Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortfarande förkyld, så träningen här blir bara ridning/stallarbete. Igår blev det ett dressyrpass, idag en uteritt. Siktar på att bli frisk nu, så försöker ta det lite lugnt...

Inledde dagen med utsläpp i stallet och tömkörning i skogen. :) Idag är det kallare än förra helgen, fröken hade mycket mer bråttom idag så jag fick mig allt en power walk. :p Men väldigt nöjd med henne ändå. Knåpade ihop 10500 steg/6.9 km. :) Nu blir det lunch med vän, tvätt, städ och slapp resten av dagen.

Förkylningen varken försvinner eller bryter ut på riktigt, jag känner mig mest snuvig och lite lite ont i halsen. Skitsegt. Men nu är i alla fall de här studenterna avklarade, så idag får det i alla fall bli någon form av motion med hästen.

Hey träningsvärk! :p Mest i vaderna, lite i låren och lite typ höfterna.. massera mig någon!? :D
Det är synd att jag inte bor närmre gbg @cili så hade jag kunnat bidra till cykeln också! :)

Tänkte börja gymma men behöver ju skor så skulle gärna vilja ha tips på helvita skor man kan använda om någon vet :) och gärna tröjor som går ner över rumpan

Hey träningsvärk! :p Mest i vaderna, lite i låren och lite typ höfterna.. massera mig någon!? :D
Det är synd att jag inte bor närmre gbg @cili så hade jag kunnat bidra till cykeln också! :)
Från och med idag blir det Västerås man får masa sig till för det. Helt fel håll för dig med andra ord ;)

Alltså... Heeeelt slut efter dagens tömkörning! :laugh: Kroppen är helt färdig! Sov lite innan och var som en död efteråt, kunde knappt sätta mig upp. Vi gick nog mycket snabbare än jag uppfattade. :p Kommer ha träningsvärk i rumpan. Sån här typ av träning känns alltid som det jobbigaste för mig om man jämför med typ styrketräning. Blir ofta helt klubbad efteråt och måste sova för återhämtning.

I förmiddags tog hela familjen en promenad och jag fick äran att gå tillsammans med 4 åringen som skulle cykla (impad av henne som cyklar 4 km bara sådär) och maken fick ta 1 åringen i vagnen och hunden :) 4 km blev det och ibland lite jogg då hon cykla fortare än jag gick för det mesta.

Sen efter lunch tog jag ett pass med hästen. 40 min och båda var slitna och nöjda när vi kom hem :D

Maken är ute med jobbet ikväll så jag är själv med yngsta dottern då äldsta åkte till mormor och morfar. Jag köpte jordgubbar, honungsmelon och god choklad som lite lördagsmys. Bättre än chipsen och ostkrokarna som ligger i skafferiet :p Ska hoppa in i duschen nu och sen slänga mig i soffan. Har för ovanlighetens skull inte tänkt göra ett skit mer idag och det är jag värd :D

På plats i Västerås!
Vänsterknät är blått och svullet efter allt promenerande senaste veckan (jag hade helt glömt att det blir så). Så idag ska vi åka och testa cyklar.

Lite sen på bollen här, men herregud @Sleepan! Det är ju helt sjukt?! Jag vet inte ens vad mer jag ska säga, man blir ju helt mållös! Hoppas du känner dig lite bättre idag och att den jäveln åker fast för någonting någon gång väldigt snart :rage::heart

Jag tänkte köra ett kombinerat konditions- och överkroppspass i helgen, men efter att ha lagt 13,5 timmar på att flytta in i en lägenhet på tredje våningen utan hiss konstaterar jag idag att det inte blir nödvändigt. Jag ägnade ungefär halva gårdagen åt att vara svettig och andfådd av att springa i alla trappor och lår, vader, biceps, axlar och rygg svider rejält idag. Så jag tänkte ta dagen till att packa upp, städa, organisera och bygga säng. En 4 km promenad till min gamla lägenhet blir det också, men det får räcka för idag. Ikväll ska jag bara ligga i soffan och vara!

DSC_3815.jpg

Nu är den nya träningskompisen inköpt. Fick bli en Giant. Hädanefter blir det knäckebröd och vatten, men det får det väl vara värt.
Köpte extraförsäkring till den också, samt att jag ska iväg och köpa rejäla jäkla lås innan jag lämnar den oövervakad. Den är lite mer mountainbikestuk än min förra, men kändes riktigt bra.

Gårdagens tömkörning satte sig på smalbenen, satan vad ont de gör nu. Attans! Har varit en pina i stallet idag men jag hade ingen lust att ge vika för lite smärta. Så det blev utsläpp, tömkörning men lite kortare runda och mer noga med långsammare tempo, tvätt och bad av häst och sen även tvätt av bil. Var i stallet fyra timmar. :D Om jag bara åt lite bättre skulle jag väl kunna tappa de här trivselkilona som inte är så smickrande längre, men det går så himla dåligt på den fronten. Gah!
Nu blir det i villet fall lite vila för benen, har masserat med liniment och får äta en kur med ipren så inflammationen lägger sig.

Har knappt kunnat gå eller springa alls senaste dagarna pga skavsår :( Koncentrerar mig på armhävningar istället, kan inte göra riktiga. Jag bromsar ned och sen upp på knä. Nån som har tips på andra övningar för att bli bättre på armhävningar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur