Hej på er! Vad roligt att läsa om era härliga dagar med mycket träning och rörelse

Nu kommer ett fruktansvärt långt inlägg om min helg, håll i er...
Som jag skrev tidigare så hade jag helt glömt bort att man måste förbereda sig innan man ska åka iväg och tälta

Jag hade bara antagit att allt skulle lösa sig och att pappa hade koll typ, medan han (såklart) antog att jag hade förberett mig på att sova i tält med allt vad det innebär. Så i lördags kväll fick jag packa så gott jag kunde, men naturligtvis glömde jag en hel del saker som hade varit bra att ha. Typ kudde, varm jacka, något att äta ur och med till frukosten. Förutom då att jag inte hade någon sovsäck... Men tänkte att den supervarma skoteroverallen borde funka.
I alla fall så for vi iväg vid 7 i söndags morse. Det tog 3 timmar ungefär, vi åkte mest på småvägar upp till södra Hälsingland och kom fram till startplatsen en timme innan start, perfekt. Jättefint väder också. Jag anmälde mig, tog en klass med något lägre svårighetsgrad än jag egentligen ska ha men jag ville gärna ha en mjukstart eftersom det var några veckor sedan jag orienterade sist. Det gick helt okej, men det tog ett tag att komma in i det. Det var rätt stökigt och bökigt, fick springa över något jäkla hygge fram och tillbaka - eller springa och springa, mest gå för att inte snubbla vartannat steg

Var inte helt nöjd efteråt och tänkte att jag skulle ta en svårare och längre bana dagen efter för att slippa snurra omkring på samma plätt. Fick i mig några äggmackor efteråt, sen åkte vi till den andra tävlingsplatsen där även campingplatsen fanns. Duschade, satte upp tältet, och sen fick jag världens huvudvärk. Kände mig helt färdig och tog en powernap i tältet.
På eftermiddagen köpte vi varsin kolbulle, det var ganska gott. På kvällen var det grillbuffé

Utöver det hände inte så himla mycket, vi satt en bra stund nere vid vattnet och bara njöt av solen och utsikten.
Sen skulle vi alltså sova i tältet. Somnade ganska snabbt vid 21:30, då var det ännu inte så kallt. Strax innan 23 vaknade jag igen, då hade kylan börjat krypa in. Tog på mig mössa, en extra tröja och lite sådär. Somnade igen, vaknade igen vid 01 efter lite ryckig sömn. Mellan 01 och 03 var det mest plågsamt. Sov kanske 10 minuter åt gången, vaknade hela tiden för att jag frös och för att byta ställning eftersom jag inte kunde hitta något bekvämt sätt att ligga på. Temperaturen låg på typ 3-5 grader tror jag. Klockan 3 gav jag upp, tog på mig så mycket kläder jag bara kunde hitta och så gick jag ut. Problemet var bara att jag hade ju ingenstans att gå... Kunde inte gå inomhus och vi var ju mitt ute i ingenstans. Så jag fick börja promenera för att hålla värmen. Först gick jag ner till vattnet igen, det var kallt men väldigt fint.
Sen var jag tvungen att röra mig lite mer. Som tur är hittade jag en skogsväg jag kunde gå på, så jag gick och gick. I två timmar. Var noga med att hålla mig till större vägar och stigar för att inte tappa bort mig. Skogen var väldigt fin och jag gick upp för ett litet berg också och hittade fin utsikt.
Under den här tiden hade solen gått upp så det var inte lika kallt. Men fortfarande var klockan bara halv 6 ungefär så ingen annan var vaken. Så jag gjorde en smörgås och gick ner till vattnet igen och satte mig där en stund och filosoferade.
Men det blev kallt efter en halvtimme så då gick jag en promenad till. Vid halv 8 bestämde jag att det fick vara nog och väckte pappa. Han hade sovit jättebra
Nåja, det blev i alla fall lite smörgås och gröt till frukost innan vi packade ihop tältet och bytte om till tävlingskläder. Jag anmälde mig till en klass som såg lite knepig ut men det kändes som en kul utmaning. Vägen till starten var 1,5 km och vi fick klafsa genom stora myrar, så skorna var genomblöta och leriga redan innan start. Själva starten gick också på myren, väldigt udda
Det gick faktiskt skitbra under banan! Tog ganska bra beslut och försökte tänka på att fortsätta framåt samtidigt som jag läste kartan. Var ganska bra kompis med kompassen också. Gjorde inga stora misstag alls faktiskt!

Lite svajigt emellanåt men jag är väldigt nöjd

Ganska mycket löpning, mycket backar upp och ner och mycket skuttande över blåbärsris

Det känns i benen idag! Jag placerade mig ungefär i mitten resultatmässigt, hade jag haft bättre kondition och mer styrka i benen så hade jag kapat ganska många minuter, men det är absolut inget som grämer mig. Det var riktigt roligt och jag fick en självförtroendeboost
Efter dusch var det dags att åka hemåt. Vid det här laget började min sömnbrist göra sig påmind. Ett stopp för hamburgare gav lite ny energi, men sista timmen hem var det nära att jag däckade. Väl hemma sov jag 45 minuter innan jag var tvungen att cykla till stallet

Inte riktigt vad jag kände för, men det gick bra och jag lyckades till och med rida en stund. Kom hem, gav katten mat, borstade tänderna och sen somnade jag på en millisekund när jag la mig 21:20. Sen sov jag i 12 timmar

Så underbart! Och idag har jag absolut ingenting planerat och jag ska njuta av det
Har ni läst ända hit så är ni nästan värda en medalj! Ursäkta den extremt långa utläggningen

Men jag hoppas det lättade upp lite med bilderna