Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen! Nu lär väl hästen vara lerig också :meh: Väldigt skönt med ridhus, men jag skulle gärna haft bättre ridvägar...

Åh det där är så tråkigt! Leriga hästben... :meh: Fast här skiner solen i äkta Karlsta-anda, men det är varmt, blött och blåsigt.

Blev lite osäker nu på om mitt gymkort gäller eller om de måste förnya det varje år manuellt på jobbet. Åker dit på vinst och förlust. :up: Hoppas det funkar på söndag ska det bli core boll!

Jag dyker lite halvt in i tråden! :D Är gravid i v 32 och tränar inte något värre nu mer än promenader med häst eller/och hund och stallfix. Kommer bli mer till våren när bäbis är ute och jag är redo att få tillbaka min fastare form igen! :banana:Längtar efter att SPRINGA!!! Och RIDA!!! Kommer även bli lite styrketräning när det är dags.

Du och jag Fengur, du och jag. :D Men du kläcker väl en månad före mig?

Verkligen! Nu lär väl hästen vara lerig också :meh: Väldigt skönt med ridhus, men jag skulle gärna haft bättre ridvägar...

På ridskolan brukar personalen insistera på att jag ska lämna benen till dem, känns lite dumt att lämna en lerig häst i boxen men vissa dagar är det väldigt skönt att inte behöva spola ben...

På ridskolan brukar personalen insistera på att jag ska lämna benen till dem, känns lite dumt att lämna en lerig häst i boxen men vissa dagar är det väldigt skönt att inte behöva spola ben...

Spolspilta har vi som tur är, hästkraken har stort behov av benskydd. Lera är inte kul, så mycket bekvämare med snö för då är de alltid rena :D

Besvikelsen när jobbet ringer i panik lagom tills man knallat iväg på en planerad långis med hunden. =( Fick bli en kortare powerwalk och ett snabb pass med hantlarna istället, innan ilfart in i duschen och full fräs mot jobbet. Nackdelen med vårdjobb och sjukdomstider är ju att man inte gärna kan lägga jobbet på hög i väntan på full personalstyrka igen.. =/

(Men svettig blev jag, det är alltid ett bra tecken!)

Stämmer bra det! 8 april är datumet som sagts både på tidiga UL, KUB och RUL. Bara för att de är så överens kommer jag säkert föda i februari eller maj. :rofl:

Jag hoppas på en februaribäbis eftersom BM räkna på 22 februari först men sen på rul blev det 2 mars.....hoppas på typ 27 februari ;)

Spolspilta har vi som tur är, hästkraken har stort behov av benskydd. Lera är inte kul, så mycket bekvämare med snö för då är de alltid rena :D

Det är alltid ner eller mindre lerigt där jag rider, har nog inte varit med om att inte åtminstone benen varit täckta i lera. Då hade det varit skönt med antingen ridhus eller spolspilta :p

Vi har spolspilta, med varmvatten (halleluja :D), i nya stallet, så jag tar gärna leran bara jag slipper isen. Det var kallt i några dagar förra veckan, det blev ett fullständigt elände med vatten som fryser och den enda kranen som fungerar sprutar ner hela omgivningen, så nu ser det konstant ut som att jag har kissat på mig när jag fyllt vattenspännerna. Jag klarar mig hyfsat när jag bara fyller på till min häst (en spann) men eftersom jag får springa minst fyra gånger/häst till de andra så är jag konstant blöt på hela låren. Behöver jag säga att jag försöker fylla på vattnet det sista jag gör varje stallpass?

Vi har riktigt stormigt här. Regnar och blåser så man flyger iväg :o Tacksam att jag fick åka på att jobba i stallet idag så man gjort något. För går fan inte att ens gå i det här vädret som det är just nu. Måttligt roande :( Men ska nog gå ner till stallet senare om inte annat så man går en bit. Mest för killen står på boxvila, troligtvis sträckt sig lite igår när han löshoppade så lär behöva mocka en gång till samt fylla på vatten åt hoonm.

Gympass med överkroppsstyrka avklarat. :up: Har nu rört på mig 5 dagar i rad vilket väl är rekord för typ senaste halvåret. Eller året.

Dagens downer (och pepp): Ställde mig på vågen på gymmet. Har gått upp 6 kg sen i våras. Och det är bara en himla massa välfärdskilon! Bara en massa unnande och göttande. Har ingen matproblematik utan det är ju bara så himla gött. Det är både onyttig mat (eller för stora portioner) och sötsaker inräknat i viktuppgången. Och ändå så lagar jag eller sambon nästan alltid mat, vi köper sällan snabbmat t.ex. Men vi äter nog för mycket gräddiga såser, pasta etc. Och gooooodis!

Så, hepp hepp! Dags att bryta mönstret innan det barkar iväg och blir riktigt ohälsosamt!

Jag är superförkyld, så det fick bli en kort tur i stallet idag, men gjorde lång tygel (typ som tömkörning) så jag fick motion lika mycket som hästen. Ville inte sitta på när det blåste halv storm, Så en halvtimmas promenad loggad idag och det får nog räcka. Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och sjunka ner i ett varmt bad och kurera mig.

Här stormar också. Jag bor i ett riktigt blåshål, så först tänkte jag att det nog inte var så farligt, och att jag kunde gå en kort promenad med hästen om det hade lugnat sig med fyrverkerierna vid stallet idag. Det hade det, men det visade sig att för en gång skull verkar vårt hus ligga lite skyddat från vindarna, för herregud vad det blåste vid stallet. :eek: Det kändes som att taket skulle lossna vilken sekund som helst, så med närmare eftertanke blev det ingen promenad. Får se om jag får med mig någon ut ikväll och ta en promenad här hemma istället, annars får det bli en innedag och en pluggdag, det behövs det också. Jag har ju ändå inte varit helt stillasittande idag eftersom jag gjort allt stalljobbet.

Snaaaart är jag tillbaka i beachtråden.

Människovalpen ska ut först, bara. Efter det ska jag tillbaks till en egen kropp. Dagen innan jag gjorde graviditetstestet firade jag min lägsta vikt på flera år, efter 34 veckor och 12 kilo är jag nu vansinnigt trött på att låna ut min kropp.

Enligt beräkningar ska människovalpen vara på utsidan runt 19 februari, så i mars kan vi nog räkna med att jag är tillbaka.

Men vad ni alla är goa, så många välkomnanden! Ännu en anledning att hålla sig till det uppsatta målet med andra ord, vill ju inte slösa upp er tid. ;)
För övrigt riktigt kul att läsa allas mål för 2015, heja oss!

Här har det inte blivit så mycket gjort idag, jobbat idag men fick sluta lite tidigare så jag passade på att ta en (visserligen lugn) ridtur i dagsljus, alltid något. Blåser full storm här med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur