Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vi ska inreda ett hemmagym i källaren under hösten/vintern har vi tänkt. Ska köpa in ett löpband, bänk, fler hantlar och skivstång så kommer vi långt :) En boxningssäck vill jag ha också :D

Åh det vill jag också ha! Vi har pratat lite löst om det men inte riktigt seriöst. Det vore verkligen himla smidigt :)

Åh det vill jag också ha! Vi har pratat lite löst om det men inte riktigt seriöst. Det vore verkligen himla smidigt :)

Ja det kommer bli kanon! Vi har rum i källaren som blir perfekt :) För att det ska bli någon vettig träning för oss (eller i alla fall mig som även lägger en del tid på hästarna) så måste jag kunna träna hemma.

Det var ett roligt träningspass igår men som sagt lite dåligt med vikt på hantlarna så nu längtar jag efter nästa gång så jag får ta i mera :D Får se om det blir i morgon eller på lördag.

Jag börjar komma i fas med tiden igen, skönt :) Yogade i morse innan skolan, det märks att jag inte kunnat göra det lika regelbundet den senaste tiden. Lite svårt att göra typ down dog med min rackarns fot... Och jag haltar när jag går :meh: Har ringt vårdcentralen två gånger med samma meddelande: "Vi kan inte ta emot fler samtal just nu."

Inget jobb för mig idag, utan soffläge. Får se hur det blir imorgon.
Vill jobba, och behövs på jobbet, men det vore om bara dumt... :p

Dagens motion blev ett dressyrpass i paddocken tillsammans med hästen. Vi är ju tillbaka i det "riktiga" stallet igen, så vi var ute i ungefär en timme och fyrtio minuter, och då är nog de fyrtio minuterna ungefär detsamma som transportridningen dit och hem, så en timme "aktiv" dressyr. Första gången vi går dit helt själva, vi har varit där utan annat hästsällskap ett par gånger, men då har antingen någon gått med till fots, eller så har lilltjejen ridit och jag har gått, så det var första gången vi var helt solokvist.

På grund av urtråkiga händelser sista tiden så kommer vi förmodligen behöva vara ensamma väldigt mycket i höst/vinter, så någonstans innerst inne är jag faktiskt tacksam för att jag jobbade så knasigt i sommar att jag var tvungen att rida mycket ensam när vi hade bättre ridmöjligheter. Som hon var förra hösten, och till viss del även i våras, hade jag varit i upplösningstillstånd nu.

I alla fall, hon skötte sig riktigt bra i paddocken och på hemvägen. Lite fjantig när vi gick dit, men jag behövde bara hoppa av en gång (och då var det något som fler hästar än hon reagerat på, så helt okej), och vi kom ju fram dit vi skulle, så det får väl ses som positivt. :angel:

Sprang 3,3 km i nya skorna idag. Det kändes sådär, de sitter lite tajtare än mina tidigare så jag får nog springa in dem ordentligt och ta korta rundor tills de töjts lite/mina fötter har vant sig.

Jag börjar komma i fas med tiden igen, skönt :) Yogade i morse innan skolan, det märks att jag inte kunnat göra det lika regelbundet den senaste tiden. Lite svårt att göra typ down dog med min rackarns fot... Och jag haltar när jag går :meh: Har ringt vårdcentralen två gånger med samma meddelande: "Vi kan inte ta emot fler samtal just nu."
Åh vad surt när de inte har vettiga kösystem! I min hemstad knappar man in sitt nummer eller sitter i telefonkö tills de svarar. Här får man höra att telefonkön är full, men försök gärna senare. :banghead: hoppas du får tag i någon snart!

Funderade på att jogga ikväll men har nu avfärdat den idén. Har trötta ben från gymmet igår och har haft en uttömmande dag på jobbet. Mådde rent av rätt dåligt när jag gick hem och det kändes som jag närmade mig panikångest vilket kändes helt oväntat. Åkte till stallet direkt och tömkörde hästen som planerat med min träningshjälp, och så drog vi ett däck också. Då fick jag gå av mig och tänka på annat, och nu känns det bättre. :) Men är väl inte helt glad i det ständigt höga tempot på jobbet just nu. Ångrar att jag inte bokat någon massage denna vecka också, får nog se om det finns någon sista minuten tid nånstans i morgon eller till helgen. Behöver nog lossa på lite mentala spänningar...

Blev en promenad med familjen förut för att kolla på traktorn som pressade halm :) Bara ungarna somnat ska vi snickra lite. Mer beachigt än det och morgonpromenaden blir det inte idag :)

Det är en extremt fin kväll ikväll! Tyvärr behövde jag rida hästen i ridhus pga halvt handikappad efter mitt fall igår plus en extremt taggad häst :p Jag är sugen på att ge mig ut på en liten promenad när jag kommer hem men första prio blir att försöka få dem jäkla såren fria från grus och sand och det lär väl göra skitont :( Jag längtar iallafall tills jag är back on track och kan dra på mig träningskläderna igen, kanske kan ta en lättare tur redan i helgen :D

Förresten! Jag åt sallad till lunch i två dagar. Samma sallad, som nog hade räckt en dag till men då slängde jag det som blev över. Så det fungerade ju sådär :p Idag åt jag yoghurt igen och det har jag som plan imorgon med. I helgen ska jag prova att kyla mannagrynsgröt så får vi se :angel:

@Chili Ja, ingen höjdare! Förut har de ringt upp men antingen har de ändrat systemet eller så var det jättemånga som ringde. Jag gick in på "mina vårdkontakter" istället och ska försöka få tid genom det.

Skönt att det kändes bättre när du kom till stallet! Aldrig kul när det känns sådär som att det väller upp inombords :down:

Morgonpromenad i morse med hunden, bra start på dagen. Men oj vad trött jag var när klockan ringde :wtf: Men jag snoozade inte! :up: Har inte snoozat på över en vecka nu och det är fasen helt otroligt bra gjort för att vara mig :D

Har lovat äldsta dottern att hon ska få rida min häst ikväll så ska maken rida unghästen. Tänkte vi kunde gå en sväng allihop samtidigt så får hunden springa lös också. Får se om jag tar yngsta dottern i ryggsäcken eller vagnen :) Sen ska vi nog fortsätta snickra lite innan vi tar fredagsmys!

I morgon är planen att spåra med hunden och köra ett styrkepass. Blir säkert en vanligt promenad också fast i 4 åringens takt för jag är ensam med barn och djur hela dagen då maken är på rally :)

@Chili Ja, ingen höjdare! Förut har de ringt upp men antingen har de ändrat systemet eller så var det jättemånga som ringde. Jag gick in på "mina vårdkontakter" istället och ska försöka få tid genom det.

Skönt att det kändes bättre när du kom till stallet! Aldrig kul när det känns sådär som att det väller upp inombords :down:

Det känns nu rätt sjukt att i början på veckan haft världens flow och nu känner jag mig som en urvattnad trasa. Sitter och är nervös för nånting men jag vet inte vad. Det har varit en massa småsaker hela veckan som jag antar har påverkat mig.

Planen för helgen är att springa ikväll, träna med hästen i morgon och gymma på söndag. Ägna mig åt återhämtning, planering, städa (sjukt eftersatt just nu).

Det känns nu rätt sjukt att i början på veckan haft världens flow och nu känner jag mig som en urvattnad trasa. Sitter och är nervös för nånting men jag vet inte vad. Det har varit en massa småsaker hela veckan som jag antar har påverkat mig.

Planen för helgen är att springa ikväll, träna med hästen i morgon och gymma på söndag. Ägna mig åt återhämtning, planering, städa (sjukt eftersatt just nu).

Städning ja....det är inte riktigt högst upp på vår priolista heller :D
Men maken dammsög hela huset igår medan jag kvällsmatade barnen.
Vi har robotdammsugare men den går ju bara på undervåningen och ibland får man ta ett varv nere med den vanliga också då roboten inte når överallt.

Saker kan ju läggas på hög och då blir det för mycket helt plötsligt. Låter som bra helgplanering! Jag måste också planera och städa, blev brutalt kastad in i vardagen när jag kom hem och har inte riktigt fattat vad jag håller på med :p

Städning ja....det är inte riktigt högst upp på vår priolista heller :D
Men maken dammsög hela huset igår medan jag kvällsmatade barnen.
Vi har robotdammsugare men den går ju bara på undervåningen och ibland får man ta ett varv nere med den vanliga också då roboten inte når överallt.

Sambon har faktiskt städat undan, även mina saker som drällde. :angel: Men dammsugning och liknande, det var ju den biten också.

@zassoo Ja jag brukar få rejäla ryck på helgmornar före frukost, då brukar jag kunna tappa tålamodet och inte ens kunna äta frukost förrän det är städat. :p Sen städar jag inte på två veckor igen... :p

Sambon har faktiskt städat undan, även mina saker som drällde. :angel: Men dammsugning och liknande, det var ju den biten också.

@zassoo Ja jag brukar få rejäla ryck på helgmornar före frukost, då brukar jag kunna tappa tålamodet och inte ens kunna äta frukost förrän det är städat. :p Sen städar jag inte på två veckor igen... :p

Vi brukar ha hyffsat undanplockat i alla fall. Så gott det går med två små barn som drar runt saker i hela huset :p
Men den mer regelrätta städningen händer inte så ofta som det kanske borde :angel: Finns roligare saker att göra :D
Vi har stort hus också (närmare 200 kvadrat med 9 rum och kök) så ska allt storstädas tar det lite tid :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur