Mitt mål för året är sjukt ytligt:
Jag ska vara mitt absolut snyggaste och mest vältränade jag någonsin när jag gifter mig i augusti.
Samt, Göteborgsvarvet under 2 timmar. Någon jävla gång ska det gå.
Bra mål!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska vara mitt absolut snyggaste och mest vältränade jag någonsin när jag gifter mig i augusti.
Samt, Göteborgsvarvet under 2 timmar. Någon jävla gång ska det gå.
Kan man få lite mattips här? Jag efterlyser lätta luncher!
Jag har ingen stor aptit till lunch, min standardlunch är ~80 gram kvarg med två kiwis. Jag brukar annars äta knäckemacka med kokt ägg eller skinka. Nu när det är kallt ute känns inget av alternativen som någon höjdare dock. Har även provat att äta en bit kycklingfilé, men det är för tråkigt för att äta varje dagSallad gillar jag inte, annars hade det kunnat vara ett alternativ.
Jag ska vara mitt absolut snyggaste och mest vältränade jag någonsin när jag gifter mig i augusti.![]()
Hej tråden och hej nya året! Har inte haft tid eller ork att vara aktiv här. Bytte stall igår dock och kommer framöver ha mer tid så min förhoppning är att återuppta minst ett gymbesök i veckan.Har nu helservice på vardagar vilket öppnar upp livet! Ser fram emot att påbörja promenader och tömkörning nu också när jag och fröken häst känner varann bättre.
Försöker vara snäll mot mig själv men vet samtidigt att jag inte är så nöjd just nu. I första hand måste jag träna benen, det känns verkligen i knäna att läget börjar bli svagt och instabilt. I andra hand kommer mer vardagsmotion, mer promenader och bättre mat.
Tränade benen hemma på nyårsafton och har haft gruvlig träningsvärk sedan dess.idag lyckades jag genom en liten huvudskakning få nackspärr dock, så tja... Vi får väl ta dagarna som de kommer.
![]()
@Mumfie Det är inte konstigt om du lätt gick "över gränsen" enligt appen, 1100 kcal är jättelite! Speciellt när du rör dig så mycket.
Angående luncher så skulle jag fullkomligt avlida av dina luncherAlternativt köpa mängder med godis. Jag behöver en rejäl frukost och en ganska stor lunch (ofta matlåda eller en matig sallad), då klarar jag mig bra. Sen gärna lite mindre mot kvällen
![]()
Nä, jag förstår att 1100 är för lite, och jag har verkligen inte följt det. Jag skaffade bara appen för att jag innan var totalt ovetande om vad mat faktiskt innehöll haha. Fick en total chock på vissa plan! Nu känner jag mig mer påläst
Angående lunchen så får vi väl se vad jag ska hitta på. Tror inte det är någon fara om jag fortsätter som jag gjort hittills, jag får i mig det jag ska under de andra målen.
Mitt största problem är det där med vätska. Jag har verkligen svårt för att drickaDet är inte alls ovanligt att jag kommer på vid middagstid att jag inte druckit någonting alls under dagen
kanske borde börja föra matlogg, fast med vatten istället
![]()
Idag var dag 1 av yoga campLite tungt på handlederna men det gör ju inte ont utan jag behöver bara bygga upp styrkan. Känns spännande med den mentala, meditativa biten med affirmationer/mantran som ingår - idag "I accept".
Har ridit idag också. Hade en kompis med förra gången som filmade och då fick jag sanningen slängd på mig - jag är nog inte så duktig som jag trorHaha. Men det är bra faktiskt. Man behöver ju inte vara duktig på allt. Och jag fortsätter ju öva
Och hästen får i alla fall motionera
![]()
Jag ska köra Boot Camp efter Empower, tänkte jag.![]()
Yoga Camp, inte boot campHaha. Men kul!!
Har du börjat på Empower? Jag började ju med Reboot 1 december och har kommit till och med dag 18 av 28 - det funkade inte riktigt med 45 minuters yoga varje dag men det var jag ju medveten om. Så resten av passen kommer jag klämma in lite där det passar, kanske parallellt med Yoga Camp vissa gånger
Empower var mycket lättare att anpassa efter tid och dagsform!
Har smygstartat året lite försiktigt med Wii Sports och promenad. Det är dessvärre lite väl kallt ute för mina knän just nuDet gjorde riktigt ont mot slutet av promenaden idag, jag fullkomligen hatar minusgrader!!
Men med Wiiet gick det bättre. Körde step up och jogg (på stället) i totalt 45 minuter, så konditionen har inte rasat fullständigt på de veckor jag inte använt cykeln aktivt![]()
Har både vanliga och backontrack, men det gör ont p.g.a. tryck på muskelfästen iställetHar du provat att använda knäskydd (vulkan, rehband osv) som är värmande när du är ute och det är kallt?![]()
En "tub" av fleece att trä över, kan det vara något? Ger ju inget stöd utan bara för värme då.Har smygstartat året lite försiktigt med Wii Sports och promenad. Det är dessvärre lite väl kallt ute för mina knän just nuDet gjorde riktigt ont mot slutet av promenaden idag, jag fullkomligen hatar minusgrader!!
Men med Wiiet gick det bättre. Körde step up och jogg (på stället) i totalt 45 minuter, så konditionen har inte rasat fullständigt på de veckor jag inte använt cykeln aktivt![]()