Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
så jag bytte om och drog och sprang 3km på 3,28min
:eek: O_o :up:

Själv var jag helnöjd över att komma ner till strax under 5:45-tempo över 5 kilometer häromkvällen. Men under 1:10-tempo på 3 km - nästan 52 km/tim, det är mäktigt! :D

(En gång råkade jag regga fel på Funbeat när jag skulle lägga in ett pass powerwalk, om jag hade varit ute en timme och några minuter, så blev det i stället inlagt som en minut och några sekunder. Vilket resulterade i en snitthastighet på sådär 290 km/tim.)

Här är vädret lite regnigt, men ganska varmt! Hästen fick vila idag, och jag är superförkyld sen midsommar, så ingen annan träning heller. Istället blir det sängen så fort jag är klar med det jag behöver göra...

Med den här takten får jag sikta på att springa milen om tre år eller nåt :meh:

Samma här, skitallergi för min del dock. Bara mockat idag och sen spenderat kvällen på soffan! Får väl lov att vara så ibland när det är faktorer man själv inte kan styra över. Jag siktar på att träna ett pass i helgen igen, I can do it!

Skulle ju gått på friskis och svettis danspass men mina vänner bangade så då bangade jag med:D

I stället sprang jag 10,5 km!! Jag avslutade månaden starkt känner jag.:) 1 mil på 57,04 min utan att jag tog ut mig fullständigt, känns skitbra!:banana::banana:
Herregud! Det är ju inte klokt vad bra du är! :banana:

Nu blev jag sugen på att springa här! Mina löparskor fick dock ta sina sista andetag under lerloppet jag sprang för ett tag sedan, och jag har inte kommit iväg att köpa nya än. På söndag blir det dock shopping av, så sen hoppas jag kunna komma igång igen! Lullar runt och bekantar mig med mitt nya fina gym under tiden, det är också rätt trevligt :)

:eek: O_o :up:

Själv var jag helnöjd över att komma ner till strax under 5:45-tempo över 5 kilometer häromkvällen. Men under 1:10-tempo på 3 km - nästan 52 km/tim, det är mäktigt! :D

(En gång råkade jag regga fel på Funbeat när jag skulle lägga in ett pass powerwalk, om jag hade varit ute en timme och några minuter, så blev det i stället inlagt som en minut och några sekunder. Vilket resulterade i en snitthastighet på sådär 290 km/tim.)

HAHAHAHA! :rofl: :angel:

15,28 ska det ju vara! :D

Samma här, skitallergi för min del dock. Bara mockat idag och sen spenderat kvällen på soffan! Får väl lov att vara så ibland när det är faktorer man själv inte kan styra över. Jag siktar på att träna ett pass i helgen igen, I can do it!

Det är ju hopplöst!

Idag blir det ridning iaf, söndag är det tävling på gång så måste rida igenom hästen ordentligt!

Det blev inget petande på cykeln alls igår. Penicillinkuren har lett till rejält ont i magen, så efter tablett nr 1 igår parkerade jag mig i sängen och vägrade gå upp mer.
Hoppas att det ska bli bättre idag, för nu är kuren slut. Borde åtminstone kunna få fast någon pryl, eller i alla fall justera handtagen så dom har rätt vinkel.

Jag verkar ha överansträngt vänster höftböjare, så drygt!

Och igår spydde jag, runt nån timme efter träningen så jag vet inte om det var pga ansträngningen (som jag inte tycker var så farlig?). Har aldrig spytt av träning tidigare men mådde bättre direkt efteråt och fortsatt må bra så det måste ha varit nåt sånt?

Jag verkar ha överansträngt vänster höftböjare, så drygt!

Och igår spydde jag, runt nån timme efter träningen så jag vet inte om det var pga ansträngningen (som jag inte tycker var så farlig?). Har aldrig spytt av träning tidigare men mådde bättre direkt efteråt och fortsatt må bra så det måste ha varit nåt sånt?

Jag blir fruktansvärt illamående om jag blir för uttorkad. Det var ju både varmt och fuktigt i stora delar av landet igår, kan det vara så att du helt enkelt blev uttorkad?

Jag blir fruktansvärt illamående om jag blir för uttorkad. Det var ju både varmt och fuktigt i stora delar av landet igår, kan det vara så att du helt enkelt blev uttorkad?

Så kan det faktiskt vara, märkte att jackan var helt svettig och jag brukar aldrig svettas så det syns!

Halleluja, äntligen är det juli och jag slipper registrera varenda jäkla promenad :p Det spelar ju ingen roll hur långt jag går och springer egentligen men det var ju den där utmaningen på endomondo ;) 171 km under juni månad, vilket blir ett snitt på 5,7 km om dagen :) Känns bra.

Första veckan på praktiken har varit jättekul men det är mycket nytt vilket gör mig väldigt trött, dessutom har jag lyckats boka in grejer i stort sett varje kväll så jag har inte lyckats träna mer än onsdagens morgonjogg... Men det blir så ibland, det är svårt att komma in i nya rutiner. I helgen har jag i alla fall tid att träna och så hoppas jag att jag har kommit mer i fas till nästa vecka :)

Jag kom inte upp för att hinna ta en promenad i morse innan jobbet :o:D

Får se om det blir något ikväll kanske. Maken har blivit rejält förkyld och haft huvudvärk hela natten så han ska inte gå något med hunden idag så då får nog jag göra det ikväll :)

Hej juli. Frågan är om jag ska göra som @Emtherlia och försöka ha som mål att röra på mig varje dag? Hästen räknas. Jag är inte precis stillasittande på jobbet, men det tror jag i så fall får vara off the record, för det är ju samtidigt ingen regelrätt motion.

Idag kunde jag andas! :up: :D Dock sjukt trött fortfarande, och har lyckats vända lite på dygnet så jag somnar alldeles för sent. Så det är nog inte bara allergi som gör mig trött.
Kallt igen, ska vara ostadigt hela helgen. Ge mig värme! Inser att jag inte hade reflekterat över att det är juli nu om det inte vore för den här tråden. :p

Idag kunde jag andas! :up: :D Dock sjukt trött fortfarande, och har lyckats vända lite på dygnet så jag somnar alldeles för sent. Så det är nog inte bara allergi som gör mig trött.
Kallt igen, ska vara ostadigt hela helgen. Ge mig värme! Inser att jag inte hade reflekterat över att det är juli nu om det inte vore för den här tråden. :p

Tänkte också på det igår när jag var ute och sprang att det faktiskt är sommar. Men det känns inte så för det är alldeles för kallt :D Vi väntar på fint väder ett par veckor så vi får in hö till hästarna. Hoppas värmen och det fina vädret kommer med min semester :p

Hej juli. Frågan är om jag ska göra som @Emtherlia och försöka ha som mål att röra på mig varje dag? Hästen räknas. Jag är inte precis stillasittande på jobbet, men det tror jag i så fall får vara off the record, för det är ju samtidigt ingen regelrätt motion.

Jag gillade utmaningen även om jag ville spy på det vissa dagar, haha! Inget jag kommer göra alla månader men lite då och då är det kul! :)

Har nu klämt ner mig i mina nya cykelbyxor (ovadderade shorts av cykelmärke, är nog en bättre beskrivning). Skulle inte vara fel att tappa lite av den vätska jag samlat på mig, + något kilo eller två av fettdepåerna, för att dom ska sitta optimalt :D Men på kom dom, utan våld :D
Har även stoppat ner underbenen i kompressionsstrumpor (neonrosa sådana), i hopp om att klämma undan svullnad i det skadade benet. Så först lite vila i högläge, sen ska jag ner till min cykel och skruva lite innan det blir dags för en kort tur :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka