Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens första aktivitet blev nästan två timmar (en timme och femtio minuter för att vara exakt) utritt tillsammans med en kompis från betet. Hon har sin häst bara en kvart från stallet, så jag är jätteglad att jag kan fortsätta rida med henne lite ibland. Hon var också med på träningen igår, så båda hästarna var nog lite på samma våglängd idag. Skrittade mest, men tog lite trav och galopp också.

Nu ikväll blev det sju kilometer på cykel.

Blev ca 2,5 km springtur med hunden i mörkret. Men vi sprang fort och det var riktigt skönt att få springa ur benen ordentligt! Nu är vi nöjda båda två :D
Gjorde 15 knäböj och 15 armhävningar i tre varv medan hästarna åt sin krafft också så jag är riktigt nöjd med dagens motion.

Jag råkade visst boka en resa till solen i november, så jag får nog ta tag i det här och fortsätta satsa på beach 2016 :D
Najs! Var? Vi åker om tre veckor till solen, sååå härligt!

Det blev ingen joggning ikväll. Fick oplanerad hjälp med hästen så vi tömkörde i ungefär en halvtimme. Sen var jag färdig. :p tror hästen ska vila i morgon så då ska jag banne mig springa!

Najs! Var? Vi åker om tre veckor till solen, sååå härligt!

Det blev ingen joggning ikväll. Fick oplanerad hjälp med hästen så vi tömkörde i ungefär en halvtimme. Sen var jag färdig. :p tror hästen ska vila i morgon så då ska jag banne mig springa!

Miami :D Vart åker ni?

Kul! Jag ska få hjälp att tömköra min i helgen, han är aldrig tömkörd innan så det blir spännande!

Idag ska jag försöka hinna till styrkepasset på jobbet.
Onsdag: ridtur på snabbarödatravaren
Torsdag: barnträning med skidklubben (jag har yngsta gruppen, vi leker mycket springlekar)
Fredag: MTB
Lördag: 3 toppar! (MTB och backlöpning med start här i byn, ingen tidtagning, och sen går alla ut och äter)
Söndag: vila

Herregud var trött jag är! Kommer gå åt MASSA kaffe idag.... Yngsta dottern på 1,5 år är förkyld och på natten är lilla näsan täppt och jobbig så varken hon eller vi vuxna har sovit mycket i natt. Hoppas det var toppen så vi får sova mer natten som kommer. Gick i alla fall upp kl 6 och tog den vanliga promenaden med hunden. Ska jobba hemifrån idag då hovslagaren kommer sen så jag tjuvstartar med lite jobb och kaffe innan barnen ska väckas.

Styrkepass ikväll och en promenad med familjen. Egentligen har yngsta dottern gympa idag men hon får ta de lugnt med förkylningen. Vi tar en tur med hästarna så äldsta dottern får rida. Vem som rider den andra hästen får vi se, gissar på maken så jag får gå med barnvagn :p

Miami :D Vart åker ni?

Kul! Jag ska få hjälp att tömköra min i helgen, han är aldrig tömkörd innan så det blir spännande!
Åh vad gött, har blivit sugen på att åka dit (och många andra delar av nordamerika) på senare år efter att aldrig ha velat åka dit tidigare. :p Vi ska till Malta!

Tömköra är kul. :) Så får man motion själv också!
Sov nog lite för lite i natt men ska jobba hemifrån efter lunch och hoppas det ger lite energi. Vill verkligen springa idag men är sådär fundersam på om jag håller på att bli sjuk. Om halsen krånglar blir det ju inget springa. :(

Blev styrkepass innan yogqan igår så idag säger kroppen att den vill ha vilodag. Träningsvärk så in i den, men så får det nog bli hädanefter. Styrkepass på gymmet innan yogan.
Är supertrött eftersom jag kom i säng vid 23 ungefär och efter drygt 4,5 timme började minstingen gnälla om nappen. VId 4 ville han äta och busa, så drygt vid 5 somnade han om. Sen vid 6 tiden ringde väckarklockan. Men så fort jag piggnat till så ska jag duscha och sen måla barnens sovrum. Vid 13 åker bilen mot stan och sen kaffedags hos en kompis. Så känns skönt med vilodag faktiskt :angel:

Åh vad gött, har blivit sugen på att åka dit (och många andra delar av nordamerika) på senare år efter att aldrig ha velat åka dit tidigare. :p Vi ska till Malta!

Tömköra är kul. :) Så får man motion själv också!
Sov nog lite för lite i natt men ska jobba hemifrån efter lunch och hoppas det ger lite energi. Vill verkligen springa idag men är sådär fundersam på om jag håller på att bli sjuk. Om halsen krånglar blir det ju inget springa. :(

Ska bli asgött! Jag har ju varit en del i USA, men aldrig i Florida, så det blir kul! :)

Blir kanske mest tränaren som får motion, jag kan inte tömköra :p
Känn efter ordentligt innan du springer, inte värt att bli sjuk för det!

Ska bli asgött! Jag har ju varit en del i USA, men aldrig i Florida, så det blir kul! :)

Blir kanske mest tränaren som får motion, jag kan inte tömköra :p
Känn efter ordentligt innan du springer, inte värt att bli sjuk för det!
Haha men du får ju testa att tömköra och lära dig. ;) Så svårt är det inte men finlir tar ju tid att lära sig!

Känns inte helt ok i kroppen, hade lite ont i halsen igår och idag. Satt på jobbet som en ispinne trots att jag hade en extra fleecetröja på mig. :meh: Sjukt trött också. Får nog vila idag och hoppas det är något som går över kvickt, så träningssugen!

Haha men du får ju testa att tömköra och lära dig. ;) Så svårt är det inte men finlir tar ju tid att lära sig!

Känns inte helt ok i kroppen, hade lite ont i halsen igår och idag. Satt på jobbet som en ispinne trots att jag hade en extra fleecetröja på mig. :meh: Sjukt trött också. Får nog vila idag och hoppas det är något som går över kvickt, så träningssugen!

Ska bara låta tränaren testa först :D

Vila låter klokt! Jag kör vinterjacka på jobbet sen förra veckan, kallt som attan ju!

Idag var min ursprungsplan att rida till paddocken, men fick hastigt och lustigt ett möte i stan vid lunchtid som gjorde att jag fick kasta om planeringen. Hann inte iväg till stallet förrän efter tre sen, och vid fyra var det träningar i ridhuset (och då rider de fram i paddocken innan, så det blir upptaget där också även om där inte är bokat), så det blev en halvtimmes promenad istället. Först lite irriterade för det, men insåg att jag verkligen måste låta henne vila fredag och då passade det ändå bra med en lite lugnare aktivitet för henne idag. :up:

Sen har jag äntligen fått tummen ur och tvättat upp sommarens samlade hög av smutsiga schabrak. Har väntat in sista tävlingen för att få med det schabraket, men då har det istället inte blivit av att jag riktigt "flyttat in" i stallet efter betet, och nu ska de förmodligen stallas in här vid månadsskiftet, så det började nog bli dags att ordna upp grejerna. :o

Idag blev det lite ben på gymmet. Backarna och den för tillfället ovana typen av ansträngning som jag plågade mig igenom i söndags satt fortfarande i, så det blev ett ganska lugnt pass. Lite benböj, stöta boll upp mot vägg, utfallsövningar och så lite balansövningar. Piggar benen på sig kanske det blir ett till benpass senare i veckan.

Imorgon blir det spinning, bästa ledaren har lunchpass! :bump: Sen blir det styrketräning torsdag och lördag, ev. även spinning på lördag.

Rullar ju på bra det här! :banana:

Herregud vad det regnade i morse när jag gick upp! :arghh: Men jag tänkte inte hoppa över hundens morgonpromenad utan klädde på oss och gick ut. Det var...hmmm...uppfriskande? :p Det blev inte så långt som vi brukar gå, men vi fick röra lite på oss och hon fick kissa innan hon blir själv i hundgården.

Ikväll ska jag rida dressyrpass med hästen. Ska repetera det vi gjorde på kursen i helgen :) Maken och äldsta dottern ska på gympa så jag tar nog med yngsta dottern och hunden ut på en promenad innan läggdags för mini.

Haha, min vecka har blivit omplanerad :laugh::D

Måndag: stretch axlar, squats, styrkepass och yoga
Tisdag: vilodag
Onsdag: Dynamic flex
Torsdag: pilates, eller yoga, eller löpning/pw
Fredag: eventuellt träna på gymmet och simma, beror på om jag kommer iväg annars powerwalk/löpning (intervaller)
Lördag: -vilodag då vi ska ha besök-
Söndag: eventuellt träna på gymmet, beror på om jag tränat på fredagen eller inte

Alltså hur mycket kaffe ska man dricka för att det ska börja bli ohälsosamt? Kaffe är min last här i livet. Varken röker, snusar, äter godis varje dag eller dricker värst mycket alkohol. Men just kaffe, det måste jag ha, så det blir många koppar på en dag då jag jobbar :p

Hej igen! Förra veckan började jag slarva med rutinerna igen vilket kulminerade i en helg där jag i stort sett satt i soffan hela dagarna, tittade på tv och åt en massa skräp :p Så dumt. Men på söndageftermiddagen ryckte jag upp mig och gick på yinyoga. En ny upplevelse för mig men det var ganska trevligt. Framför allt välbehövligt för mitt röriga huvud. I början låg vi bara ner och blundade medan läraren pratade, och jag började nästan gråta när hon sa att allt som har hänt fram till nu spelar ingen roll, och allt som ska hända senare spelar heller ingen roll. Det var som att det släppte lös en massa känslor, en så enkel sak. Mitt mantra under resten av klassen blev "just i den här stunden är allting bra".

Igår var jag tillbaka i yogastudion för en klass ashtanga, jättekul! :) Utmanande men på rätt nivå, kände ingen press alls att prestera. Idag har jag träningsvärk efter alla chaturangas :D

Så nu känns det bra igen! Känns kul med yogamånaden, försöker yoga mycket hemma också och det är ju fantastiskt hur bra kroppen mår av det. Har hittills börjat alla veckans dagar med tända ljus och ca 20 minuter lugn yoga, underbart :love:

Idag regnar det, yay! :D Så välbehövligt. Jag ser fram emot när vi har tillräckligt med vatten så att jag kan träna mig svettig här hemma och sen duscha med gott samvete :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III