testa det :up:

Mina mål för 2015 är:
  • Bli helt frisk efter min olycka och uppskatta allt jag kan göra med min kropp.
  • Ha roligt med hästen och kaaanske starta någon lokal dressyrtävling, samt att han och jag ska bli trygga i att hoppa låga hinder igen.
  • Ha roligt med min pojkvän när vi springer vår andra fjällmara i augusti.
  • Klara 10 strikta chins!

Vad kul med lite nya trådmedlemmar! Varmt välkomna allihopa :D

@Qelina Jag håller med Emtherlia och andra - fick lite ont i magen när jag läste dina mål men visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Jag är sannerligen inte insatt, men för mig ser det ut som att det väldigt mycket är anorexin som skrivit dina mål och som att du ställer orimliga och ohälsosamma krav på dig själv. Jag är ledsen, men det är den hårda sanningen. Vet inte riktigt vad jag kan göra för att hjälpa dig dock, men jag vill så innerligt gärna hjälpa dig att bli fri från det där äckliga monstret!

Och alltså, alla ni som "skäms" och säger att ni inte gjort något mer än att gå en promenad eller vara i stallet: Ni snackar här med tjejen som inte lämnat soffan idag. Alls. Jag har inte stuckit näsan utanför dörren, och det mest ansträngande har varit att sträcka sig efter fjärrkontrollen. Däremot har jag gjort marsipangodis och ätit lussebullar med vit choklad-fyllning. Jomensåatte... :angel:

Nä jag ska nog minsann haka på här jag med :)
Vet inte riktigt hur den där sidan funkar där man lägger in sina km, men jag ska kolla det ordentligt när jag sitter vid en dator och inte mobben så ska jag nog kunna reda ut det ;)
Måste lägga till en bild på min användare också ( även om det inte blir på mig) ser ju så tråkigt och allmänt ut utan en!

Mina mål 2015 vad det gäller hälsa är:
*Äta hyffsat nyttigt och regelbundet dvs. Inget eller lite snabba kolhydrater/socker.
*Utnyttja vardagens tillfällen till motion (gå till jobbet, gå och handla, gå med hunden)
*Yoga en gång i veckan

Till våren ska jag och min hund börja på Rallylydnad fortsättningskurs och kanske även agility grundkurs om det går ihop med jobbets tider så då hamnar de målen här också. För mig hänger detta ihop med hälsa och välmående då det ger mig så mkt på flera plan :)

Detta är min grund, och följande om jag hinner eller väljer att prioritera den dagen är:

* Simma när det funkar med simhallens öppetider.
* Jogga med min hund

Det ska bli spännande det här,både tråden och det nya året:banana:

Åh! Jag blev så glad idag - en kollega pratade om att hon skulle försöka ordna så att den lokala Zumba-instruktören skulle hålla en grupp för oss på jobbet på lunchen någon dag i veckan, till vettigt pris! ^^
Nu jobbar jag bara kvällar, men att en eller ett par dagar i veckan åka ned tidigare, gå på zumba, åka till simhallen och sedan gå på kvällspasset känns ju mer än värt det! ^^
Åh vad jag hoppas att det blir av! :bump:

Huu idag är det riktigt ruskväder, blåser och regnar och flera plusgrader... Det är svårt att tro att det för en vecka sen var en halvmeter snö och 15 minusgrader :crazy:

Får se om jag vågar mig ut på en promenad eller springa, annars blir det yoga och så ridning. Tur att vi har ridhus :angel:

Huu idag är det riktigt ruskväder, blåser och regnar och flera plusgrader... Det är svårt att tro att det för en vecka sen var en halvmeter snö och 15 minusgrader :crazy:

Får se om jag vågar mig ut på en promenad eller springa, annars blir det yoga och så ridning. Tur att vi har ridhus :angel:

Samma här, äckelväder :( Snön var mycket bättre!

Lyx med ridhus! Jag ska rida två eller tre hästar idag, utan ridhus. Får välja på knölig, jätteblöt ridbana eller grusväg täckt av is :down:

Jag dyker lite halvt in i tråden! :D Är gravid i v 32 och tränar inte något värre nu mer än promenader med häst eller/och hund och stallfix. Kommer bli mer till våren när bäbis är ute och jag är redo att få tillbaka min fastare form igen! :banana:Längtar efter att SPRINGA!!! Och RIDA!!! Kommer även bli lite styrketräning när det är dags.

Jag har funderat lite på det här med min stressiga höst och minimala motion (jag borde nog också ha som mål att ha ett stressfriare år än förra året, så kommer ni andra på tips, hojta till ;)). Det grundade sig nog lite redan under sommaren för att min chef var så frånvarande att jag och min syster, sjutton år gammal, fick dra runt ett helt företag själva. Och ansvaret var mest mitt, för jag var äldst. Självfallet en extremt nyttig erfarenhet, men inte så kul när vi var mitt i det. Sen skulle jag visa hästen på kvalitén, och det var dels vår debut tillsammans och min första tävlingsliknande start på sju år, så jag var hypernervös. Uppå det allt kaos runt flytten, och sen grupparbetet som inte alls fungerat efter det. Kanske inte konstigt om det har känts som lite för mycket ibland.

Men nu kom jag att tänka på en sak igår. Det kanske inte alls fungerar, det andra sättet att tänka är så invant, men jag funderade på om jag skulle tänka mig att min "motionsvecka" (motion utanför stallet) ska börja på lördagar istället för måndagar? Eftersom min plan är att komma ut och röra på mig lördag och söndag + en dag mitt i veckan, så får jag två dagar direkt istället för att spara helgen till sist? Skulle jag sen inte ta mig ut på helgen har jag kommande vecka att "rätta till det".

Samma här, äckelväder :( Snön var mycket bättre!

Lyx med ridhus! Jag ska rida två eller tre hästar idag, utan ridhus. Får välja på knölig, jätteblöt ridbana eller grusväg täckt av is :down:

Verkligen! Nu lär väl hästen vara lerig också :meh: Väldigt skönt med ridhus, men jag skulle gärna haft bättre ridvägar...

35 minuter yoga, dag 1 på "30 days of yoga" (ni som gillar adriene, spana in!). Lugnt och skönt men fick känna musklerna jobba, älskar att man kan få både och med yoga :)

Jag hatar min hals med allt hat som går att uppbåda :rage: fanskapet gör ont igen, varför kan jag inte bara få vara frisk nu :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka