Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet en att en satt ihop ett överjävligt intervallpass till sig själv, när mountain climbers, som normalt är en personlig hatövning, inte hamnar på topp 3 över jobbigaste övningar (av åtta)?

Jag vet inte om det är en bra idé att jag googlar övningar på jobbet och väljer dem som verkar roliga. Det blir liksom så ofta så himla jobbigt. Idag googlade jag ihop ett slags tabata-inspirerat pass med 8 övningar, 20 sekunder, 8 varv. Jag tvivlade på att jag skulle klara det efter två varv..... Men det gick hela vägen och jag orkade till och med kötta lite på sista runda (eftersom det var sista rundan).

Jag vet inte vad som var jobbigast. Att jag hade lagt in massa olika hoppövningar, trots att jag är så sjukt oexplosiv och dör efter typ två upphopp? Att jag hade lagt in massa olika hoppövningar så att maginnehållet hoppade runt på ett oskönt sätt? Att jag hade lagt in massa hoppövningar, trots att jag i trött tillstånd saknar både koordination och balans, så det kändes mer vingligt än stabilt? Att ACn var igång, men det gjorde ingen skillnad, utan det blev ändå blöta fläckar på golvet efter magen/bröstet när jag var nere och vände i burpees?

Jag är oerhört tacksam över att jag både hade färdig pastasallad i burk och uppskuren vattenmelon hemma, så att det bara var sleva in. Nu dusch och lite jobbpapper att läsa. Imorgon blir det restaurang och kanske lite yoga när jag kommer hem, beroende på hur sent det blir.

Jag ligger däckad med mensvärk idag, med två mil till närmsta värktablett :meh: Så jag ligger ihopkrupen till en boll och tycker synd om mig själv samtidigt som mitt aktivitetsarmband skriker på mig att jag ska ut och motionera. Några tiotusen steg lär det inte bli idag :grin:

Mensvärk är blä! Det är helt ok att tycka synd om sig själv då och strunta i de där tiotusen stegen.

7 km löpning blev det! Längesen jag sprang så långt och milen är mitt mål för den här sommaren och det är inte långt kvar nu :)

Skickade ut maken på hästryggen med hunden som sällskap när jag kom tillbaka. När han är tillbaka blir det lite kvällsmat och sen bums o säng!

Hoppar in här igen, hoppade in i nån beachtråd förra året tror jag. Eller så har jag bara läst länge och trott att jag hoppat in. Hej i alla fall.

Har haft en veckas semester och faktiskt kommit igång lite. Varit ute och joggat tre gånger (det går väldigt mycket framåt sen jag slutade röka nu sista juni) och gymmade en gång (första gången i år). Och så målade jag om vardagsrummet.

Nu väntar en till veckas semester och jag tänkte väl försöka mig på samma. Jogga tre eller kanske fyra gånger, gymma i alla fall en gång och försöka yoga lite igen. Har inte så mycket annat att göra på semestern nu förutom att måla om köket.

Sen får vi se hur det går att hålla i när jobbet börjar igen. Har haft väldigt mycket att göra på jobbet senaste månaderna. Har fått ihop minst 40 timmars övertid varje månad sen april. Förhoppningsvis har det lugnat ner sig lite nu.

Preliminär (kan ändras pga höskörden) plan denna veckan är såhär:

Måndag: Styrkeintervallpass
Tisdag: Promenad + hökörning + ridning
Onsdag: Löpning + ridning + häktning
Torsdag: Styrkeintervallpass + ridning
Fredag: Ridning/longering + löpning
Lördag: Ridning/longering + promenad
Söndag: Löpning + ridning

Hoppar in här igen, hoppade in i nån beachtråd förra året tror jag. Eller så har jag bara läst länge och trott att jag hoppat in. Hej i alla fall.

Har haft en veckas semester och faktiskt kommit igång lite. Varit ute och joggat tre gånger (det går väldigt mycket framåt sen jag slutade röka nu sista juni) och gymmade en gång (första gången i år). Och så målade jag om vardagsrummet.

Nu väntar en till veckas semester och jag tänkte väl försöka mig på samma. Jogga tre eller kanske fyra gånger, gymma i alla fall en gång och försöka yoga lite igen. Har inte så mycket annat att göra på semestern nu förutom att måla om köket.

Sen får vi se hur det går att hålla i när jobbet börjar igen. Har haft väldigt mycket att göra på jobbet senaste månaderna. Har fått ihop minst 40 timmars övertid varje månad sen april. Förhoppningsvis har det lugnat ner sig lite nu.
Välkommen och lycka till :bump:

Precis som så många andra har jag också skaffat Pokemon Go, så idag skrapade jag ihop 4 km på en morgonpromenad. Det tog sisådär 1,5h med mitt onda ben (många pauser, stannade gps-klockan i dom som blev lite längre så jag vet inte den exakta totala tidsåtgången).

Har även cyklat lite mer nu, men haft en del bakslag. Det går långsammare än någonsin nästan, för så fort det blir stötigt gör det skitont och uppförsbackar funkar inte så bra. Igår kämpade jag på så pass att ögonen tårades och musklerna krampade, och var flera kilometer ifrån vad jag normalt sett hinner på samma tid. Tror dock att mycket beror på att vi var ute och plockade jordgubbar på morgonen, gick en promenad med katten på skogsstigar på eftermiddagen och sen gav oss ut och cyklade i blåsväder (benet blir alltid sämre när det är kallt eller blåser hårt, samt om jag ansträngt mig för mycket). Men jag tränar på, för det här ska bli bra.

Välkommen!
På sätt och vis tycker jag det är lättare att få in träning när jag jobbar, eftersom jag har rutiner och hyfsat fasta tider (jobbar kontorstider). Samtidigt är det lätt hänt att mitt jobb (och ditt också låter det som) kan ta alldeles för mycket tid i anspråk, så att det enda jag hinner är att äta och sova typ (Hej oktober, november, december förra året). Jag tycker det är svårt det där, å ena sidan vet jag att jag mår bra av att röra på mig, å andra sidan är äta och sova också rätt högprioriterat när livet kör ihop sig. Jag hoppas du hittar en bra rutin nu under semestern och en bra balans när jobbet rullar igång igen.

Precis som så många andra har jag också skaffat Pokemon Go, så idag skrapade jag ihop 4 km på en morgonpromenad. Det tog sisådär 1,5h med mitt onda ben (många pauser, stannade gps-klockan i dom som blev lite längre så jag vet inte den exakta totala tidsåtgången).

Har även cyklat lite mer nu, men haft en del bakslag. Det går långsammare än någonsin nästan, för så fort det blir stötigt gör det skitont och uppförsbackar funkar inte så bra. Igår kämpade jag på så pass att ögonen tårades och musklerna krampade, och var flera kilometer ifrån vad jag normalt sett hinner på samma tid. Tror dock att mycket beror på att vi var ute och plockade jordgubbar på morgonen, gick en promenad med katten på skogsstigar på eftermiddagen och sen gav oss ut och cyklade i blåsväder (benet blir alltid sämre när det är kallt eller blåser hårt, samt om jag ansträngt mig för mycket). Men jag tränar på, för det här ska bli bra.

Heja dig, det kommer att bli bra! Ta inte i för hårt så att du går sönder mer bara. Du har gott om tid på dig att bli stark igen (men jag tror du har rätt bra koll på dina gränser)!

Idag är det inte inte mycket med mig...
Så sliten!
Jag hatar att jobba natt... :p

Hade tänkt springa ikväll, men eventuellt blir det "bara" promenad med sambon. Mår så himla ruttet efter en halv vecka med alldeles för dålig sömn, så det kanske får bli så idag.

Min moster tvingade på mig ett pass Bodypump idag. 60 minuter senare och man är helslut. Imorgon ska jag på box. Nackdelen med att träna på gym under sommartid är att många pass inte finns där. Jag som vill börja med mina danspass nu ju. Men får bli vanlig hederlig styrketräning onsdag, torsdag och fredag. Nackdelen är väl att jag inte riktigt vet vad man ska göra. Eller ja, jag vet ju VAD man ska göra men jag vet inte hur man ska lägga upp sina egna pass..

Idag har jag joggat igen! :banana: Kändes redan som om jag kunde springa mycket mer än sist, vilket jag gjorde, men sprang inte så mycket som jag hade kunnat. Slow and steady wins the race. :) Sträckan är ca 2 km på grusväg och jag går ändå mer än jag springer. Långsam uppstart.

Ganska aktiv dag med strosning på stan, träning för hand med hästen på ridbanan och sen en promenad på ca 2-2,5 km i skogen med hästen innan jag stack ut och sprang. Igår tränade vi på inkörningen i skogen med väldigt pigg häst så jag var ganska trött efteråt, när man måste ha koll på häst och linor så bara går man utan att reflektera om det är jobbigt eller ej. Efteråt inser man att det var ganska jobbigt. ;)

Jag är faktiskt (ta i trä) fortfarande okej. Men har inte hunnit springa, varit fullt upp i helgen. Har knåpat ihop 16000+22000+19000+18000 steg sen i fredags, så har rört mig en del i alla fall. Ridit dressyrträning och lite sånt där också :D

500 reps pass ute i kvällssolen med maken avklarat :love:

Var upp till mina föräldrar förut så ungarna fick bada förut. Fick med mig kantareller hem så det blev kantarellsmörgås efter träningen :)

Tre hästar blev min motion idag!
Pålle gick travjobb i ridhuset, mycket mjukgörande och följsamhetsarbete, en hel del börjar trilla på plats nu! Fina pålle! :love:
Bonushäst 1 fick hoppa idag, linjer och en liten bana på 90-110cm hinder, glad häst!
Bonushäst 2 fick jogga sig mjuk och smidig, hon blir gärna lite stel emellanåt..

Tre hästar blev min motion idag!
Pålle gick travjobb i ridhuset, mycket mjukgörande och följsamhetsarbete, en hel del börjar trilla på plats nu! Fina pålle! :love:
Bonushäst 1 fick hoppa idag, linjer och en liten bana på 90-110cm hinder, glad häst!
Bonushäst 2 fick jogga sig mjuk och smidig, hon blir gärna lite stel emellanåt..

Blev sååå sugen på att rida nu, åh! :D Min tvååring ser så vuxen och färdig ut, vill bara hoppa upp och galoppera lite... Hade inte varit lika lockande om hon var ett rangligt staket!

• Gilla
Reactions: WS6
Blev ett kanonpass med hästen nu på morgonen :love: Han är så jäkla häftig! Har verkligen haft tur som fått tag i honom!

Får bli en liten promenad i skogen med hunden sen. Är redan jäkligt varmt så det blir ingen långpromenad med henne. Och i em ska vi köra hö!

Det är helt galet vad tiden går fort!

Haft två veckors semester och jag har inte tränat ett dugg, bara njutit av ledigheten! :D I lördags överraskade tjejerna mig med en fantastiskt bra möhippa.:love: De hade verkligen tänkt på vad jag uppskattar (ex kakbuffe till lunch;)). Söndagen spenderades i sängen, jag klarade endast av att äta ett knäckebröd och en halv banan, haha! Nytt löfte: JAG SKA ALDRIG MER DRICKA.:angel:

Och nu när jag tittar på datumet så ser jag att jag snart ska gifta mig! Panik! Hur ska vi hinna? Så träningen får stå tillbaka lite just nu:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka