Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Freudiansk felsägning... :D Jag har avklarat dag 4 på Empower.

Fan, Reboot verkar ju också kul!

Haha :D

Ja, alltså jag har stora problem för jag vill göra alla program och alla videos :p Hade tänkt köra 30 days igen men efter Empower men så ville jag testa Reboot och sen kom ju Yoga Camp... :angel: Plus att det finns några nya fristående videos som jag inte testat än. Vilka problem alltså ;)

Idag var dag 1 av yoga camp :) Lite tungt på handlederna men det gör ju inte ont utan jag behöver bara bygga upp styrkan. Känns spännande med den mentala, meditativa biten med affirmationer/mantran som ingår - idag "I accept".

Har ridit idag också. Hade en kompis med förra gången som filmade och då fick jag sanningen slängd på mig - jag är nog inte så duktig som jag tror :o Haha. Men det är bra faktiskt. Man behöver ju inte vara duktig på allt. Och jag fortsätter ju öva :) Och hästen får i alla fall motionera :D

Av den ridning du visat tidigare så har du en jättefin sits, så jag tror inte alls att det är så illa!

Frågan är bara hur man får den att sitta kvar utan att halka ner?

Knävärmare för cykling är mycket tunnare än såna där i neopren. Finns i olika tjocklekar och prisklasser, t.ex här. Dessa sitter oftast fast med klibbig resår över låret så att de inte ska glida ner men är följsamma och trycker inte på knät. Ett tips kanske?

Har sprungit 15 km idag på fluffig, snöig stig i skogen. Mysigt! Dock lite förrädiskt då det ännu bara är ett tunnt lager snö som inte täcker men ändå döljer stenar och rötter. En vurpa blev det för mig och vi tog det i övrigt väldigt lugnt. Vore kul med mer snö så att man kan åka skidor på spår över skog och myr. En perfekt, solig, lagom kall vinterdag med bra spår är verkligen helt gudomligt :love:

Vi har ju fått några nya deltagare i tråden :bump::banana::love: så tänkte fråga om det är någon som har nån kul blogg eller instagram att dela med sig av? Det behöver inte vara ren träning förstås, bara kul att hitta nya att besöka och följa! ^^
Nu får man väl inte posta bloggadresser här (väl?) men en ny instalista kanske vore nåt? :D:d

En perfekt, solig, lagom kall vinterdag med bra spår är verkligen helt gudomligt :love:
Nära nog idag, visserligen konstsnörundan vid stadion men jättefina spår, och solsken. Ganska mycket folk att trängas med, längtar tills det blir spår uppe på myrarna!
Åkte 6 varv idag, sen blev jag trött och fällde mig själv med staven så då bestämde jag att jag var klar för idag.

Av den ridning du visat tidigare så har du en jättefin sits, så jag tror inte alls att det är så illa!

Åh men tack! Sitsen är faktiskt helt okej, och jättedålig är jag inte men är långt ifrån någon dressyrryttare och det är nog bra att inse det. Har liksom rätt taskig timing och ger häststackarn dubbla signaler :p Haha. Men det är som sagt bara att öva vidare! :)

Har både vanliga och backontrack, men det gör ont p.g.a. tryck på muskelfästen istället :( Det är det som känns så hopplöst, att mina knän är så galet känsliga för både minusgrader och tryck. Främst gäller det ena knät dock, så även när det krånglar kan jag ju ta mig fram med kortare steglängd på det, men det är ju inte skönt alls :( Får uppfinna nån knävärmare som kan sättas fast en bit upp på låret, hänga sladdrigt över knät och sen fast mitt på vaden ;)

Ska dock testa med underställ och se om det kan hjälpa lite, det sitter ju inte åt på samma sätt :)

Meen då.. dumma knä! :(

Frågan är bara hur man får den att sitta kvar utan att halka ner?

Kanske något liknande som Back on Track har på en variant:
720350-10-12200-mil-pro-01.jpg

Jag har den varianten och den är bra!

Meen då.. dumma knä! :(

Kanske något liknande som Back on Track har på en variant:
720350-10-12200-mil-pro-01.jpg

Jag har den varianten och den är bra!
Det är samma som jag har. Funkar helt okej när jag är inne och/eller inte går runt så mycket, men annars blir trycket för stort på fästena. Att bara ha ett sånt resår-kardborrefäste lär dessvärre glida ner :( Såg framför mig hur jag skulle behöva nån variant av strumpebandshållare och hela baletten för att hålla uppe en knävärmare, men det kanske kan funka att bara sätta säkerhetsnål genom t.ex. fleecetub och byxor i övre kanten? Snyggheten spelar ingen större roll så länge knät är funktionellt. Är ju hellre ful en stund på vintern och kan vara strandsnygg sen :angel:
I smyg önskar jag mig nån form av elektrisk uppvärmning runt knät, det vore rena drömmen om det gick att ha något som verkligen värmde där om vintrarna och inte behöva tjocka på med massa tyg som kräver att knät själv skapar värmen. Kan man peta in en elektrisk fotsula mellan knä och byxa? :D

• Gilla
Reactions: WS6
Fortsättning på ovanstående:
Jag googlade elektriska knävärmare och upptäckte att det finns. Synd bara att dom är donut-formade, det funkar inte gör mig :( Däremot hittade jag en uppsjö varianter av cykelknävärmare som @snow tipsade om, så jag ska nog klicka hem ett par sånna och hoppas att det funkar. Vore skönt att ha ett alternativ till underställ :)

Jag har suttit och planerat min träning för de kommande veckorna, det är nästan det roligaste tycker jag :D Det är egentligen inte mycket som har ändrats men det är skönt att ha det svart på vitt vilka övningar och vikter man ska köra tycker jag.

Mina träningsmål för året är:
- 100 kg marklyft, 77.5 kg knäböj, 35 kg axelpress, 50 kg bänkpress i mars
- I mars sluta bulka och istället gå ner runt 5-7 kg fram tills midsommar.
- Klarar att göra en oassisterad pull-up som var mitt mål förra året, men det var med nöd och näppe med smalt grepp. Så i år ska jag göra minst tre stycken med brett grepp.

Efter x antal månaders frånvaro stoppar jag in huvudet igen och säger hallå! :D Det har gått utför fullständigt för mig den senaste tiden. Dåligt väder, för mycket jobb, förkylningar som avlöst varandra och en hel del pjoskande med att inte svetta ner nya tatueringar har resulterat i dålig hy, ingen ork och plufsighetskänslor. Vågen står på samma siffra, men oj, så fluffig jag känner mig!

Nytt år, nya möjligheter, eller vad är det nu jag hatar när andra säger?:angel:
Årets mål: Må bra, från insidan och ut! Se snygg ut naken skulle ju inte skada heller :sneaky:

Året har börjat starkt med yoga varje dag varvat med promenader och ridning! Känner träningsvärken komma smygande... Ska sätta igång med gruppträningspass igen när jag börjar jobba på torsdag.

Hur gör ni som loggar ridning på endomondo med distansen? Tänkte jag skulle skriva upp ridningen för skojs skull denna månaden men jag har i gen aning om hur långt man kommer på ex 45 minuter dressyr i ridhuset... Onödigt av dom att man måste skriva in det tycker jag.

Nu ska jag strax iväg på årets första Crossfitpass!
Tanken är ju att bli lite mer kontinuerlig när det gäller det, haha.

Imorgon ska jag på massage kl 14, så innan dess är tanken att hinna med någon typ av träning också.

Året har börjat starkt med yoga varje dag varvat med promenader och ridning! Känner träningsvärken komma smygande... Ska sätta igång med gruppträningspass igen när jag börjar jobba på torsdag.

Hur gör ni som loggar ridning på endomondo med distansen? Tänkte jag skulle skriva upp ridningen för skojs skull denna månaden men jag har i gen aning om hur långt man kommer på ex 45 minuter dressyr i ridhuset... Onödigt av dom att man måste skriva in det tycker jag.
Jag brukade skriva upp nån påhittad sträcka där, baserad på ungefär hur långt jag brukade hinna rida på motsvarande tid ute. Nån gång drog jag bara till med nåt för att ha något att skriva i. Använder ändå inte ridsträckorna i min statistik, så det spelar ju ingen större roll då :)

Jag har precis kollat in gymmet i min lägenhetslänga. Det finns en pullupbar, och en hel massa annat intressant att dra/lyfta i. Ska iväg och köpa gummiband idag, sen är det bara att sätta igång med bättre träning och kämpa mot att klara två oassisterade chins/pullups i följd innan 2016 är över. Kommer dock fortsätta träna på gymmet i stan tillsammans med en vän också (och eventuellt gå på pass, om dom passar med mitt schema), det blir så tråkigt att hela tiden träna ensam.

Har även bestämt med samma vän att vi ska springa Vårruset ihop (och försöka skrapa ihop ett lag så vi får picnic). Tror att det kommer bli bra att ha någon att peppa och träna tillsammans med. Och 5 km känns lagom för mina knän, då kan jag köra med styrketräning och cykling så länge det är kallt och sen smyga in löpning när det blir ett gäng plusgrader igen utan att riskera skador :) .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 239
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 477
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 842
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka